2025-10-15, 20:12
Avstängd
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Fler utomäktenskapliga barn i år än antal mål? Det är trist när en era tar slut. Han gör väl mål bara för det

Haha.

Utan att minnas innehållet i storyn mer än detta så firade han kontraktet på utecompagniet med att få dem att dra på å vi e aik på högsta volym över Stureplan. Det får man ändå ge honom vara lite lagom ödmjukt kul.

Blev väl också höjdpunkten
Citera
2025-10-15, 22:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Är det någon som har Aftonbladet plus? Jag skulle vilja veta lite mer om den här artikeln:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/xmk7BB/karl-marius-aksum-mot-doktorn-bakom-mjallby-aif-s-jattesucce

Det står att Mjällbys Karl Marius Aksum var överens med en annan klubb i vintras men att Mjällby sa nej oavsett bud. Skulle vara intressant att veta mer om det.

Aksum har kontrakt med Mjällby över 2027.
"I vintras fick han så ett erbjudande om att bli huvudtränare i en klubb i den danska andraligan som satsar stort för att gå upp i Superligan.
– Jag tackade ja och hade både kontrakt och lägenhet klar. Men Mjällby sa nej oavsett vad danskarna erbjöd. Där och då var jag besviken men det var bara att acceptera för man står under kontrakt och Mjällby har gett mig en fantastisk möjlighet här. " Sedan berömmer han de andra tränarna i Mjällby.
Citera
2025-10-16, 08:10
Medlem
cokehyenas avatar
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/bara-elva-tillgangliga-aik-spelare-i-traning/

Solna hade 11 (!) tillgängliga utespelare i träning inför derbyt.
Citera
2025-10-16, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/bara-elva-tillgangliga-aik-spelare-i-traning/

De har sju spelare borta på landslagsuppdrag dock? Känns som att de har fler friska nu än vad de brukar ha. Jag har läst att de har haft ont om folk flera gånger tidigare iallafall.

De lär ändå kunna ställa upp med ett hyfsat lag tror jag iallafall. Tror inte det räcker ändå dock.
Citera
2025-10-16, 11:38
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Vilade också vissa, inga konstigheter.
Citera
2025-10-16, 12:21
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
De har sju spelare borta på landslagsuppdrag dock? Känns som att de har fler friska nu än vad de brukar ha. Jag har läst att de har haft ont om folk flera gånger tidigare iallafall.

De lär ändå kunna ställa upp med ett hyfsat lag tror jag iallafall. Tror inte det räcker ändå dock.
Alla kan inte vara DIF med 4 målvakter.
Citera
2025-10-16, 12:24
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Såklart tokrelevant inför derbyt. Klart att det är ekonomerna på FB som ska svara på det också
Bajenmiljoner, Bajenekonomer, och Bajenvrak är en och samma sak.
Citera
2025-10-16, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Du gör givetvis vad du vill med din tid, jag ska inte vara den som är den. Alla är vi olika men jag skulle verkligen aldrig få för mig att lyssna på varesig bajens eller sorkarnas egna poddar.
Sent svar här men för mig är det tvärtom.

Jag lyssnar aldrig på grönvita poddar för jag lever och andas Bajen varje dag genom att gå på matcher, läsa på sociala medier, surr med polare etc. så det finns inga ytterligare perspektiv om Hammarby jag behöver ha.

Däremot sitter jag inte på daglig basis och surrar andra lag så därför lyssnar jag mycket hellre på poddar om tvillingarna, Malmö eller Blåvitt.
Dock givetvis bara när det går dåligt, skulle aldrig utsätta mig för att lyssna på en lycklig antagonist.
Citera
2025-10-16, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Alla kan inte vara DIF med 4 målvakter.

Haha, vi har väl bara två dock? Rinne och Manojlovic? Räknar bort Säfqvist, tveksamt om han ens kommer spela mer i DIF eller ens överhuvudtaget. Riktigt otäck skada. Men ja, vi har ju en för bred trupp i övrigt.

Känns som att ni också sitter på för många spelare och att ni skulle behöva banta lite. Många långtidsskadade dock.
Citera
2025-10-16, 14:15
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Sent svar här men för mig är det tvärtom.

Jag lyssnar aldrig på grönvita poddar för jag lever och andas Bajen varje dag genom att gå på matcher, läsa på sociala medier, surr med polare etc. så det finns inga ytterligare perspektiv om Hammarby jag behöver ha.

Däremot sitter jag inte på daglig basis och surrar andra lag så därför lyssnar jag mycket hellre på poddar om tvillingarna, Malmö eller Blåvitt.
Dock givetvis bara när det går dåligt, skulle aldrig utsätta mig för att lyssna på en lycklig antagonist.

Jag är väl helt enkelt fel klientel för poddar och såna nymodigheter. De enda som jag lyssnat på är "DIF-podden", "Flashback forever" samt "WWWK" när den fanns. Jag pratar idrott med mina vänner som både är Djurgårdare, bajare och sorkar.
Citera
2025-10-16, 14:24
Medlem
https://ifkvarnamo.se/nyheter/2025-10-06-pawel-cibicki-lamnar-ifk-varnamo

Pawel Cibicki lämnar IFK Värnamo
Citera
2025-10-16, 14:35
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Haha, vi har väl bara två dock? Rinne och Manojlovic? Räknar bort Säfqvist, tveksamt om han ens kommer spela mer i DIF eller ens överhuvudtaget. Riktigt otäck skada. Men ja, vi har ju en för bred trupp i övrigt.

Känns som att ni också sitter på för många spelare och att ni skulle behöva banta lite. Många långtidsskadade dock.
Aa, det går dessvärre inte att räkna bort spelare. Men ni har väl någon junis också tror jag?

Vi har ganska många som sitter på utgående kontrakt just nu som förmodligen kommer försvinna vid årsskiftet. Annars tycker jag truppstorleken är ganska bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in