2025-10-17, 06:22
Medlem
Någon som har provat buds från drh*rbals? Är mycket väl medveten om deras rykte pga deras vapes m.m. Men dem har skön rabatt på all thca och thcb just nu, så funderar på om man borde klicka hem buds därifrån.
Citera
2025-10-17, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Dom där plastburkarna är sämst. Plasten liksom suger åt sig av det och blir omöjligt att få loss. Det är det första alla som köper bör göra - för över det till en bättre burk.

Silikon är bäst, typ sån här: https://smoketower.com/7oil-burk-med-silikoninlagg-10ml

Har mitt i några såna som får plats perfekt i en glasburk som står i kylen bara.

Borde ju fungera i några dagar tänker mig om man vill ha det under en längre period
Citera
2025-10-17, 09:54
Avslutad
Tjena! Jag har nu slösat ca 20g isolat känns det som, hur får ni det att fastna på era cbd buds?
Det slutade nu med att jag fick lägga allt i en burk efter ett kort spray med acetone (för att fukta) sen skaka skålen med 20g isolat men det blev ändå skit. Skulle behöva en lite bättre teknik först så man inte förlorar lika mkt isolat vid blandningen samt hur man får skiten att funka?
Uppskattar alla tips och råd.

Fridens Liljor
Citera
2025-10-17, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIFORS
Tjena! Jag har nu slösat ca 20g isolat känns det som, hur får ni det att fastna på era cbd buds?
Det slutade nu med att jag fick lägga allt i en burk efter ett kort spray med acetone (för att fukta) sen skaka skålen med 20g isolat men det blev ändå skit. Skulle behöva en lite bättre teknik först så man inte förlorar lika mkt isolat vid blandningen samt hur man får skiten att funka?
Uppskattar alla tips och råd.

Fridens Liljor
blandade aceton i en metall burk med isolat sen typ hällde över gräset. men kan bli hostattacker om du tar för mycket isolat. annars borde d väl funka lägga gräset i en burk och hälla över isolat sen skaka?
funkar ju också rulla joint sen lägga på isoalt ovanpå weedet innan du rullar ihop den.
Citera
2025-10-17, 10:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hasht0mten
blandade aceton i en metall burk med isolat sen typ hällde över gräset. men kan bli hostattacker om du tar för mycket isolat. annars borde d väl funka lägga gräset i en burk och hälla över isolat sen skaka?
funkar ju också rulla joint sen lägga på isoalt ovanpå weedet innan du rullar ihop den.

Acetonet förstörde alltså inte effekten för dig? Undrar va tusan de e ja gör för fel med mitt isolat, har provat och provat mig fram men allt blir typ värdelöst lol. Kanske ger upp ist
Citera
2025-10-17, 11:09
Medlem
Citat:
Acetonet förstörde alltså inte effekten för dig? Undrar va tusan de e ja gör för fel med mitt isolat, har provat och provat mig fram men allt blir typ värdelöst lol. Kanske ger upp ist
väntade typ 2 ar på att det skulle torka, men blev jätte starkt för halsen så gick knappt röka. hade toelerans när ja rökt det så vet inte riktigt om dt kändes likadant.
bara sprinta på isolatet över gräset så blir de ju samma sak
Citera
2025-10-17, 11:37
Medlem
Intemittandrakontos avatar
Citat:
Värsta fall kan du kanske decarba hela röran i ugnen(isolat och buds) och baka med det eller nåt.
Jag har aldrig blandat buds och isolat men jag skulle grindat skiten och blandat det. Och sen blir det som det blir, kanske inte förvänta sig att dom smälter samman men sålänge du får ner det I jointen eller pipan så bör det ju brinna upp.
Citera
2025-10-17, 12:05
Avslutad
Jag frågade på en väletablerad sida och allt har tydligen med de klibbiga terpenerna att göra, sedan är det bara att lägga det i en liten trumma (likt en cement blandare) så allt fastnar på djupet. Funkar med en stor omgjord hink och en borrmaskin med låg setting på spin. Det har tydligen alltså mkt stor inverkan på vilka buds man köper och innehåll av cbd och terpener så allt ska fastna och fungera på djupet. Tänkte om någon annan likt jag undrar så var detta det bästa svaret som producerades.

Fridens Liljor
Citera
2025-10-17, 12:13
Medlem
Citat:
Jag frågade på en väletablerad sida och allt har tydligen med de klibbiga terpenerna att göra, sedan är det bara att lägga det i en liten trumma (likt en cement blandare) så allt fastnar på djupet. Funkar med en stor omgjord hink och en borrmaskin med låg setting på spin. Det har tydligen alltså mkt stor inverkan på vilka buds man köper och innehåll av cbd och terpener så allt ska fastna och fungera på djupet. Tänkte om någon annan likt jag undrar så var detta det bästa svaret som producerades.

Fridens Liljor

Jag diggar att röka isolatet rent.
Har testat thca hasch och weed och effekten har inte varit bättre än rent isolat.
Vill man ha något bättre än isolat så är det koncentraten som gäller.
Kushys badder det bästa jag rökt på många år
Citera
2025-10-17, 12:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Jag diggar att röka isolatet rent.
Har testat thca hasch och weed och effekten har inte varit bättre än rent isolat.
Vill man ha något bättre än isolat så är det koncentraten som gäller.
Kushys badder det bästa jag rökt på många år

Tänkte testa badder som du sa men står att butiken är nedstängd? Skulle du vilja bekräfta att detta stämmer?
Citera
2025-10-17, 12:33
Medlem
Citat:
Tänkte testa badder som du sa men står att butiken är nedstängd? Skulle du vilja bekräfta att detta stämmer?

Shit! Du har rätt😕
Skumma är att jag har varit i kontakt med dom igår och vi snackade storköp av isolat.

Hmm, han nämnde inget att shoppen skulle vara nedstängd så vet inget alls om det?
Citera
2025-10-17, 12:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Shit! Du har rätt😕
Skumma är att jag har varit i kontakt med dom igår och vi snackade storköp av isolat.

Hmm, han nämnde inget att shoppen skulle vara nedstängd så vet inget alls om det?

Får du eller någon annan reda på varför de stängt ner eller någon info om när de öppnar igen får ni gärna göra ett inlägg här.

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in