2025-10-16, 07:54
Medlem
Han vill kolla om det är samma som geten i hemlandet.
Citera
2025-10-16, 08:02
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumputin
Du har levt ett helt liv i ett land där du inte ens får se kvinnor då de är beslöjade. Sen kommer du till Sverige och du får se lättklädda kvinnor men de vill inte ha med dig att göra.

Inte konstigt det blir syntax error.
Argumentationen har ett visst objektivt värde.

Muslimska män lever ofta under religiösa restriktioner, såsom förbud mot onani, och kulturella normer där kvinnor i mindre utsträckning visar sina kroppsliga former, exempelvis genom att bära slöja. Denna kombination kan bidra till betydande sexuell frustration, vilket potentiellt kan vara en bidragande faktor till våldtäkter. Detta är dock inte en ursäkt för våldtäkter ur ett moraliskt perspektiv, utan enbart en möjlig förklaring som kan ge viss insikt, utan att på något sätt ge en fullständig förståelse av varför en person begår en sådan handling.

Inom biologi och psykologi är effekterna av manlig sexuell frustration, som kan uppstå vid avsaknad av sexuell utlevelse, relativt outforskade. Detta är ett område som förtjänar mer forskning för att bättre förstå dess konsekvenser.

På grund av biologiska skillnader kan kvinnor inte uppleva sexuell frustration på samma sätt som män, och därmed inte fullt ut förstå denna upplevelse i en konkret bemärkelse, utan endast teoretiskt. På liknande sätt kan män inte fullt ut förstå upplevelsen av exempelvis klimakteriet, utan enbart förstå den teoretiskt.
Citera
2025-10-16, 08:02
Medlem
HBTKuks avatar
De gillar makten, och möjligen skräcken i offrets ögon.

Riktigt störda individer.
Citera
2025-10-16, 08:14
Medlem
Merwinnas avatar
Jag tror att det finns ett stort mått av hämndlystnad med i bilden mot kvinnor i allmänhet, eller en viss grupp av kvinnor, för att dessa inte vill ha dessa män. Då tilltvingar sig männen det de vill ha i stället, och hämnas samtidigt för att de blivit avvisade. I frågan om överfallsvåldtäkter så har de inte blivit avvisade av just den kvinnan de våldtar, men det spelar ingen roll för dem, individen är ändå representant för gruppen - "kvinnor" eller "unga kvinnor" eller "svenska kvinnor" eller "vackra kvinnor" - som han anser sig ha blivit nobbad av.

I sällsynta fall kan det vara något mer udda som inte handlar om att mannen blivit sexuellt avvisad, t.ex. en man som våldtar kvinnor i sin mammas ålder, för att (vicariously) hämnas på sin mamma för att hon plågade honom under hans uppväxt. Fast ärligt talat vet jag inte hur ofta detta händer i verkligheten... det är ett vanligt scenario i skräck- och kriminalfilmer, men jag kan inte minnas något verkligt fall nu på rak arm.

Nästan alla som går från tanke till handling är dock invandrarmän, de flesta från Mellanöstern eller Afrika, som ser på svenska kvinnor som horor. Där finns det med i bilden att de inte behöver ha något dåligt samvete, eftersom svenska kvinnor ändå inte har någon heder kvar. Detta bevisas - i deras ögon - av att kvinnan är ute ensam utan manlig eskort, och att hon inte skyler håret och halsen... kanske inte ens benen och klyftan mellan brösten. Då har hon så att säga bett om det.

Svenska och andra västerländska män däremot VET att det de gör är fruktansvärt fel, därför krävs det mycket mer för att de ska gå från tanke till handling. Typ någon psykisk störning, eller en akut psykos, eller att något hemskt precis har inträffat i hans liv som gör att han inte längre tycker att något spelar någon roll. Då kan han lika gärna förverkliga sin gamla våldtäktsfantasi.

...sedan har naturligtvis alltid slumpen en betydelse. En man som inte direkt letar efter någon att våldta, men går med sådana fantasier, kanske plötsligt får för sig att ta chansen om han stöter på ett lämpligt offer på en öde plats.
Citera
2025-10-16, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumputin
Du har levt ett helt liv i ett land där du inte ens får se kvinnor då de är beslöjade. Sen kommer du till Sverige och du får se lättklädda kvinnor men de vill inte ha med dig att göra.

Inte konstigt det blir syntax error.

Självklart kan det delvis vara en stor faktor. Man bör dock inte glömma att överfalls-våldtäkter fanns långt innan vi fick hög invandring från Mellanöstern. Sen tror jag knappast de flesta män från dessa regioner våldtar heller, även om de är överrepresenterade.
Citera
2025-10-16, 08:32
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrTragisk
Män arbetar kollektivt på att skrämma kvinnor.
Genom våldtäkter, ekonomiskt beroende, krig, våld.

En man lever på andras rädsla. Det gör alla män.

Inte du.
Citera
2025-10-16, 08:34
Medlem
AlanGarners avatar
Minns ett citat från Hagamannen. Att när han drack så blev han som förbytt. Från den snälla, mesiga radhuskillen till ett monster. ”Något kommer över mig” säger han. Jag tror att det oftast är en impulshandling, kanske en fantasi som översätts i verklighet och när han väl kommer till sans igen så har det redan hänt.
Citera
2025-10-16, 08:40
Medlem
Misandrin i början av tråden är rätt tragisk men är väl ett symptom på de tider vi lever i.

Tror dock inte intelligens har någon större betydelse för hur våldtäktsmän blir just det även om studier antyder att det är människor med lägre intellektuell förmåga som blir våldtäktsmän (dock handlar studierna uteslutande om dömda sexförbrytare så urvalet är inte generellt utan rätt snävt).
Dock är andra personlighetsdrag mer påverkande (killgissning; låg samvetsgrannhet, låg vänlighet,låg Extraversion, hög Neuroticism) tillsammans med obearbetade känslor kring kvinnor som beror på avsaknad av bra manliga förebilder under uppväxten.
Nej, jag är ingen rabiat förespråkare/anhängare av kärnfamilj-idéer, goda manliga förebilder kan finnas i andra sammanhang än just i hemmet (innan någon får för sig att påstå något i liknande tankegångar).

Intelligentare människor har kanske lättare för att se konsekvenserna för sina handlingar men också förmåga att kompensera eller hantera impulser på ett annat sätt än de med lägre kognitiv- och beslutande förmåga.

Gärningsmannens motiv handlar helt enkelt om makt, kontroll och hämnd. Sedan vad som faktiskt är tankegångarna hos våldtäktsmannen har jag inte blekaste aningen om, kan inte sätta mig in i den situationen. Är det så viktigt?

Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Självklart kan det delvis vara en stor faktor. Man bör dock inte glömma att överfalls-våldtäkter fanns långt innan vi fick hög invandring från Mellanöstern. Sen tror jag knappast de flesta män från dessa regioner våldtar heller, även om de är överrepresenterade.

Givetvis är inte just överfallsvåldtäkter något nytt men något har ändrats när det numera är gruppvåldtäkter det handlar om och där knappt 20% av befolkningen står för >85% av de som döms. Det som är mest prekärt är att BRÅ eller andra institutioner inte har tagit sig an problemet eller ens gjort en objektiv analys kring orsakerna till den mycket skeva fördelningen. Det enda man hör är socioekonomiska faktorer eller rasism skulle vara grundorsakerna, vilket givetvis är ren och skär propaganda.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tror att det finns ett stort mått av hämndlystnad med i bilden mot kvinnor i allmänhet, eller en viss grupp av kvinnor, för att dessa inte vill ha dessa män. Då tilltvingar sig männen det de vill ha i stället, och hämnas samtidigt för att de blivit avvisade. I frågan om överfallsvåldtäkter så har de inte blivit avvisade av just den kvinnan de våldtar, men det spelar ingen roll för dem, individen är ändå representant för gruppen - "kvinnor" eller "unga kvinnor" eller "svenska kvinnor" eller "vackra kvinnor" - som han anser sig ha blivit nobbad av.

I sällsynta fall kan det vara något mer udda som inte handlar om att mannen blivit sexuellt avvisad, t.ex. en man som våldtar kvinnor i sin mammas ålder, för att (vicariously) hämnas på sin mamma för att hon plågade honom under hans uppväxt. Fast ärligt talat vet jag inte hur ofta detta händer i verkligheten... det är ett vanligt scenario i skräck- och kriminalfilmer, men jag kan inte minnas något verkligt fall nu på rak arm.

*SNIPP!*

Rent generellt så tror jag du är något på spåren där. Att ständigt bli avvisad kommer bryta ned de flesta med svaga personlighetsdrag och tillslut kommer det utageras på andra sätt. Fortplantningsdriften är ju trots allt rätt betydelsefull men även den psykosociala drivkraften kan inte heller underskattas.

Det sällsynta fallet tror jag dock är mindre sällsynt, ta bara bort mamman det behöver inte vara någon närstående men någon som är ständigt återkommande under "fel" period under uppväxten.
Senast redigerad av ZAIZAI 2025-10-16 kl. 08:58.
Citera
2025-10-16, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrTragisk
Män arbetar kollektivt på att skrämma kvinnor.
Genom våldtäkter, ekonomiskt beroende, krig, våld.

En man lever på andras rädsla. Det gör alla män.

Tror inte att det är många i väst som tänker så.

De som väl gör det har bristande självkänsla och självförtroende och använder då rädslan istället genom exempelvis våld.

Det är nog vanligt i länder som inte är utvecklade dock, t.e.x MENA-länderna, Afrika och liknande.
Citera
2025-10-16, 08:45
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Det kan man undra... Tror många har svårt att förstå hur någon kan få ut något (eller det får han i för sig...) av att dra in en kvinna i en buske, hota henne och sen spänna på. Speciellt när det är kallt ute... Våldtäkter sker väl även sent på hösten och vintern?

Utöver det själva omoralen... Blottare hävdas ju tro att kvinnorna vill det, men en överfalls-våldtäktsman? Tvivlar på att han tror att kvinnorna gillar det... Han borde väl vara medveten om att han inte bara skadar kvinnan fysiskt, men även psykiskt?

Så tänker han så här?

"Jag är lite kåt och pallar inte ragga eller nåt. Ska ut och se om jag hittar en kvinna jag kan dra in i en buske och köra. Oj, höll på att glömma kniv. Kan vara bra att ha att hota med... Men då så... På med lite eau de cologne så kör vi."

Eller kanske inte... Men hur tänker en sådan våldtäktsman egentligen? Och en annan sak... Kan en överfalls-våldtäktsman vara psykiskt frisk?

Vad tror ni?

Det är sexualsadister som har den läggningen. Att hon stretar emot get en extra "spice".
Citera
2025-10-16, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Nästan alla som går från tanke till handling är dock invandrarmän, de flesta från Mellanöstern eller Afrika, som ser på svenska kvinnor som horor. Där finns det med i bilden att de inte behöver ha något dåligt samvete, eftersom svenska kvinnor ändå inte har någon heder kvar. Detta bevisas - i deras ögon - av att kvinnan är ute ensam utan manlig eskort, och att hon inte skyler håret och halsen... kanske inte ens benen och klyftan mellan brösten. Då har hon så att säga bett om det.

Svenska och andra västerländska män däremot VET att det de gör är fruktansvärt fel, därför krävs det mycket mer för att de ska gå från tanke till handling. Typ någon psykisk störning, eller en akut psykos, eller att något hemskt precis har inträffat i hans liv som gör att han inte längre tycker att något spelar någon roll. Då kan han lika gärna förverkliga sin gamla våldtäktsfantasi.

...sedan har naturligtvis alltid slumpen en betydelse. En man som inte direkt letar efter någon att våldta, men går med sådana fantasier, kanske plötsligt får för sig att ta chansen om han stöter på ett lämpligt offer på en öde plats.

Men män från Mellanöstern måste eller borde också förstå att det är fel. Det finns en allmän-mänsklig moral som ligger utanför alla religioner och allt annat. Så då kommer man också in på området ondska... Typ att någon är villig att orsaka så stor skada bara för kort personlig njutning. Å andra sidan drivs vi allihopa av en stark fortplantningsdrift och det kan slå slint...

Men just detta med hämnd-motiv är också något som finns hos seriemördare som t.ex. Ted Bundy. Jag har för mig att det var en kvinna som bröt upp med honom som triggade hans seriemördande. Han lyckades dock senare bli ihopa med henne igen och t.o.m. bli gift med henne för att sen bara lämna henne. Men h
trots denna "hämnd" mördade han ändå en massa andra kvinnor...

Sen väljer seriemördare alltid offer av motsatt kön eller offer de är attraherade av, män som hos Jeffrey Dahmer. Det tyder kanske på att det egentligen handlar om lustmord... Eller att mördaren kanske irriteras av att ens ha sexualdrift och vissa behov, och tar ut det i form av våldshandlingar mot just det kön han attraheras av?

Det kan också finnas någon sorts inneboende konflikt mellan könen. Typ vissa vill ha sex men nekas det just pga det andra könet "är för svårt" att få i säng. Sen ligger kanske personliga upplevelser bakom som gör att det utmynnar i våldshandlingar...

Och det sista du skriver... Ja, folk har ibland sex vid vissa tillfällen "bara för de får chansen" även trots att det egentligen är fel. Som en kvinna som jobbar över själv med en snygg kille på jobbet trots att hon är gift... Så att detta även skulle gälla vid överfalls-våldtäkt är "naturligt"...

Sen hela saken med "förbjuden frukt". Det är inte förbjudet att lyckas få sex på annat sätt men våldtäkt är det. Så det är kanske extra kittlande för vissa personer?
Senast redigerad av Snobird 2025-10-16 kl. 08:50.
Citera
2025-10-16, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Det är sexualsadister som har den läggningen. Att hon stretar emot get en extra "spice".

Visst kan det vara så och en person som gör det "måste" vara en person som inte tvekar på att använda våld när han vill ha något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in