2025-10-17, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Men det är ju ett ganska stort steg från att nån högljudd person gormar och stämningen triggar igång folk på fyllan till att nästa dag, när folk nyktrat till, planera (stänga av mobiler osv.), ta med knivar, maskera sig och åka hem till nån och mörda denne.

Hur kom det sig att de lämnade kvar knivar hos Emanuel? Om det var två knivar kvar i Emanuels lägenhet och två knivar i som hittades i eldstaden så är det alltså sammanlagt fyra knivar och då borde det vara fyra gärningsmän?
Det var inte bara under en kväll han pratat om pedofiler. Jag gissar att han och Marlene har pratat en hel del om vad hennes son påstått ska ha hänt.
Den där kvällen på klubben blev nog spiken i kistan. Särskilt när den där epa-tjejen berättade att hon fått meddelanden från Emanuel när hon var yngre.

Robban låtsas under rättegången som att han inte vet att det är Marlenes son som var drabbad av Emanuel. Men det är väl självklart att han visste det.

Tycker inte du det är lite intressant att Bengtssons advokat väljer att ringa honom när han hör talas om mordet? Det tycker jag. Han vet mycket väl vad Bengtsson är för man.
Citera
2025-10-17, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matochpotatis
Dom hyr husen. Det gula huset i Malå fick dom. Mannen som ägde huset gick bort och sonen gav bort huset till Bengtsson. Tanken var att han skulle få betala för lagfarten, men eftersom Bengtsson inte har pengar så fick "säljaren" betala för det.
Huset var riktigt risigt och inte värt just något så det var väl värt det bara för att bli av med det.

Huset dom bodde i senare hyrde dom av en tysk. Det påstås att samma man äger huset dom nu hyr i Långträsk.

Ingen verkar veta hans verkliga bakgrund eftersom han hittar på olika saker beroende på vem han pratar med. Var dom bodde före Slagnäs verkar ingen veta. Det har inte kommit fram i tråden.

Det är inte så att han tvingat någon att mörda. Han har hetsat och gormat om vad man borde göra med pedofiler och såna som Emanuel. Och tyvärr så var dom här personerna lättpåverkade och korkade.
Det var en perfekt storm så att säga.
Sånt här händer gång på gång världen över. Fel personer träffas och någon annan drabbas.
Men jag tror faktiskt att Robban visste vad dom där tre hade tänkt göra den natten.

Intressant också att Marlene erkänt att hon brände bevisen. Då har hon ju indirekt erkänt även åt Bengtsson, som fortsätter att förneka.
Tack!
Tråkigt nog finns det bara två årtal på google maps för huset i Malå, en från 2011 när fastigheten ser bra ut och en från 2023 när det ser ut som en soptipp.
Om de är lättpåverkade så borde de ha en tidigare historik av trubbel men alla var ju helt ostraffade förutom Robban.
Citera
2025-10-17, 06:50
Medlem
Citat:
Men det är ju ett ganska stort steg från att nån högljudd person gormar och stämningen triggar igång folk på fyllan till att nästa dag, när folk nyktrat till, planera (stänga av mobiler osv.), ta med knivar, maskera sig och åka hem till nån och mörda denne.

Hur kom det sig att de lämnade kvar knivar hos Emanuel? Om det var två knivar kvar i Emanuels lägenhet och två knivar i som hittades i eldstaden så är det alltså sammanlagt fyra knivar och då borde det vara fyra gärningsmän?
Har inte läst FUP men kan det vara så att en eller flera knivar var Emanuels?
Citera
2025-10-17, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monsterstalker
Snälla FUP någon.
Den senaste länken på sida #95 fungerar ej.

Citat:
Ursprungligen postat av BlackPanther86
Den funkar utmärkt för mig.

Prova den här länken som även finns på sida #95: https://goo.su/zGOyIZK

Åhh tack snälla du.
Har aldrig tidigare råkat ut för att nån sida ej är åtkomlig från jobbet men goo.su verkar vara en sån, växlade över till mobilen och körde via mobildata och då gick det utmärkt att komma åt sidan.
Citera
2025-10-17, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HardOutHere4APimp
Alla förstår att du bor i Malå och har en personlig koppling till händelsen, du har reggat ditt konto bara för att diskutera i den här specifika tråden.

Bor i Malå, Ja!

Vet vilka dom inblandade är, Ja!

har någon personlig koppling till någon av dom, Nej, jag umgås inte med personer som har en högre siffra på skostorleken än på sin IQ.
Citera
2025-10-17, 07:46
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Det var inte bara under en kväll han pratat om pedofiler. Jag gissar att han och Marlene har pratat en hel del om vad hennes son påstått ska ha hänt.
Den där kvällen på klubben blev nog spiken i kistan. Särskilt när den där epa-tjejen berättade att hon fått meddelanden från Emanuel när hon var yngre.

Robban låtsas under rättegången som att han inte vet att det är Marlenes son som var drabbad av Emanuel. Men det är väl självklart att han visste det.

Tycker inte du det är lite intressant att Bengtssons advokat väljer att ringa honom när han hör talas om mordet? Det tycker jag. Han vet mycket väl vad Bengtsson är för man.
Epa-tjejen vittnar falskt för att hon har blivit hotad. Eller varför googlade Marlene hennes namn dagen efter mordet?
Citera
2025-10-17, 07:48
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JockBald
Bor i Malå, Ja!

Vet vilka dom inblandade är, Ja!

har någon personlig koppling till någon av dom, Nej, jag umgås inte med personer som har en högre siffra på skostorleken än på sin IQ.
Vad säger du om att det påstås kunna finnas ett ekonomiskt motiv till att Robin tar på sig skulden? Jag förstod det som att Max står med på huslånet för att morsan har betalningsanmärkningar men jag fattar inte vad det har med saken att göra?
Citera
2025-10-17, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen
Tack!
Tråkigt nog finns det bara två årtal på google maps för huset i Malå, en från 2011 när fastigheten ser bra ut och en från 2023 när det ser ut som en soptipp.
Om de är lättpåverkade så borde de ha en tidigare historik av trubbel men alla var ju helt ostraffade förutom Robban.

Det krävdes väl "en Robert" om jag säger så.
Sen så är det ju så att dom bor i lugna Malå, umgås med brorsan och kusiner, ägnar mesta av tiden åt att spela. Då händer det inte så mycket.
Det är ju omöjligt att veta om det hade hänt ändå men jag tvivlar. Jag hoppas att dom som sitter i fängelse till slut öppnar upp om vad som egentligen hände.
Det är en start att Marlene erkände att hon förstört bevisen. Det borde Bengtsson också göra, han har ju trots allt suttit inne för det.

Den där familjen förvandlar alla hem till soptippar.
Senast redigerad av matochpotatis 2025-10-17 kl. 08:05.
Citera
2025-10-17, 07:54
Medlem
Citat:
Epa-tjejen vittnar falskt för att hon har blivit hotad. Eller varför googlade Marlene hennes namn dagen efter mordet?

Hon googlar henne för att hon har skickat en vänförfrågan till Marlene på Facebook och Marlene vet inte vem hon är. Vad menar du att hon ska ha vittnat falskt om egentligen?
Citera
2025-10-17, 08:20
Medlem
Citat:
Vad säger du om att det påstås kunna finnas ett ekonomiskt motiv till att Robin tar på sig skulden? Jag förstod det som att Max står med på huslånet för att morsan har betalningsanmärkningar men jag fattar inte vad det har med saken att göra?

Har aldrig hört dom påståendena, men det låter som rena spekulationer.
Citera
2025-10-17, 08:27
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Hon googlar henne för att hon har skickat en vänförfrågan till Marlene på Facebook och Marlene vet inte vem hon är. Vad menar du att hon ska ha vittnat falskt om egentligen?
Vadå vet inte vem hon är? De pratade ju kvällen innan.

Så hon skulle gått till Robban på klubben och berättat om nåt som skedde för flera år sen? Nja...
Citera
2025-10-17, 08:30
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JockBald
Har aldrig hört dom påståendena, men det låter som rena spekulationer.
Att Max står på lånet för att Maria har betalningsanmärkningar bekräftar de under rättegången. Max har jobb och om han hamnar i fängelse på livstid så blir det tufft att betala av på lånet och kärvt ekonomiskt antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in