2025-10-16, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Så bara "olaga hot", inte grovt brott...? Och på internet?
https://ibb.co/dwf5QvDn

Jaha jag tyckte det var frågan om stämpling och grovt brott igår när det snackades om det och Palla har skrivit att det är ett grovt brott flera ggr lät som personerna hade varit på plats hos Linnea.

Men bra att det utreds hot är aldrig okej men jag tror absolut inte att det är Jonna eller Lisen.
Citera
2025-10-16, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Exakt.

Förmodligen bra bevis då det skett digitalt.

Alltid bra när det finns digitalt men när det gällt Jocke så skriver många att det är påhittade meddelanden osv så vi får se hur det bli med detta.
Citera
2025-10-16, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Absolut ingenting som bevisar att det är någon av dessa 3 mammor.
Linnéa kan uppenbart ljuga så varför inte igen. Det kan vara många som har anmält något eller ingen.

Nej dessa 3 personer går helt bort för mig skulle bli extremt förvånad om det var så och Anna Book är det inte för hon har inga barn som går på förskolan.
Citera
2025-10-16, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Så bara "olaga hot", inte grovt brott...? Och på internet?
https://ibb.co/dwf5QvDn

https://ibb.co/8L3GmzxG

Det var inte mkt info där inte… hon kom väl till sans. Framgår mest att ”hon uppfattat det på ett hotfullt sätt” och att det skett ”på internet”. Alla kan uppfatta allt som hotfullt, men visst det kan vara en riktig banger som välter omkull internet med, vem vet.
Senast redigerad av bloggbruden 2025-10-16 kl. 15:19.
Citera
2025-10-16, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebbydebby
Jag har väldigt svårt o tro att Jonna eller Lisen skulle hota någon på det sättet faktiskt. De verkar inte vara den typen som hotar andra, och framförallt inte tjejer.

Undra vem isåfall? Om detta nu har hänt och inte är skitsnack förstås.

Nej det känns ganska långt borta att dom skulle göra en sån sak.

Men det är väl bra om det utreds dock trodde jag att det handlade om grovt brott och ev stämpling men jag kanske missuppfattade igår.
Citera
2025-10-16, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ebbe040
Linnea kan mkt väl falskanmäla men det kan vara nåt allvarligt också. Jag tycker inte man ska håna innan man vet. Lägger polisen inte ner nåt direkt kan det vara allvarligt.
Jag tror att det är nåt allvarligt.

Du kan föreställa dig hur många mordhot hon fått på internet under drevets gång. Här inne finns ju en som hotar henne titt som tätt och flera andra som stalkar henne på internet, i hemmet och på stan.

Jag tvivlar att hon anmält nåt internettroll. Detta är förmodligen nån hon har nån personkoppling till och att det är hög risk att trebarnsmamman kommer försöka attackera henne.
Citera
2025-10-16, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Är det klart nu med att åtalet kommer fällas imorgon? Med tanke på hur många gånger det skjutits upp menar jag.

Som jag förstår det så kommer åtal väckas imorgon och rättegången börjar den 17/11.
Men saker kan ju ha ändrats det vet man aldrig.
Citera
2025-10-16, 15:14
Medlem
Citat:
Det tyder på dålig självinsikt. Lika barn leka bäst.
Ja Pallal kom med namn och det vänder jag mig emot på tal om att starta trådsanningar.
OM det har skett tänker jag på någon helt annan.
Jag har sagt att beskrivningen stämmer in på Jonna och Lisen men har frågat ifall det kan vara Lisen eller Jonna. Men det är du som svarat att du tror det är Jonna på en öppen fråga ifall nån faktiskt vet vem Linnea syftar på.
(FB) Christofer "Chrippa" Lundström (f.d Berg, misstänks för ekobrott)
Det är du som skrivit att du tror det är Jonna.
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Är det någon som faktiskt vet vem Linnea syftar på?
Citat:
Jag tror hon syftar på Jonna /…/ Det kommer ifatt nu.

Fråga din källa bara.
Senast redigerad av Pallal 2025-10-16 kl. 15:21.
Citera
2025-10-16, 15:16
Medlem
Fp
Citera
2025-10-16, 15:19
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Som jag förstår det så kommer åtal väckas imorgon och rättegången börjar den 17/11.
Men saker kan ju ha ändrats det vet man aldrig.

Tack för info! Hoppas verkligen på åtal imorgon!
Citera
2025-10-16, 15:19
Avstängd
Jag har svårt att förstå en sak.

I våras satt Linnea på polisstationen I Linköping I förhör angående Eko och kallade polisen korrupt och styrda av Jocke.

Nu går hon in på samma polisstationen o anmäler nåt? 😁

Amöborna ser inte kopplingen mellan deras egna ord och handlingar senare. Det är som att minnet nollställs varje ny dag och de inte ser sin egna ologik.
Citera
2025-10-16, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jaha jag tyckte det var frågan om stämpling och grovt brott igår när det snackades om det och Palla har skrivit att det är ett grovt brott flera ggr lät som personerna hade varit på plats hos Linnea.

Men bra att det utreds hot är aldrig okej men jag tror absolut inte att det är Jonna eller Lisen.

Det visar - återigen - att Pallal är den skribent i tråden som har allra minst trovärdighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in