2025-10-15, 19:17
Medlem
Hon gick för att hon inte fick tillhöra TIDÖ. Efter debatten på SVT kände hon att det var för henne omöjligt att stödja den rödgröna röran. Hon tog det internt och fick kalla handen. Direkt från insatt källa.
Citera
2025-10-15, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GothiaRipper
Om vi tänker lite strukturerat nu.

Hat och hot kommer från båda hållen: från höger pga oviljan att samarbeta med SD, från vänster pga oviljan att samarbeta med V.

Jag tror snarare att partiet satt henne i en omöjlig sits. Hon är ju helt klart mer höger än hela vänsterblocket. Men hon får inte regera med SD, vad har hon då för alternativ?
Det kommer bli svårt att hävda sig som den sista violinisten på Titanic…

hon måste väl ha haft klart för sig innan hon tog jobbet att hon var tvungen att välja mellan sd och vpk?

annars är hon inte värd 4 miljoner..
Citera
2025-10-15, 19:21
Medlem
kukflashs avatar
Hotad? Hon har inte varit i rampljuset mer än 5 minuter, har ytterst svårt att se hur hon fått mottagit hot.
Citera
2025-10-15, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Hatt hade jag själv faktiskt såväl goda förhoppningar samt tillit för . Om hon härdat ut så var hon antagligen den enda av de nuvarande " partiledarna " som kunnat vända den negativa politiska spiralen och öppnat en dialog mellan blocken .

Jag inbillar mig inte att partiledare överlag har väldigt mycket att säga till om när det gäller partiets inriktning, men visst.. tror man på Lööfs svamlande om den ’bjeda mitten’ så fans ju möjligheten?

Centerpartiet förändras inte pga att Hatt väljer att lämna politiken igen. Hon har visat ett väldigt sparsamt engagemang fram till avgången.
Citera
2025-10-15, 19:23
Medlem
Duvlorts avatar
Hur skulle det se ut? Plötsligt så kommer det en vuxen till den öppna förskolan ”Riksdagen”? 🤔
Citera
2025-10-15, 19:25
Medlem
trueforgoods avatar
Hon fixade inte jobbet, säger upp sig och får nu 2.6 miljoner i fallskärm.
Citera
2025-10-15, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Jag förstår inte heller varför folk spekulerar i vad/vilka som ligger bakom detta påstådda hat och hot. Det här är bara påhitt.
Tänk er in i hennes situation. Hon har helt klart kommit till insikt att det var en jävla miss att ta på sig partiledarjobbet. Vad kan man skylla på för att ta sig ur med nån form av acceptans och sympati. Jo, HAT och HOT. Inget annat hade funkat, inget.
Ingen polisanmälan, inget förstärkt SÄPO skydd, ingen inom C visste nåt, de har ju eget säkerhetsfolk. Nä jag tror hon sitter hemma med ett glas vin och är jävligt nöjd hur hon kunde blåsa hela Sverige.

Själv är jag fullt beredd att tro att detta var Hatts plan från första början. Skaffa sig lite snabb exponering, få ett trevligt avgångsvederlag, och återvänd till sedan till näringslivet där hon redan varit verksam en gång tidigare. Normala människor hade kanske inte betett sig på det viset. Men kombinera en parti med sviktande opinionssiffror och urholkad ideologisk grund, med en irreversibel kommersialisering av det politiska systemet och den allmänt utbredda psykopatin hos svenska politiker- då blir det mycket mer troligt.
Citera
2025-10-15, 19:26
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritidsgeniet
Hade SD varit inblandad hade MSM avslöjat namn, skostorlek hemadress och personnummer på förövaren och resten av hens familj. Luktar Palestinaaktivister och AFA, eller kanske bruna fingrar, som hälsat på hemma hos Hatt lång väg.
Det måste beläggas även om misstankarna riktas åt ett håll. Du tror inte att PK missar en sådan chans.

Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Fegt och ryggradslöst inlägg.

Du ville komma åt mig men var för feg för det så du citerade en massa andra. Tydligt tecken mjuk ryggrad.

Är de? Gäller det självrapporterande lipsillar med makten i ryggen eller gäller det de som faktiskt tvingats bort från sina arbeten?
Hatt är kvinna för ett parti långt ifrån brunhögern, en måltavla. Gör dig inte mer betydelselös än vad du är, misantroper bygger tillsammans om det toxiska klimat som möjliggör att några bruna sympatisörer går över gränsen.
Citat:
Ursprungligen postat av PrippsFat
Hon är nobody.
Verkar inte vara så om vi ser till tråden, det bruna klägget har ett riktigt kalas.
Citera
2025-10-15, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Hur skulle det se ut? Plötsligt så kommer det en vuxen till den öppna förskolan ”Riksdagen”? 🤔

https://www.youtube.com/watch?v=yayEuHmiT7k
Citera
2025-10-15, 19:28
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baggbolaren
Hon gick för att hon inte fick tillhöra TIDÖ. Efter debatten på SVT kände hon att det var för henne omöjligt att stödja den rödgröna röran. Hon tog det internt och fick kalla handen. Direkt från insatt källa.

Exakt så tror jag att det ligger till.
Citera
2025-10-15, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Vet vi det ? Vilka som stått för hoten.

Men du menar att om man, enligt dig, tycker fel, så blir man fredlös, och får utsättas för vad som helst.

Pöbelvälde kallas det också, och en del vill ha det så.

Fast hade dem inte tapetserat väggarna med rubriker om det var högern som var I farten? Hade varit perfekt att passa på och svartmåla meningsmotståndarna, nej den chansen hade dem inte missat. Så oddsen pekar på den där gruppen som redan förföljt politiker.

Absolut inte, man har rätt till samma rättigheter och skydd som alla andra medborgare. Påminner lite om Göran person som stod i valfritt utanförskapsområde och sa att han kunde tänka sig att bo där, omgiven av säkerhetsvakter för att sedan åka hem till sin herrgård. Magdalena hade inga problem med billiga hyresrätter i sitt område osv, Lycka till och hitta en Sosse som faktiskt lever som dem lär.
Senast redigerad av skn88 2025-10-15 kl. 19:33.
Citera
2025-10-15, 19:29
Medlem
HorsesAndPeoples avatar
Hatt: Jag vill att vi stödjer en borgerlig regering innan valet.

Partiledningen: Nej, det beslutet tar vi efter valet.

Hatt: Jag är övertygad om att det bästa för partiet är att bestämma sig för det nu på en gång.

Partiledningen: Nej, det går inte. Då kommer du att bli hatad av en alltför stor del av partiet och hotas med avgångskrav.

Hatt: Okej, då vet jag läget. Jag kommer att kalla till ett styrelsemöte och en presskonferens i morgon.

( Inspelat på Centerns kontor, jag jobbar där som lokalvårdare.)
Senast redigerad av HorsesAndPeople 2025-10-15 kl. 19:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in