2025-10-16, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Återigen, att hon inte förstod bättre vad det innebär att vara partiledare och inte har förmåga att stå emot ovederhäftiga dumheter i marginalen är ett underbetyg. Herregud hennes parti har ju fört en häxjakt mot Sverigedemokraterna sedan Annie Lööf tillträdde 2011. Det är ju en del i det upptrissade förhållningssättet där det helt enkelt gått från att respektera andra åsikter till att försöka stämpla dem. Olof Palme var den förste som inte respekterade sina åsiktsmotståndare och betedde sig respektlöst i debatterna, inte minst mot Thorbjörn Fälldin. Ingvar Carlsson återgick dock till ett mer respektfullt sätt att argumentera och debattera. Det gjorde även Göran Persson, men Löfven inledde det som blommat ut för fullt hos S att misskreditera meningsmotståndare på olika sätt och piska upp en polariserad stämning. Det är absolut vänstersidan som är de mest aggressiva i den offentliga debatten. Att det sedan på social medier finns allehanda dårar från alla läger är ju något som drabbar alla. Varför ska Hatt vara så särskilt känslig för det.

Det är nog mer Hatt utan hot som det handlar om. Hon var helt enkelt inte mogen uppgiften att vara i den politiska elden och fick kalla fötter.

Det är mycket angaganden att SD skulle ligga bakom hoten. Baserar du det på att Lööf och C varit så vansinnigt kritiska till SD och beskyllt SD för allt möjligt? Men vad har det med hot att göra? Inte hotar väl SDare folk som är kritiska till dem? Om en SDare skriker "vänstervriden" till mig och jag svarar "smygnasse", skulle det kunna innebära att jag blev hotad senare? Konstigt folk, finns det ingen självrespekt alls där? Argumentera i stället! Använd den påkostade utbildningen och ge svar på tal enligt retorikens alla grunder!

Gösta Bohman var väl inte heller direkt nån mysgubbe. Han kunde hoppa på Palme också men saknade totalt förmåga att fullfölja och brukade mest önska han aldrig börjat. Palme förlorade valet till Fälldin just för att han var arrogant i valdebatten i Scandinavium, Göteborg. Det var som om jag skulle tävla mot Usain Bolt. Fälldin var chanslös i retoriken och det unätnyttjade Palme. Så mycket att tittarna tog sympati för Fälldin; man tyckte synd om honom och Palme framstod som ond och kall.

Du tänker att eftersom Palme var så överlägsen retoriker, politisk åsikt blandar vi inte in, så ska Hatt, från Fälldins parti, tåla en hårdare ton, hat och hot? För vänstern började? Hon är ju inte vänster, hon är centerpartist.

Man kan inte dela in världen i enbart höger/vänster. Tror du på fullaste allvar att en klassisk högerväljare, adlig, VD etc ser sig som "polare" med arbetslöse bilmecken Johnny som är trött på invandrare och vill ha ut dem? De har ungefär inget gemensamt.
Citera
2025-10-16, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Våpets hittepå om hat-hot verkar inte hålla för en närmare granskning. Är hon verkligen stabil i psyket? Tänker på hennes eskapader med äktenskap som avbryts med nyfödda ungar på BB. Seriöst verkar hon opålitlig och karltokig som en sköka värre än både Lillbabs och Melinda Jacobs

Centerpartiet är nog lika slut nu som Liberalerna, kanske bäst så.

Inte hat, inte hot, inget att polisanmäla. Men ett jävla sätt och språk att uttrycka att man inte delar hennes åsikter på.

Undrar om det är slödder som dig hon syftar på?
Citera
2025-10-17, 00:03
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
En märklig historia är det iaf och det känns inte det minsta ansvarstagande att dra igång en pseudo-debatt kring politikers vardag bara för att hon inte trivs i sin roll som partiledare.

Väldigt svagt att gömma sig bakom påstådda hot som inte ens är allvarliga nog att polisanmäla.
Ja, bristen på fakta gör ju dessvärre inget för att förbättra ton eller debattklimat.
Citera
2025-10-17, 00:09
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
OM man antar att hoten (delvis?)kommer inifrån det egna partiet så blir det svårt att gå ut med det eller polisanmäla det utan att skada det egna partiet.
Vänsterfalangen inom C gillar troligen inte att hon tillrättavisade deras samarbetspartner Nooshi, är det så, så saknar hon ju också ett stabilt stöd inom det egna partiet.
Kanske har hon också insett att det inte är hållbart att gå till val med att man vägrar ingå i en regering där SD (som har många fler väljare) ingår, ger hon uttryck internt för det så ja…

Sedan tillkommer så klart möjligheten att hat och hot kommer utifrån, vänster, men det borde inte vara lika besvärligt att berätta eller anmäla.
Ja, många kommer nog att tänka i termer av att ”om hon inte vill konkretisera så måste det vara någon hon vill skydda” och då ligger det egna partiet närmast till hands.

Sen verkar det väl vara så, av många reaktioner att döma, att många drar en icke underbyggd slutsats som passar ihop deras världsbild. En del vänsterfolk pekar åt höger och vice versa. När det gäller enskilda personer är det kanske inte förvånande.

Men när en tidning som DN, som vill göra sig gällande som saklig, pekar rätt ensidigt åt höger, blir jag litet förvånad (eller kanske inte).
Citera
2025-10-17, 00:12
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosse2468
Det är mycket angaganden att SD skulle ligga bakom hoten. Baserar du det på att Lööf och C varit så vansinnigt kritiska till SD och beskyllt SD för allt möjligt? Men vad har det med hot att göra? Inte hotar väl SDare folk som är kritiska till dem? Om en SDare skriker "vänstervriden" till mig och jag svarar "smygnasse", skulle det kunna innebära att jag blev hotad senare? Konstigt folk, finns det ingen självrespekt alls där? Argumentera i stället! Använd den påkostade utbildningen och ge svar på tal enligt retorikens alla grunder!

Gösta Bohman var väl inte heller direkt nån mysgubbe. Han kunde hoppa på Palme också men saknade totalt förmåga att fullfölja och brukade mest önska han aldrig börjat. Palme förlorade valet till Fälldin just för att han var arrogant i valdebatten i Scandinavium, Göteborg. Det var som om jag skulle tävla mot Usain Bolt. Fälldin var chanslös i retoriken och det unätnyttjade Palme. Så mycket att tittarna tog sympati för Fälldin; man tyckte synd om honom och Palme framstod som ond och kall.

Du tänker att eftersom Palme var så överlägsen retoriker, politisk åsikt blandar vi inte in, så ska Hatt, från Fälldins parti, tåla en hårdare ton, hat och hot? För vänstern började? Hon är ju inte vänster, hon är centerpartist.

Man kan inte dela in världen i enbart höger/vänster. Tror du på fullaste allvar att en klassisk högerväljare, adlig, VD etc ser sig som "polare" med arbetslöse bilmecken Johnny som är trött på invandrare och vill ha ut dem? De har ungefär inget gemensamt.

Jag tror att Hatt överdriver.
Citera
2025-10-17, 00:21
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Kanske. Men det kan ha handlat om något uttalat, eller något som kommit väldigt nära. Nå, antar vi aldrig får veta.
Om jag förstått rätt så har polisen skyldighet att anmäla brott som faller under allmänt åtal, och dit hör brottet olaga hot.

Nu verkar det inte som om polisen upprättat någon sådan anmälan. Kanske vågar man då anta att det förekommit hot och hat, men inget som polisen bedömer som brottsligt?

I så fall kan jag tänka mig en annan förklaring: ovanpå mängder med otrevliga kommentarer har AKH fått instruktioner om personskydd. Att hon bör vara uppmärksam, förstärka säkerheten i hemmet etc. Inte sällan presenteras sådana råd på ett sätt som skrämmer mottagaren. ”För att förhindra att någon tränger sig in och tar någon i familjen som gisslan, bla bla bla”.

Jag har vänner som varit nära att svimma vid sådan rådgivning, och sedan beställt massiva säkerhets- och bevakningspaket.

Lägg till det att personsäkerhet också är något som en del politiker kommit att diskutera med varandra på senare år.

Om AKH kom tillbaka till politiken efter 10 år i näringslivet och möttes av allt detta så kan det nog ha fått henne att bli så rädd att hon drog sig ur, trots att hon inte mottagit några hot som gått över gränsen för det lagliga.
Citera
2025-10-17, 00:24
Medlem
Grontarskonts avatar
Mest troligt har hatet flödet över mot hennes familj!

Är man inte 100 % investerad så kommer man då att hoppa av! Inte värt all skit man får och särskilt ett hot mot familjen!
Citera
2025-10-17, 00:32
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Både Tidö och S-V-Mp behöver C för att vinna valet.
Rimligtvis är det starka påtryckningar från någon av blocken i svensk politik som blivit för mycket för Hatt.

Enligt Novus är SD nu större än hela regeringen.

https://youtu.be/GmywG6D9rg4?t=1
Citera
2025-10-17, 01:56
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag tror att Hatt överdriver.

Under Hatts mikrotid på 6 månader som partiledare har hon haft sommar-semester under 3 månader, alltså halva tiden. Folket vet inte ens vem denna människan är!

Med andra ord, hon borde kommit på en bättre nödlögn för sin avgång.
Citera
2025-10-17, 01:58
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Hon var inte karl för sin hatt. Hon borde göra någonting mer mjukt inom politiken.
Citera
2025-10-17, 02:00
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Mest troligt har hatet flödet över mot hennes familj!

Är man inte 100 % investerad så kommer man då att hoppa av! Inte värt all skit man får och särskilt ett hot mot familjen!

Vem eller vilka skulle stå för hatet? Vänstern eller epadunkare?
Citera
2025-10-17, 02:51
Medlem
qrzds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DmtLaser
Stackarn, hon upplever vad varenda svensk upplevt de senaste 10 åren. Tqck vare hennes kollegors politik..

Mycket snyggt att avgå genom att lägga skulden på oss vanliga människor..

Man upphör aldrig att förvånas över dessa kärringars totala ovilja att leva i verkligheten..
Ja, det är onekligen återkommande, vad är bäst att framföra, äh, skitsamma, de är så låsta i sin drömvärld
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in