Citat:
Ursprungligen postat av
Timetrial44
Jag tyckte två första avsnitten var bra, men sen blev det skandal.
SVT utelämnade massa saker som kom fram i rättegången.
Den yngste som dömdes för mordet sa ju att Robert satt ute i bilen och väntade medans dom var inne hos Emanuel.
Varför konfronterades inte Robert med det?
Sen påstod ju killarna som mördade Emanuel att han förgripit sig på dom när dom var små, nån av dom var väl 7 år och Emanuel 11 lr nåt, inget som nämndes i programmet.
Sen fanns det en tonårstjej som vittnade under rättegången om att Emanuel hade skickat sms lr snap till henne när hon var minderårig, hon hade visat dom för Robert.
Polisen sa att dom inte hade hittat nåt brottsligt i Emanuels telefon, och det är ju inte brottsligt att skriva med en 14-årig tjej.
Men hon vittnar ju om det i rättegången.
Nä, mycket märkligt att SVT undanhöll så mycket.
Den yngsta sa inte att Robert var med i bilen, endast att han eldade upp bevismaterialet dagen efter. Det var David, Max och Robins äldre brors vittnesmål som placerade Bengtsson i bilen. Han återberättade det en av de andra tre berättat för honom (minns inte vem av dem).
I övrigt håller jag med, det var mycket som inte sas i dokumentären men jag tror att det var för att de valde att lägga fokus på hur rykten spelat rollen i detta, inte vem som höll kniven.