• 1
  • 2
2025-10-16, 10:46
Avstängd
Hugagtruther1967s avatar
Finns det möjlighet att stämma dem?

Kan jag stämma dem för att dem filmade utan samtycke från mig på allmän plats?

Hur kan jag få dem att ta bort detta?

Kommer det bli rättegång?

Eller har ni andra bra ursäkter som typ att det är min dubbelgångare...

Tacksam för alla tips...
Citera
2025-10-16, 10:48
Medlem
skjutmattets avatar
I rubrik "min kompis"
I texten jag?
Citera
2025-10-16, 10:58
Avstängd
Hugagtruther1967s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skjutmattet
I rubrik "min kompis"
I texten jag?
ignorera det bara
Citera
2025-10-16, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugagtruther1967

Tacksam för alla tips...

Alla HEN är så klart helt rättslösa 2025 när WOKEVänsterns tid är förbi. Då sajten går under svensk tryckfrihetslag så kan du göra två saker som GÄDDA.

1. Göra en JO-Anmälan (tryckfrihetsbrott) och se om JO anser det vara så viktigt att just HEN har blivit utmålad som klandervärd.
2. Göra en polisanmälan för GROVT förtal mot sajtens ansvariga utgivare.
3. Stämma ansvarig utgivare civilrättsligt för GROVT FÖRTAL (HEN står för sina egna rättegångskostnader).

HEN kommer då få ännu mera uppmärksamhet om HEN gör detta än att ligga på sajten och långsamt hamna längre ned som en historisk gädda.

Då HEN numera är / snart hamnar för allmän beskådan i skampålen, så är väl det enda rådet för HEN att
a) Söka jobbet som ny partiledare för Centerpartiet (bland vänner i partiet då många har samma läggning)
b) Flytta utomlands, varför inte valfritt land i Afrika där ingen läser Dumpen och börja om livet?
Citera
2025-10-16, 11:14
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Citat:

Ja förtal är en bra grund

Citat:

Nej. Möjligtvis att du kan anmäla dom för ofredande, men inte själva inspelningen.

Citat:

Går inte.

Citat:

För förtal, men då dumpern har utgivningsbevis så blir det via JK.

Citat:

Lurar säkert någon men nej.

Thomas Bodström är ju på krigsstigen mot dumpen, kontakta hans byrå.
Senast redigerad av BaronAfTrosa 2025-10-16 kl. 11:18.
Citera
2025-10-16, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zephyr
Alla HEN är så klart helt rättslösa 2025 när WOKEVänsterns tid är förbi. Då sajten går under svensk tryckfrihetslag så kan du göra två saker som GÄDDA.

1. Göra en JO-Anmälan (tryckfrihetsbrott) och se om JO anser det vara så viktigt att just HEN har blivit utmålad som klandervärd.
2. Göra en polisanmälan för GROVT förtal mot sajtens ansvariga utgivare.
3. Stämma ansvarig utgivare civilrättsligt för GROVT FÖRTAL (HEN står för sina egna rättegångskostnader).

HEN kommer då få ännu mera uppmärksamhet om HEN gör detta än att ligga på sajten och långsamt hamna längre ned som en historisk gädda.

Då HEN numera är / snart hamnar för allmän beskådan i skampålen, så är väl det enda rådet för HEN att
a) Söka jobbet som ny partiledare för Centerpartiet (bland vänner i partiet då många har samma läggning)
b) Flytta utomlands, varför inte valfritt land i Afrika där ingen läser Dumpen och börja om livet?

1. Det är JK som är åklagare och driver allmänt åtal om tryckfrihetsbrott. Det är högst osannolikt, för att inte säga uteslutet, att de kommer driva det.

2. Det är helt poänglöst att anmäla den ansvariga utgivaren, eftersom deras verksamhet har grundlagsskydd. Just därför kan man endast bedriva tryckfrihets- och yttrandefrihetsmål för brott som publiceras i medier med utgivningsbevis. Det görs inte via polis och åklagare.

3. Man behöver inte stämma den ansvariga utgivaren civilrättsligt. Man kan driva ett enskilt åtal mot den ansvariga utgivaren för tryckfrihetsbrott.
Citera
2025-10-16, 11:22
Medlem
Sara och Patrik kommer inte bry sig om de anmäls eller stäms och döms för något. Prick i registret är inget de inte varit med om förut och de kommer fortsätta som vanligt med verksamheten. Det enda det kan göra är att det rasslar in lite skadeståndspengar till gäddan så att den kan köpa mer snacks och göda sin feta pedofilkropp med
Citera
2025-10-16, 11:29
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Sara och Patrik kommer inte bry sig om de anmäls eller stäms och döms för något. Prick i registret är inget de inte varit med om förut och de kommer fortsätta som vanligt med verksamheten. Det enda det kan göra är att det rasslar in lite skadeståndspengar till gäddan så att den kan köpa mer snacks och göda sin feta pedofilkropp med

Tror nog dom bryr sig, då det kan sluta med fängelse.

Citat:
Nu har hovrättens dom kommit och Reinhardt döms för 77 fall av hets mot folkgrupp, detta då samma foton förekommer i flera artiklar på Nordfront och dessa ska var och en utgöra ett enskilt fall av hets.

Hovrätten fastställer dock straffet till fyra månaders fängelse, istället för skyddstillsyn som var Frivårdens rekommendation, en dom som inte kommer överklagas.

https://nordfront.se/hovrattsdom-mot...igare-utgivare
Citera
2025-10-16, 11:59
Medlem
Citat:

Ja, det tror jag du har rätt i. Det är troligen ytterst få gäddor som är benägna att göra rättssak av publiceringarna, även om samtliga hade vunnit sina case om de valde att göra något åt det. Därav spelar det ingen roll om en eller två gör det sett på det stora hela. De flesta gäddorna vill nog bara sticka huvudet i sanden och vänta på att folk ska glömma, inte dra mer uppståndelse till vad de har gjort.

Hade alla gäddor väckt åtal mot Sara och Patrik hade de tillslut kastats in i fängelset däremot, det hade inte bara stannat vid lite skadestånd.
Citera
2025-10-16, 12:06
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:

Tacksam för alla tips...

Din " kompis" har ingen möjlighet att stämma dom. Dom har inte gjort något olagligt.
Dom kommer inte ta bort någonting.

Din "kompis" får leva med sitt misstag.

Han får byta kön, namn och flytta utomlands.
Citera
2025-10-16, 12:23
Medlem
Citat:

Tacksam för alla tips...

Vad jag vet har Dumpen god koll på det juridiska. Tror inte du kan tvinga dem ta bort material med hjälp av juridik.

Rättegång blir det väl inte om ingen polisanmälan gjorts. Brukar Dumpen polisanmäla?

Hur länge ligger en uthängning på Dumpen kvar? Tas den någonsin bort? Vad säger de på Dumpen själva?
Citera
2025-10-16, 12:30
Medlem
Citat:
Det är det som gör att de stämningsbenägna gäddorna klassas som de absolut dummaste

Dumma eller bara störda. Jag tror det finns ett mått av rättshaverism i de gäddor som drar det till rätten, som säkert grundar sig i någon form av personlighetsstörning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in