2025-10-16, 23:53
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
Har svårt att komma med något bra svar här men när skiten väl träffar fläkten kan det ju knappast vara standard att man begär att allt material raderas på sekunden, som vi nu antar med A och Philips?

Antar att varumärkena får olika influencers presenterade för sig som alternativ från ”agencies” och så väljer de utifrån det? Oklart hur mycket riskbedömning som faktiskt görs men det är relevanta frågor du ställer. Inte roligt varken för influencer, ”agency” eller företag att behöva dra i handbromsen för att något nytt dyker upp eller att något kontroversiellt inte kommunicerats.

Om det finns en ”agency” mellan kan man ju gissa att de känner sig lite lurade av honom och får panik när de måste stå till svars för sin kund, Philips.

Ingen som kan tänka sig att fråga honom på Instagram vad som hände med samarbetet? 😬

Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Jag vill också veta! Var är skvallerkontona och skvallerbloggarna när vi verkligen behöver dem?

Kolla på både Niccis, Andreas och många andras konton med samarbeten så är det en rabattkod, exempel Nicci25 eller NicciOktober, Andreas10 mm, den koden är tidsbegränsad och när koden slutat gälla så får man gärna ta bort själva inlägget.

En del tar bort dagen efter, en del rensar sitt konto då och då.
Nicci har inte kvar alla sina inlägg med matlådor mm och hon hade ett kort samarbete med ett känt märke för klockor via Davide men både hans och hennes inlägg är borta eftersom rabattkoden är ogiltig.

Om det blir en större skandal i media så brukar företaget i fråga gå ut med att de brutit samarbetet men än så länge (enligt de som har koll) finns det ingen dom mot Andreas.

En kampanj kan även vara tillfällig, exempel att man ska göra ett inlägg/vecka i 3 månader eller liknande och sedan tar någon annan över det märket, beror på att vi som reklamen är riktad till är ombytliga och om det är samma influencer hela tiden så stänger hjärnan av.
Citera
2025-10-16, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Okej då gäller det inte för eventuella retroaktiva pengar och då behöver de inte använda Försäkringskassan som mellanhand för fortlöpande underhållsbidrag.

Varför jag gärna hade velat ha rätt i den här frågan är för att det fortfarande pågår en utredning om grov kvinnofridskränkning och då jag vet ett annat fall där Försäkringskassan är mellanhand då brottet är våld i nära relationer.

Tycker att det inte är rätt att det blir någon som helst kontakt innan utredning är klar.
Tänk om Nicci inte vågar söka retroaktivt eftersom de inte ska ha kontakt?

Tycker inte att Andreas ska ha vårdnad utan umgängesrätt.

Det är då man verkligen får se hur mycket han vill träffa Chiara.
Att åka så långt för att träffa henne en timme i veckan är något en förälder som verkligen vill gör.

Jag håller med. Initialt umgänge för att visa att man verkligen vill ha en relation. Eftersom Nicci bor med sin man VLH i Karlstad ibland så borde det ju gå att träffas där på neutral plats där.

Kanske med VL tänkte jag först, men nog inte bra ide kanske någon stödperson på soc i Karlstad. Eller eventuellt någon av VL:s förälder.
Bara en tanke. Jag har ingen aning. Tänker högt. Absolut ska A och N inte ha någon kontakt överhuvudtaget!
Citera
2025-10-16, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Jag håller med. Initialt umgänge för att visa att man verkligen vill ha en relation. Eftersom Nicci bor med sin man VLH i Karlstad ibland så borde det ju gå att träffas där på neutral plats där.

Kanske med VL tänkte jag först, men nog inte bra ide kanske någon stödperson på soc i Karlstad. Eller eventuellt någon av VL:s förälder.
Bara en tanke. Jag har ingen aning. Tänker högt. Absolut ska A och N inte ha någon kontakt överhuvudtaget!
VHL heter han…
Citera
2025-10-17, 01:50
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Jag tycker också umgängesrätten räcker som det är nu iallafall. Vårdnaden av nåt slag tror jag bara kommer ställa till problem.
Vad anser du om hans krav om övernattning efter två träffar på totalt 6 h? Jag kan inte se något bra alls i det. Tror inte N accepterar det och har svårt att tro att hennes ombud skulle tycka att det är ett vettigt förslag. Tycker faktiskt väldigt synd om C om hon tvingas till det.
Visserligen tror jag inte en domare heller tycker det är det bästa för C.

Helt absurt, som du skrev tidigare, sova hos en främmande gubbe.
Citera
2025-10-17, 02:00
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:

Ja det måste vara en neutral plats, det bästa vore egentligen Viktor eftersom hon är trygg med honom och han borde vara en neutral person.
Men inte säker på att han skulle bli godkänd även om Nicci och han själv skulle gå med på det.

Hans föräldrar bor i Leksand och det är runt 3,5 tim resa minst emellan.

Tror att det bara är socialen där man är folkbokförd som har en funktion i det sammanhanget.
Citera
2025-10-17, 11:15
Medlem
Citat:
Absolut, det viktigaste är att C mår bra och tas om hand på ett tryggt sätt.
Och helt okej att tycka att N har varit en frånvarande mamma. Jag tycker ju A har varit en ännu mer frånvarande pappa.

Ja det stämmer, men då kan vi ju konstatera att C har haft två frånvarande föräldrar. Och det är tragiskt. Skönt för C att få ha sin mamma nu i alla fall.
Citera
2025-10-17, 11:28
Medlem
Citat:
Obs långt! 🫣
Helt enig med dig i det mesta.
Som du säger, varför skulle min åsikt förändras om N bara för att min åsikt om A förändras. Kanske när hon slutar vara så manipulativ och verkligen förändras, VL verkar ha en bra effekt på henne, än så länge vill jag tillägga.

Som du har ju ändrat syn och ställning angående det som framkommit om A här på senare tid.
Är i chock ska jag ärligt säga om A och förkastligt på alla vis det som uppkommit och känns verkligen olustigt.

Han framstår inte som "aggressiv" person utåt och det chockar mig att plötsligt skulle vara det. Menar det är fler som sagt av hans vänner att han inte är det och några här. Däremot korkad, vårdslös och oansvarig, vilket jag tycker om både två. Anser som du att båda verkar ha förhalat det och körde ett ojuste spel mot varandra.

Som sagt, ropar man "vargen kommer" varje gång, då blir det svårt att tro på när den väl kommer.

När det startade podden så blev det ju ännu tydligare hur de INTE riktigt talade i klarspråk och ändrade sanningen och gärna talade i gåtor. Click bait är deras specialite, alltså man känner sig lurad. Påtal om podd så är det de själva sagt saker som varit under "sekretess" (nej minns inte vilka avsnitt, det får ni som orkar gå igenom själva).

Även allt som de sagt,skrivit och lagt upp på SM som varit till grund för många uttalanden och åsikter i denna tråd, i alla fall från mig och inget som är taget ur tomma intet. Även av vänner till båda och som jag absolut inte tänker avslöja här.

(Hade varit intressant att veta vilket datum i dec 2024 domen om att DNA skulle tas fastslogs)

Vill man inte att folk reagerar då borde man inte dela och uttala sig om andra eller rakt ut ljuga om saker och skylla på att de uttryckt sig klumpigt med att efterkonstruera i sm och i podd.

Ofta säger J i podden och i sm att man inte ska tala illa om andra även om man tycker olika men själv gjort det om A i podden, dubbellmoral much!?

Även om de vill få det till att man försvarar A så handlar det inte om det, aldrig gjort någonsin när det handlar om möjligt brott!

Reaktionen för mig kom när de fläker ut sms konversation som A i förtroende lämnar till Ne**a som driver skvallerkonto🤦‍♀️hur korkat!? Därefter fläktes det ut till allmän beskådan med Niccis tillåtelse (sms:en talade sitt tydliga språk vem den "aggressive" var detta är INNAN polisanmälan och det tragiska försöket till dialog). Mycket riktigt det blev värre om han inte lämnade sitt boende i Solna (som hon sa i sms:et) då kom polisanmälan mot honom kort tid innan förlossning.

På detta sätta "munkavel" på A pga polisanmälan på honom, samtidigt själv sitta och "skrika" ut sin frustration med öppna brev till följare och hans flickvän, på instagram, tiktok och podd.

Med ilska och påhopp när hon vet att han inget får säga, det rimmade illa i min värld, oskyldig eller inte. Det var det E*m*l reagerade på inte att hon var ledsen eller inte ville ha honom på förlossningen mer.

Det var precis så N alltid gjort när det tagit slut med minst 3 pojkvänner innan A. Offerkofta på, peka finger, ja det färgade mig också med "here we go again" 🙄 ingen oskyldig duvunge direkt. Sociala arvet? Hon går ju i princip i sin mammas fotspår. Sedan raljerar om det🤦‍♀️

Jag står för att jag har förstod A:s reaktion angående tvivel kring faderskapet, eftersom han visste att han inte varit otrogen efter vad han och hans vänner sagt på sm. Att han efter otrohetsanklagelser och *"klamydiagate" att han började tvivla trots att han erkänt faderskap innan anklagelsen och ville säkerställa med DNA.

Men som du håller med dig, nu när man fått någorlunda inblick i faderskapsdomen Han kunde gjort DNA efteråt eftersom han gjorde det nu ändå och slösade den tiden🤐 kanske började han se att C är alldeles för lik honom vad vet jag🤷‍♀️

Mig veterligen är detta en skvallertråd och tankar kring NH och inte en tråd om vem som är mest "opartisk" eller gillar henne mest eller inte. De enda som säkert vet i alla avseende kring vad som verkligen hänt mellan N och A är de själva.

Så alla påhopp om att man sagt ditt eller datt för 1 år sedan eller halvår t om det betackar jag mig för. Jag tyckte så då utifrån det jag hört, läst fått veta då, och!?
Nu har min syn på saker förändrats delvis med andra uppgifter.

We don't see things as they are, we see things as we are" ~ Anaïs Nin

Ja men precis, man kan och får ändra åsikt allt eftersom. Att tro på saker man läser hör väl alla till, till viss del. En del här på skvallersidor, andra på nyheter. Oavsett vilket så är det lätt att bilda sig en uppfattning och tro på saker som verkar logiska. Och det logiska i denna soppa är ju att N har ljugit ihop en del som hon alltid gör.

NU hade hon ju också gjort det till viss del. Som till exempel att han inte bryr sig över alls. Uppenbarligen har han gjort det eftersom han ändå har sökt svar, om än på fel sätt när allt kommer omkring. Sedan var väl det en sanning med modifikation, att han inte hört av sig och hon har inte hört ett knyst som hon brukar säga.
Såklart inte, eftersom det skedde via andra parter. Så att han fanns där i bakgrunden och ville ha svar visste hon.
Men nu vet ju alla vi här att hon hittar på alltför ofta. Och alltid kört med samma story.

Håller med om att VL verkar vara bra för henne och att detta förhållande hittills verkar skilja sig lite från de andra. Tycker kanske att detta påminner lite om hennes förhållande med M. Hur N är då alltså, för jag tror ju att hon verkligen var kär i MG, frågan är bara hur kär han var i henne. När man kollade på deras videos.
Och vad som händer i nya förhållandet med VL är bara att vänta på, lite med spänning faktiskt. För som jag sagt förr, så tror jag ju inte så mycket på att det kommer att hålla särskilt länge. Men jag hoppas att den tanken är fel för det skulle ju vara bra för N att faktiskt bli en bättre person som inte känner att hon behöver köra med så mycket lögner och falskspel.
Citera
2025-10-17, 11:31
Medlem
Knappast.......s avatar
Ja det är positivt att N verkar mer närvarande i dag, kanske är det så att J tog över alldeles för mycket i början och N hade svårt att knyta an. Och därmed kunde vara ifrån C så orimligt mkt som hon vart. Oavsett anledning.
Jag minns själv hur det var att vara ung förälder, yngre än N och allt var ganska turbulent och en släkting tog över totalt fast hon bara ville väl (I min närvaro)
Det tog tid att knyta an.
Senast redigerad av Knappast....... 2025-10-17 kl. 11:37.
Citera
2025-10-17, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snacki
Ja det stämmer, men då kan vi ju konstatera att C har haft två frånvarande föräldrar. Och det är tragiskt. Skönt för C att få ha sin mamma nu i alla fall.
Mammans frånvaro (som enligt mig är extremt överdriven) har inte satt några spår hos flickan iallafall. Hon verkar otroligt trygg och glad. Vi får se hur det blir med A’s totalt 100% frånvaro (som inte är överdriven)
Citera
2025-10-17, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Ja det är positivt att N verkar mer närvarande i dag, kanske är det så att J tog över alldeles för mycket i början och N hade svårt att knyta an. Och därmed kunde vara ifrån C så orimligt mkt som hon vart. Spelar ingen roll vad anledningen var, hon har oavsett vart frånvarande.
Jag minns själv hur det var att vara ung förälder, yngre än N och allt var ganska turbulent och en släkting tog över totalt fast hon bara ville väl. På hemmaplan.
Det tog tid att knyta an.
Dock har hon varit betydligt mer närvarande än vad som målats upp här. Det märks på C att mamma alltid funnits.
Skillnaden på dig och N är att N har varit och är tacksam för sin mammas hjälp medan du upplevde det turbulent. Viss skillnad.
Senast redigerad av Josefsmaria66 2025-10-17 kl. 11:41.
Citera
2025-10-17, 11:40
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Dock har hon varit betydligt mer närvarande än vad som målats upp här. Det märks på C att mamma alltid funnits.
Ja så är det säkert, vi kan ju bara utgå från vad hon själv lagt upp.
Citera
2025-10-17, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Ja så är det säkert, vi kan ju bara utgå från vad hon själv lagt upp.
Ja precis, och jag har inte sett eller hört att hon varit borta så mycket att det har varit ett problem för någon i familjen.
Tvärtom, C verkar extremt glad och trygg, vilket hon enligt mig alltid har gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in