2025-10-15, 17:16
Medlem
MrTruckers avatar
Personligen tror jag inte för en sekund hon blivit utsatt för hat eller hot i någon större bemärkelse. Det är bara en lam ursäkt för att rollen inte passade henne.

I intervjuer så kan hon inte ge ett enda exempel på vilken sorts hat(t) eller hot hon påstår sig utsatts för.

Jag sätter henne i facket för lögnare, tillsammans med Greta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luddewolsson
Det demokratiska Problemet är när politiker (och andra offentliga personer) är så medietränade så att de inte säger någonting i intervjuer.

Är det verkligen okej för Centerpartiet och väljarna att en så högt uppsatt politiker, med en av Sveriges absolut mäktigaste positioner, avgår utan att ge en trovärdig och rimlig förklaring? Nej.

Hon har inte polisanmält. Hon har inte haft något drev mot sig. Hon har ingen känd hotbild mot sig, som Annie Lööf hade. Hon är faktiskt populär i de flesta läger.

Vi vet egentligen ingenting om hennes avgång, och hennes skäl är väldigt oprecisa och ospecifika.

Jag tycker hon framstår som väldigt oseriös och centerpartiet blir nu enormt skadat. Hela centerpartiet framstår som oseriöst. Hur kan de vara så dåliga på att välja partiledare? Vilket svagt parti som inte ens kan välja en ledare.
Har du funderat på av vilken anledning peddopastorn, Hemmingslöse pendeltågsrunkaren och gubben som fortfarande bor hemma hos morsan en ledtråd: (han lider av vikingasjukan, gillar att tafsa på kvinnliga M ledamöter) skyddats i vått och torrt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Varför är folk arga på henne då ?

För att hon är kvinna och partiledare.. det sticker i ögonen på många herrar.
Citera
2025-10-15, 17:17
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Låt oss säga som så här. Jag blir inte ett dugg förvånad om nästa partiledare i C plötsligt öppnar dörren för högersidan, med ungefär den inställning som KD har, dvs. att "vi skall ut ur sandlådan".
Jag är ingen expert men det intryck jag fått från diskussionerna innan Hatt blev vald är att alla är eniga i Annie Lööf och hennes arv. Så det kanske behöver bli ännu några partiledarbyten innan man axlat av Lööf och kan gå vidare med en ny vision.

Glöm inte att centern och sossarna historiskt har samarbetat. Vad det kan betyda idag vet jag inte. Men historia och partier brukar spela roll. Så det är ingen stor grej, om rätt ”story” framförs, att centern lierar sig med sossarna.
Citera
2025-10-15, 17:17
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Länka någon som är arg på Hatt i media (inte FB). Jag vill se hans kön. Ni vet vad jag menar.
Citera
2025-10-15, 17:19
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTrucker
Personligen tror jag inte för en sekund hon blivit utsatt för hat eller hot i någon större bemärkelse. Det är bara en lam ursäkt för att rollen inte passade henne.

I intervjuer så kan hon inte ge ett enda exempel på vilken sorts hat(t) eller hot hon påstår sig utsatts för.

Jag sätter henne i facket för lögnare, tillsammans med Greta.

Det enda hot hon har fått är att antingen avgår hon nu, självmant, eller så kommer partistyrelsen avsätta henne.

Enda hotet hon fått emot sig är hotet inifrån.
Citera
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Hur är Hatts avgång Nooshis fel? Herregud hur kan en hetsig debatt leda till att en politiker avgår? Hur fragil kan man vara isåfall?

Nej uppenbart det är något annat än ’hot och hat’ som Hatt inte vill avslöja.

Nej, nej. Så klart det inte är. Men diskussionen kommer peka åt det hållet (dom som vill driver den ditåt) . Nooshi tvingas A. Ta avstånd från ”svansen” och gräsrötterna och UV efter sig. B. Inte vara tydlig nog och få media efter sig.

Debatten fick nog bara bägaren att rinna över. Nooshi är ansvarig för att uppföra sig , ärligt talat bettedr hon sig som ett jävla svin. men inte ansvarig för Hattens avgång isig såklart.
Senast redigerad av Trevligt.konto 2025-10-15 kl. 17:25.
Citera
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Låt oss säga som så här. Jag blir inte ett dugg förvånad om nästa partiledare i C plötsligt öppnar dörren för högersidan, med ungefär den inställning som KD har, dvs. att "vi skall ut ur sandlådan".
Den mest positiva idén i hela tråden. Vi andra är mer pessimistiska. Det är C vi pratar om. Tankeförtryckta av Lööf i åratal. Läst deras kvinnoförbunds text i expressen som jag länkade.
Citera
Medlem
Nooshi,incidenten var ju bara toppen av isberget, antar jag. Centerpartiet har tappat all kontakt med verkligheten och väljarna verkar äntligen ha fått nog av den här typen av ledarskap. Jag är mest förvånad över att det dröjt så länge faktiskt, men hey, åtminstone är det något som händer.
Citera
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Beror på om man räknar in hennes period som tillförordnad, isf 430 dagar.
Som vald partiledare för Centerpartiet verkade hon i 247 dagar.
Media rapporterade Hatt som den kortast sittande partiledaren efter Juholt. Så om du hittat en ledare som suttit kortare är det ju en smäll på käften till journalisterna.
Citera
2025-10-15, 17:20
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea

Så är det! Bara en patriarkal och fördomfull figur skulle säga något annat! Det är det kvinnliga skötet som gnisslar som får männen att börja hata ursinneslöst!
Citera
2025-10-15, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Så när det blåser lite ska man avgå med 2.3Mkr i lön? I så fall borde Jimmie avgått 2006? Fundera lite på hur Sverige hade sett ut då.

Kanske ska man inte välja svaga partiledare?
Lönen är ointressant.
Både Åkesson och Hatt är skickliga retoriker men det är inte avgörande för att vara bra för landet. Där har Åkesson mycket att lära mycket av Hatt, om man sitter i riksdagen har man skyldighet att se till hela befolkningens väl och sätta partiet i andra hand.
Hatts beslut visar inte på svaghet, tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in