2025-10-16, 13:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Studier är jättebra.
👍

Då är du på väg till något nytt och bättre.

Jajamän! ☺️ Förhoppningsvis inom de närmsta 3 åren iallafall.
Citera
2025-10-16, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebbydebby
Jag har väldigt svårt o tro att Jonna eller Lisen skulle hota någon på det sättet faktiskt. De verkar inte vara den typen som hotar andra, och framförallt inte tjejer.

Undra vem isåfall? Om detta nu har hänt och inte är skitsnack förstås.

Jonna och Lisen har nog säkert sina åsikter om Linnea men skulle Linnea komma hem till dem mitt i natten, sönderslagen i regnet hade de bjudit in henne, lagt en filt över henne och bjudit på te och macka samt en pratstund. Så att de grovt olovligt hotat Linnea är helt osannolikt vill jag påstå. Med tanken på spekulationerna Pallal och några sprider här tycker jag Linnea kan gå ut offentligt och förklara att det inte handlar om dessa två. De tycker ju själva att felaktiga rykten och lögner är så hemskt mot dem så om empati mot andra finns, jag tvekar faktiskt på det, borde det gå åt andra hållet då också.
Citera
2025-10-16, 13:18
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebbydebby
Jag har väldigt svårt o tro att Jonna eller Lisen skulle hota någon på det sättet faktiskt. De verkar inte vara den typen som hotar andra, och framförallt inte tjejer.

Undra vem isåfall? Om detta nu har hänt och inte är skitsnack förstås.

Jag har svårt att tro att det skulle vara någon av dom också.

Tänker att om det ens är sant och har hänt är det kanske lite som aftobladet eller Expressens ”Melodifestivalenstjärna döms för stöld” så är de en bakgrundsdansare som syns i tre sekunder. Dvs kan det vara vem som helst men man verkar väldigt gärna få det till att det skulle vara någon av dessa tre kvinnor.

Väldigt svårt att tro henne alls dock (hon har ropat varg lite för många gånger), och även om det har hänt men sen läggs ner pga att det inte finns tillräckligt med bevis sen så har det inte hänt vad jag förstått av denna tråd?
Citera
2025-10-16, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giftgroda
Och en bild på en pizza.

🦞 säger att han inte begått något brott, ska vi tro på det också?

Jag finner ingen anledning till att tro på varken Jacke och Chrippa.
Citera
2025-10-16, 13:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ebbe040
Jonna och Lisen har nog säkert sina åsikter om Linnea men skulle Linnea komma hem till dem mitt i natten, sönderslagen i regnet hade de bjudit in henne, lagt en filt över henne och bjudit på te och macka samt en pratstund. Så att de grovt olovligt hotat Linnea är helt osannolikt vill jag påstå. Med tanken på spekulationerna Pallal och några sprider här tycker jag Linnea kan gå ut offentligt och förklara att det inte handlar om dessa två. De tycker ju själva att felaktiga rykten och lögner är så hemskt mot dem så om empati mot andra finns, jag tvekar faktiskt på det, borde det gå åt andra hållet då också.

Jo men precis, jag är helt med dig där. Och jag kan ju förstå om de har åsikter om henne, vilket de har rätt till att ha såklart. Jag skulle också gjort det om nån jag egentligen inte tycker om hade kommit till mig och knackat på helt sönderslagen. Gjorde det med min förra granne, en äldre tant som inte är helt frisk, när hon knackade på hos mig i panik över att hon hade blivit rånad (vilket visa sig vara en lögn). Ångrar dock det för hon utsatte mig för förtal och allvarliga trakasserier året därpå.
Citera
2025-10-16, 13:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva

Tänker att om det ens är sant och har hänt är det kanske lite som aftobladet eller Expressens ”Melodifestivalenstjärna döms för stöld” så är de en bakgrundsdansare som syns i tre sekunder. Dvs kan det vara vem som helst men man verkar väldigt gärna få det till att det skulle vara någon av dessa tre kvinnor.

Väldigt svårt att tro henne alls dock (hon har ropat varg lite för många gånger), och även om det har hänt men sen läggs ner pga att det inte finns tillräckligt med bevis sen så har det inte hänt vad jag förstått av denna tråd?

Du har inte tänkt på att det kan vara fabricerat, dvs hittepå? Är ju annars en paradgren hos L!
Citera
2025-10-16, 13:30
Avstängd
Citat:

Jag anser att Linnea ska göra det hon känner är bäst.

Inte tvingas till något.
Citera
2025-10-16, 13:32
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Du har inte tänkt på att det kan vara fabricerat, dvs hittepå? Är ju annars en paradgren hos L!

Jo, därav skrev jag om det ens är sant. Min första tanke är absolut som du skriver, fabricerat!
Citera
2025-10-16, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Du vill att vi ska tro att det är Jonna eller Lisen men du har inget belägg för det.

Absolut ingenting som bevisar att det är någon av dessa 3 mammor.
Linnéa kan uppenbart ljuga så varför inte igen. Det kan vara många som har anmält något eller ingen.
Citera
2025-10-16, 13:35
Medlem
Storanglarens avatar
Vad tror ni Chrippa tänker på så här, sista dagen i frihet? I morgon blir han åtalad och får tillbringa ett gäng år i fängelse. Tittar han på klockan och kollar: "Där försvann en timme till..." eller bryr han sig inte för att han är så naiv att han tror att han är oskyldig.
Enligt den nämndeman jag känner kommer åtminstone hon att sätta dit Chrippa så mycket hon bara kan. Hon hatar Chrippa lika mycket som vi andra som inte tillhör hans lilla fanbase av fjortisar.
Citera
2025-10-16, 13:36
Avstängd
Citat:

Jag tror helt ärligt att hon vill att folk ska tro att det är Lisen eller Jonna hon syftar på, dels för att hålla igång dramat.

Nej, så är det väl inte? Om något läggs ner med brist på bevis så har det väl fortfarande hänt? Jag har polisanmält min förra psyksjuka granne ett flertal gånger, och då har jag haft videoinspelningar på allt sjukt hon har sagt och alla hot hon kommit med. Ändå har det lagts ner med brist på bevis, dock tror jag att de tog hänsyn till hennes ålder. Hon är 72 år.
Citera
2025-10-16, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ebbe040
Med tanken på att Linneas man fått kontaktförbud borde hon inte få uttala sig så om personen heller då det pågår ett rättsfall, även om hon inte har kontaktsförbud själv. Jag vet att Åklagaren ser väldigt allvarligt på alla försök till övergrepp I rättssak nu.

Det är klart att hon ser allvarligt på det för det ÄR allvarligt.
Plocka in båda nu så de inte sticker. Fast de är ju helt oskyldiga till allt så de vill kanske dit och berätta hur det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in