2025-10-17, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Problemet ligger i hennes person. Har för lätt att hoppa av (och/eller på) tåget, vare sig det gäller jobb eller äktenskap.

Man gifter sig inte bara så där. Lättvindigt. Innan man lärt känna partnern ordentligt. Så att så hopplösa typer tror jag inte att alla 3 var. Det är ett stort åtagande - "i nöd och lust". Och ffa, 3 ggr! Och när man skaffar barn blir det som att man konfirmerar att man tycker sig ha äktat rätt partner.

Tror heller inte att hon är så kontroversiell i förhållande till andra politiker att hon skulle vara signifikant mer utsatt för hot och hat. Man åtar sig inte ett partiledarjobb bara så där. Lättvindigt.

Hon är en bipolär brud. En blivande crazy cat lady.

Ingen seriös kvinna hattar och fnattar sig till ett flertal korta äktenskap.
Citera
2025-10-17, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld

Borderline / emotionell instabilitet - Intensiva, korta relationer; impulsivitet; starka känslor
- Känner sig tom eller rastlös, Byter mål, värderingar och intressen ofta, Har intensiva men korta relationer, Har svårt att hålla fast vid beslut

Undvikande anknytning - Rädsla för närhet, drar sig undan när relationen fördjupas
- Man trivs med närhet i början, men drar sig undan när relationen blir för intim, Man byter jobb eller partner när kraven på ansvar eller stabilitet ökar, Man värdesätter frihet över trygghet

ADHD / impulsivitet - Låg uthållighet, snabbt intressebortfall
- ADHD (impulsivitet, svårigheter att hålla fokus över tid), Hypomana drag (högt energiläge, behov av nya projekt), Eller helt enkelt en personlighet med hög sensation seeking (spänningssökande)

Narcissistiska drag - Sökande efter bekräftelse, brist på genuin investering
- Idealiserar nya människor eller situationer, för att sedan snabbt tappa intresset, Har svårt att hantera kritik eller krav, Söker ständig bekräftelse genom nya projekt eller relationer

Existentiellt sökande - Rastlöshet, meningsfrågor, livsövergångar
- Man försöker hitta mening, Känner att livet går i stå, Har svårt att rota sig eftersom man ännu inte hittat något som känns "rätt"

Vilket av ovanstående passar bäst in på Hatt?

Allt ovan är ju bra drag om man vill vara partiledare. ”Bra” i den egenskap att de premieras i sammanhanget som ledare för ett politiskt parti.
Citera
2025-10-17, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld

Borderline / emotionell instabilitet - Intensiva, korta relationer; impulsivitet; starka känslor
- Känner sig tom eller rastlös, Byter mål, värderingar och intressen ofta, Har intensiva men korta relationer, Har svårt att hålla fast vid beslut

Undvikande anknytning - Rädsla för närhet, drar sig undan när relationen fördjupas
- Man trivs med närhet i början, men drar sig undan när relationen blir för intim, Man byter jobb eller partner när kraven på ansvar eller stabilitet ökar, Man värdesätter frihet över trygghet

ADHD / impulsivitet - Låg uthållighet, snabbt intressebortfall
- ADHD (impulsivitet, svårigheter att hålla fokus över tid), Hypomana drag (högt energiläge, behov av nya projekt), Eller helt enkelt en personlighet med hög sensation seeking (spänningssökande)

Narcissistiska drag - Sökande efter bekräftelse, brist på genuin investering
- Idealiserar nya människor eller situationer, för att sedan snabbt tappa intresset, Har svårt att hantera kritik eller krav, Söker ständig bekräftelse genom nya projekt eller relationer

Existentiellt sökande - Rastlöshet, meningsfrågor, livsövergångar
- Man försöker hitta mening, Känner att livet går i stå, Har svårt att rota sig eftersom man ännu inte hittat något som känns "rätt"

Vilket av ovanstående passar bäst in på Hatt?
Jag tror att du överanalyserar ganska kraftigt här. Som jag upplever henne brukar hon se väldigt trött ut. Det kan ju bero på att hon inte kan sova så bra. Hon kanske inte kan sova alls när hon ska framträda i media nästa dag. Det tror jag är en ganska vanlig mänsklig reaktion och inte en störning. Det blir för slitsamt efter några månader med sömnbrist.

Jobbet passar nog inte alla. En viss del narcissism krävs kanske för att orka synas och höras så mycket som de gör hela tiden. Se på Ebba Busch som njuter i fulla drag när hon får synas i TV. Hon sover säkert som en bäbis inför varje partiledardebatt. Jag skulle också fro att Uffe har lätt för att somna, han ser alltid väldigt pigg och alert ut. Det blir väl lätt så när det inte existerar något samvete eller några djupa tankar om livet.
Citera
2025-10-17, 07:48
Medlem
Sven5678s avatar
Man sätter inte No shit dad go star på plats i direktsänd tv ostraffat, då hugger hon tillbaka
Citera
2025-10-17, 07:51
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vem eller vilka skulle stå för hatet? Vänstern eller epadunkare?

Mest troligt högeratörda idioter!

Känns som om centern fått ta mp plats som mest hatade parti för att de hänger på vänstra planhalva när de historiskt hängt på högra sidan. Allt pga SDs insläpp till värmen av m, kd och l!

De ses som svikare av många på högra sidan så därför kommer även hatet därifrån!
Citera
2025-10-17, 08:08
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont

Känns som om centern fått ta mp plats som mest hatade parti för att de hänger på vänstra planhalva när de historiskt hängt på högra sidan. Allt pga SDs insläpp till värmen av m, kd och l!

De ses som svikare av många på högra sidan så därför kommer även hatet därifrån!
Är faktiskt mycket tveksam till det, men du verkar ju bombsäker? Är själv mångfaldig SD-väljare och även om man inte direkt håller med om deras "Sverige har plats för 30 miljoner"-politik har jag aldrig upplevt något hat mot centern utom möjligen mot Annie Lööf som person.

Men Anna-Karin Hatt? Hon är dels den vettigaste de haft på länge på posten och dels drog hon ju högerut? Kan verkligen inte se framför mig att högern skulle hatat, än mindre hotat henne. För vad liksom?

Säger inte att det inte kan ha hänt men du som är så otroligt stensäker kanske sett saker och strömningar som jag missat?
Citera
2025-10-17, 08:08
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosse2468
Nej, vi har ingenting med att göra varför hon avgår. Vi tror det, det har du rätt i, men det är inte vår sak. Linsom det intebär hennes sak att berätta för sin uppdragsgivare eller andra. Det räcker med "jag slutar". Sen att vi är jävligt nyfikna och konspiratoriska och misstror allt och alla är en annan sak.

Absolut ska hon tåla kritik, det har folk i hennes ställning alltid fått göra. Men den ska framföras med respekt. Som man alltid gjort. Många tror att för att du tar ett offentligt uppdrag accepterar du att pöbeln ska få bete sig hur som helst mot dig. Kalla dig saker, kommentera utseende, förlöjliga, miastolka etc. Var är det OK? Kritisera sakfrågan, nåt annat har man fan inte med att göra och framstår som mindre vetande med t.ex "hattande bland partiledarna".

Sen undrar jag lite varför det jämförs mes Jimmie hela tiden, vad har det med nåt att göra? Som exempel på en partiledare som möter hot är han säkert främst, men detta handlar väl om varför Hatt avgick?
Skall vi ha nån slags måttstock typ: "nej, Hatt, du får inte avgå än, du har inte nått upp til hot-kvoten än. Se på Jimmie, den killen tål hot. Så tyvärr, rätten att avgå får du inte nyttja...än"?

Då skulle man kunna ha samma regler i t.ex. skolan: "nej, du har inte lärt dig derivera trigonometriska funktioner än så du blir kvar i skolan. Se på Rutger, han kan, var som han. Ja, du är 39, men du blir kvar ett år till". Förresten, då kanske samhället hade funkat-man släpper inte ut nötterna som man gör nu...hmmm
Men det är väl just det man gör i skolan. Det kallas "betyg"... Hela ditt resonemang i övrigt är bakvänt och föga verklighetsförankrat. För ingen vet vad som egentligen hänt och då blir det så här. Spekulationer, gissningar och massor med åsikter.
Citera
2025-10-17, 08:09
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont

Man vill nog inte ens ha C med i sitt lag. Skulle bli repris på L bara. Det Sd väntar på är att L och ett parti på Maggans sida ska åka ur. Mp såg det ut att bli ett tag, men C är en hetare kandidat för närvarande.

Med undantag för diverse återkommande pedofilskandaler har C inte gjort något intryck alls under 2025. Hatet de får från kreti och pleti består av pedofilanklagelser.

Hatt var innan Agenda ett såntdär amerikanskt stridsflygplan som inte syns på radarn, nästintill obemärkt gick hennes gärning och person förbi oss alla. När hon dessutom markerade mot sin egen sida i debatten - inte mot Sd - skulle det fått ”troll” på högerkanten att börja hota och hata? Först då? Du kan inte tro på detta själv.

För övrigt tror jag inte det har med Palestina att göra heller. Som om Nooshi har dessa aktivister helt under sina armar liksom.
Citera
2025-10-17, 08:58
Medlem
Det hon gjort är att ena paret i regeringsfrågan! Och det lyckades hon nog med men inte som hon önskade dock. Vi får se inom en snar framtid vem som har rätt och killgissar orsaken är den jag nåmt!
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Och det tror du att hon inte tog upp med partiet innan hon klev på jobbet? Dummaste jag hört på länge...

Alla fattar att hon är en falsk fittsmälla som inte är att lita på eftersom hon byter åsikter och karlar oftare än fucken Lillbabs gjorde.
Citera
2025-10-17, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Avgår pga "hot och hat" lols

När dom drar den klyschan vet man att det är påhittat
Citera
2025-10-17, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Botteup123
Det hon gjort är att ena paret i regeringsfrågan! Och det lyckades hon nog med men inte som hon önskade dock. Vi får se inom en snar framtid vem som har rätt och killgissar orsaken är den jag nåmt!

Du kan mycket väl ha rätt. Man önskar ingen att vara trängd mellan kommunister, islamister och dåraktiga inom de egna leden i (C). Riktig mardröm! Varifrån kommer nästa attack liksom? Om det varit fråga om mer konkreta hot utgår jag från att vi får mer info om detta snart. Det är en diskussion som i så fall måste upp på bordet. Men som du säger, Hatt kan ha stött på interna problem för gudarna ska veta att det finns, och sedan länge har funnits, riktiga tomtar inom (C). Borta är tiden då de var ett "förnuftigt bondeparti med fötterna på jorden".
Citera
2025-10-17, 10:01
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zentower
Det var ett inside job.
Nästa partiledare kommer vara en kvinna som kommer öppna för att Centern bör ingå i en framtida regering ledd av Kristersson. Motivet kommer vara något diffust om att rädda valfriheten från en s-regering.

Fast det hade väl även Hatt varit, givet att C stod bakom den agendan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in