Citat:
Återigen, att hon inte förstod bättre vad det innebär att vara partiledare och inte har förmåga att stå emot ovederhäftiga dumheter i marginalen är ett underbetyg. Herregud hennes parti har ju fört en häxjakt mot Sverigedemokraterna sedan Annie Lööf tillträdde 2011. Det är ju en del i det upptrissade förhållningssättet där det helt enkelt gått från att respektera andra åsikter till att försöka stämpla dem. Olof Palme var den förste som inte respekterade sina åsiktsmotståndare och betedde sig respektlöst i debatterna, inte minst mot Thorbjörn Fälldin. Ingvar Carlsson återgick dock till ett mer respektfullt sätt att argumentera och debattera. Det gjorde även Göran Persson, men Löfven inledde det som blommat ut för fullt hos S att misskreditera meningsmotståndare på olika sätt och piska upp en polariserad stämning. Det är absolut vänstersidan som är de mest aggressiva i den offentliga debatten. Att det sedan på social medier finns allehanda dårar från alla läger är ju något som drabbar alla. Varför ska Hatt vara så särskilt känslig för det.
Det är nog mer Hatt utan hot som det handlar om. Hon var helt enkelt inte mogen uppgiften att vara i den politiska elden och fick kalla fötter.
Det är nog mer Hatt utan hot som det handlar om. Hon var helt enkelt inte mogen uppgiften att vara i den politiska elden och fick kalla fötter.
Det är mycket angaganden att SD skulle ligga bakom hoten. Baserar du det på att Lööf och C varit så vansinnigt kritiska till SD och beskyllt SD för allt möjligt? Men vad har det med hot att göra? Inte hotar väl SDare folk som är kritiska till dem? Om en SDare skriker "vänstervriden" till mig och jag svarar "smygnasse", skulle det kunna innebära att jag blev hotad senare? Konstigt folk, finns det ingen självrespekt alls där? Argumentera i stället! Använd den påkostade utbildningen och ge svar på tal enligt retorikens alla grunder!
Gösta Bohman var väl inte heller direkt nån mysgubbe. Han kunde hoppa på Palme också men saknade totalt förmåga att fullfölja och brukade mest önska han aldrig börjat. Palme förlorade valet till Fälldin just för att han var arrogant i valdebatten i Scandinavium, Göteborg. Det var som om jag skulle tävla mot Usain Bolt. Fälldin var chanslös i retoriken och det unätnyttjade Palme. Så mycket att tittarna tog sympati för Fälldin; man tyckte synd om honom och Palme framstod som ond och kall.
Du tänker att eftersom Palme var så överlägsen retoriker, politisk åsikt blandar vi inte in, så ska Hatt, från Fälldins parti, tåla en hårdare ton, hat och hot? För vänstern började? Hon är ju inte vänster, hon är centerpartist.
Man kan inte dela in världen i enbart höger/vänster. Tror du på fullaste allvar att en klassisk högerväljare, adlig, VD etc ser sig som "polare" med arbetslöse bilmecken Johnny som är trött på invandrare och vill ha ut dem? De har ungefär inget gemensamt.