2025-10-16, 19:37
Medlem
Killyourselfs avatar
Här är alla adresser på Bengtsson under dom senaste åren. Han bor nu i Långträsk (den 6 augusti 2025).

Sunnanå 13
93091 Slagnäs
Flyttade till denna tidigare adress 2015-10-01
Skolgatan 5
93931 Malå
Flyttade till denna tidigare adress 2021-06-14
Malexandervägen 19
59572 Boxholm
Flyttade till denna tidigare adress 2023-12-15
Lagnebrunna Flostugan 1
59576 Boxholm
Flyttade till denna tidigare adress 2023-11-15
Brännberg 5
93991 Rentjärn
Flyttade till denna tidigare adress 2025-01-02
Senast redigerad av Killyourself 2025-10-16 kl. 19:41.
Citera
2025-10-16, 19:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av matochpotatis
Dom hyr husen. Det gula huset i Malå fick dom. Mannen som ägde huset gick bort och sonen gav bort huset till Bengtsson. Tanken var att han skulle få betala för lagfarten, men eftersom Bengtsson inte har pengar så fick "säljaren" betala för det.
Huset var riktigt risigt och inte värt just något så det var väl värt det bara för att bli av med det.

Precis. Hus i den delen av Norrland betingar inget högt värde. Rör du dig närmare kusten händer saker med vad du får punga ut för en kåk. Kolla Umeå framförallt( rent sinnessjuka priser)
Citera
2025-10-16, 20:21
Medlem
Någon som har fup?
Citera
2025-10-16, 21:05
Medlem
Sayokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Det sas ju i dokumentären att mörderskan inte ville medverka men hon erkände att det stämde att hon förstört bevismaterial.
Det innebär ju att hon erkänner att det stämde att hon och Bengtsson eldat upp bevis.
Varför bad dom inte Bengtsson svara på detta.
Det handlade mycket om stackars Robert och hans familj, samtidigt som dom bevis som fanns på att han va inblandad aldrig togs upp i dokumentären.

Jag håller med dig, det känns snarare som att dokumentären handlar om Bengtsson än om mordet.
Citera
2025-10-16, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Det verkar finnas flera olika åsikter i tråden om omfattningen av Roberts inblandning i mordet.
Kanske dags för en omröstning i tråden?

FRÅGA: Hade MORDET PÅ EMANUEL INTRÄFFAT OM INTE DEN OVÅRDARDE, EFTERBLIVNA, ALKOHOLISERADE MYTOMANEN OCH STÖRDA WANNABE MCGÄNGLEDAREN ROBERT FLYTTAT TILL MALÅ MED SINA INAVLADE VÄNNER OCH AVKOMMOR?

Svar nej!!
Citera
2025-10-16, 22:40
Medlem
LupusLupuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sayoka
Jag förstår verkligen inte hur Bengtssons fru kan gå tillbaka till honom efter detta? En älskarinna som det bara tog slut med på grund av att hon åkte in för ett mord han bevisligen varit med att försöka sopa igen spåren efter, eventuellt även varit med på men i bästa fall "bara" triggat upp stämningen runt. Vad ser hon hos honom ingen annan kan se?

Efterblivna inavlade trash tycks det, inga djupa analyser där inte, kolla bara konversationen i bilen när han släpps ut, och huset de flyttade till, sicken jäkla misär..de har nog inte många optioner att välja emellan helt enkelt.
Citera
2025-10-17, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goaglenn
Han hade nog uppskattat mer stöd när han låg döende i en blodpöl med en dryg 112 norrländsk larmoperatör i telefonen o en ambulanssjukvårdare som inte gick in o räddade honom..................

Som jag skrev i mitt förra inlägg det var ju ingen trevlig Göteborgare stackars emanuel fick prata med när han behövde hjälp som mest.

Jag vill veta mer om denna människa som jobbade som larmoperatör; ingen som har mer info om vem detta är. Tänk er själva om ni legat knivhuggen o håller på o förblöder o får prata med henne...........

Första gången jag svarar på ett inlägg men känt mig tvungen för din naivitets skull, samma princip följs i hela riket, om risk för ambulanspersonal finns kommer polis inväntas för att säkerställa ambulanspersonalens arbetsplats säkerhet, likadant vid tillfällen då personer ringer in för att dom skurit sig själva som om någon annan skurit i dem, exakt samma procedur sker i västra götaland, att polis går in och tar alla riskobjekt(knivar generellt) innan/i samband med ambulanspersonals intågande.
Citera
2025-10-17, 00:48
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Det verkar finnas flera olika åsikter i tråden om omfattningen av Roberts inblandning i mordet.
Kanske dags för en omröstning i tråden?

FRÅGA: Hade MORDET PÅ EMANUEL INTRÄFFAT OM INTE DEN OVÅRDARDE, EFTERBLIVNA, ALKOHOLISERADE MYTOMANEN OCH STÖRDA WANNABE MCGÄNGLEDAREN ROBERT FLYTTAT TILL MALÅ MED SINA INAVLADE VÄNNER OCH AVKOMMOR?

Det hade gått åt helvete ändå och nån hade dött förr eller senare. Allt är inte Robbans fel. Att han skulle lyckas hjärntvätta en helt normal småbarnsmorsa så pass att hon börjar knivmörda ihop med sina barn - nja, det låter lite väl osannolikt. Robban är helt klart en ful fisk men de andra inblandade har också ett ansvar.

Att det blev just Emanuel är kanske inte heller bara Robbans fel. Det var ju inte Robban som hittade på ryktena om Emanuel. Inte för att jag försvarar den mannen, för det gör jag verkligen inte, men ändå.
Citera
2025-10-17, 00:55
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sayoka
Jag håller med dig, det känns snarare som att dokumentären handlar om Bengtsson än om mordet.
Håller med. Dokumentären borde hetat "Byns svarta får".
Citera
2025-10-17, 01:04
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matochpotatis
Dom hyr husen. Det gula huset i Malå fick dom. Mannen som ägde huset gick bort och sonen gav bort huset till Bengtsson. Tanken var att han skulle få betala för lagfarten, men eftersom Bengtsson inte har pengar så fick "säljaren" betala för det.
Huset var riktigt risigt och inte värt just något så det var väl värt det bara för att bli av med det.

Huset dom bodde i senare hyrde dom av en tysk. Det påstås att samma man äger huset dom nu hyr i Långträsk.

Ingen verkar veta hans verkliga bakgrund eftersom han hittar på olika saker beroende på vem han pratar med. Var dom bodde före Slagnäs verkar ingen veta. Det har inte kommit fram i tråden.

Det är inte så att han tvingat någon att mörda. Han har hetsat och gormat om vad man borde göra med pedofiler och såna som Emanuel. Och tyvärr så var dom här personerna lättpåverkade och korkade.
Det var en perfekt storm så att säga.
Sånt här händer gång på gång världen över. Fel personer träffas och någon annan drabbas.
Men jag tror faktiskt att Robban visste vad dom där tre hade tänkt göra den natten.

Intressant också att Marlene erkänt att hon brände bevisen. Då har hon ju indirekt erkänt även åt Bengtsson, som fortsätter att förneka.

Men det är ju ett ganska stort steg från att nån högljudd person gormar och stämningen triggar igång folk på fyllan till att nästa dag, när folk nyktrat till, planera (stänga av mobiler osv.), ta med knivar, maskera sig och åka hem till nån och mörda denne.

Hur kom det sig att de lämnade kvar knivar hos Emanuel? Om det var två knivar kvar i Emanuels lägenhet och två knivar i som hittades i eldstaden så är det alltså sammanlagt fyra knivar och då borde det vara fyra gärningsmän?
Citera
2025-10-17, 01:10
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Jaha, så om jag skriver att jag ogillar en person här på Flashback, då är jag ansvarig om någon psykiskt sjuk dåre mördar personen sen? Idiotiskt. Man har endast eget ansvar för sina fysiska handlingar såvida du inte är ett mycket litet barn som ej kan tänka själv eller mentalt funktionsnedsatt på något vis.
Det beror på vem du är och vilken makt du har över andra. Om du vet att många är rädda för dig, lyssnar på dig, vill vara dig till lags, gör som du säger även om det innebär att bryta mot lagen eller ta till våld - då har du ett större ansvar jämfört med om du är en nobody som ingen bryr sig om. Om jag säger att jag ogillar nån så tror jag inte att nån bryr sig men om statsministern säger samma sak i direktsändning så kan det ha större konsekvenser.
Citera
2025-10-17, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monsterstalker
Snälla FUP någon.
Den senaste länken på sida #95 fungerar ej.
Den funkar utmärkt för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av devetdu1
Någon som har fup?
Prova den här länken som även finns på sida #95: https://goo.su/zGOyIZK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in