Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Hon är ju en toppolitiker. Så klart har vi med att göra med varför hon avgår. Det förstår du väl? Nej, ingen ska hotas, det har jag aldrig sagt heller. Vet inte var du får det ifrån. Men kritik och gransking bör hon tåla, det är ju egentligen självklart om du tänker efter.
Sen har ju just Centern själva varit väldigt skarpa, på gränsen till förtalande av tex. SD, dess medlemmar och sympatisörer. Varför tror du att det ska förbli oemotsagt?
Nej, vi har ingenting med att göra varför hon avgår. Vi tror det, det har du rätt i, men det är inte vår sak. Linsom det intebär hennes sak att berätta för sin uppdragsgivare eller andra. Det räcker med "jag slutar". Sen att vi är jävligt nyfikna och konspiratoriska och misstror allt och alla är en annan sak.
Absolut ska hon tåla kritik, det har folk i hennes ställning alltid fått göra. Men den ska framföras med respekt. Som man alltid gjort. Många tror att för att du tar ett offentligt uppdrag accepterar du att pöbeln ska få bete sig hur som helst mot dig. Kalla dig saker, kommentera utseende, förlöjliga, miastolka etc. Var är det OK? Kritisera sakfrågan, nåt annat har man fan inte med att göra och framstår som mindre vetande med t.ex "hattande bland partiledarna".
Sen undrar jag lite varför det jämförs mes Jimmie hela tiden, vad har det med nåt att göra? Som exempel på en partiledare som möter hot är han säkert främst, men detta handlar väl om varför Hatt avgick?
Skall vi ha nån slags måttstock typ: "nej, Hatt, du får inte avgå än, du har inte nått upp til hot-kvoten än. Se på Jimmie, den killen tål hot. Så tyvärr, rätten att avgå får du inte nyttja...än"?
Då skulle man kunna ha samma regler i t.ex. skolan: "nej, du har inte lärt dig derivera trigonometriska funktioner än så du blir kvar i skolan. Se på Rutger, han kan, var som han. Ja, du är 39, men du blir kvar ett år till". Förresten, då kanske samhället hade funkat-man släpper inte ut nötterna som man gör nu...hmmm