2025-10-16, 16:12
Medlem
bralesss avatar
Om man ramlat ned där runt slussen hur tar man sig upp? Är väl branta, omöjliga kanter runt allt vatten?
Citera
2025-10-16, 16:16
Medlem
Är ju skillnad på full och full. Klart du enkelt kan drunkna ifall du stapplar fram och är dyngrak. Att simma med kläder och skor är också ovant, är man samtidigt inte jättebra på att simma + får panik, ingen bra kombo.
Citera
2025-10-16, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macccan87
Jag har själv blivit nerputtad i vattnet efter att blivit ordentligt påpucklad. Fullständigt dyngrak med runt 2.5‰. Är fet, otränad och en dålig simmare. Tog mig galant upp i båten igen utan stege trots att relingen var väldigt hög, klättrade på motorn upp på akterspegeln. Det där med att ramla ner i vattnet på fyllan tror jag är en överdriven fara, inte direkt så att man tappar förmågan att hålla sig flytande. Men å andra sidan väldigt sällan folk dör när de ramlar i vattnet på fyllan, men det händer uppenbarligen.

Snarare att de slår i något på vägen ner.
Citera
2025-10-16, 17:43
Medlem
kunde han få flickvänner? annars kan det va en anledning
Citera
2025-10-16, 18:05
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
kunde han få flickvänner? annars kan det va en anledning
Och sedan ropa på hjälp?

Njaaa. Bättre kan du.
Citera
2025-10-16, 18:10
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
På Gamlastan sidan av slussen finns inga räcken på någon sida. Det är vanlig kaj.
Ligger flera bojar på den sidan kvar efter slussen bygget.
Byggbolagets pråmar låg förtöjda där.
Pråmarna ligger nu på söder mälarstrand.
Då vet jag var det är. Inga räcken och en vanlig kaj är det där, stämmer.
Citera
2025-10-16, 18:48
Medlem
J.H.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macccan87
Jag har själv blivit nerputtad i vattnet efter att blivit ordentligt påpucklad. Fullständigt dyngrak med runt 2.5‰. Är fet, otränad och en dålig simmare. Tog mig galant upp i båten igen utan stege trots att relingen var väldigt hög, klättrade på motorn upp på akterspegeln. Det där med att ramla ner i vattnet på fyllan tror jag är en överdriven fara, inte direkt så att man tappar förmågan att hålla sig flytande. Men å andra sidan väldigt sällan folk dör när de ramlar i vattnet på fyllan, men det händer uppenbarligen.

Är du fet flyter du betydligt bättre än en smal eller muskulös person.
~30% av alla som drunknar har alkohol i blodet. Så det är den största riksfaktorn.
Citera
2025-10-16, 19:46
Medlem
Han verkade ha flera funktionsnedsättningar.
Citera
2025-10-16, 21:37
Medlem
Brantforss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Han verkade ha flera funktionsnedsättningar.

Forsell, inte Torell – han dog 2018.
Citera
2025-10-16, 21:44
Medlem
exoticspices avatar
Eric hade grav synnedsättning, vilket betyder att han nästan var på gränsen till blind samt autismdiagnos.

Vad gjorde han ute vid den tiden om han hade sådana svårigheter att se.

Var han ute med kompisar eller ensam. Var han ensam ute på en krog, varför ringde han inte efter en taxi som hämtade upp honom utanför stället han var på?
Senast redigerad av exoticspice 2025-10-16 kl. 21:46.
Citera
2025-10-17, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
På båda sidorna av slussen så finns det ställen där det finns räcken och där det inte finns. Nu stod det att han höll sig fast i en boj, har ingen koll på om det finns bojar på båda sidorna. Någon annan kanske vet?

Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
På Gamlastan sidan av slussen finns inga räcken på någon sida. Det är vanlig kaj.
Ligger flera bojar på den sidan kvar efter slussen bygget.
Byggbolagets pråmar låg förtöjda där.
Pråmarna ligger nu på söder mälarstrand.

Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Då vet jag var det är. Inga räcken och en vanlig kaj är det där, stämmer.

På Gamlastan-sidan av slussen finns det räcken som slutar tvärt utan förvarning för den som är blind.

Håller man i sig i räcket och tar stöd av det kommer man ramla ner i vattnet när räcket tar slut.
Citera
2025-10-17, 06:24
Medlem
Bara för man har autism är man inte förståndshandikappad eller inte kan rå om sig själv?
De finns de som har fungerande familjeliv med 120% jobb sen visst finns de de som inte kan klara sig själva. Men han bodde själv pluggade så lägg ner att det skulle vara en orsak men förolyckas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in