Citat:
Ursprungligen postat av
159cmm
Vet inte om detta hamnade i rätt kategori...
Men min fråga är, att varför har det blivit så jäkla läskigt att vara ute nu när det blir mörkt snabbt? Jag menar inte kl 21, 22, 23 helger. Utan vardagar från kl 18 och framåt.
I flera dagar nu har jag varit påväg hem strax efter 18 tiden. Var och varannan man glor ihjäl sig och/eller ler överdrivet eller beter sig allmänt konstigt. Hur ska man ta sig hem från jobbet som är typ 50 meter bort om man är livrädd att någon ska överfalla än hela tiden? Springa?
Och nej jag överreagerar inte.
Antar du är Kvinna ?
Är det bara 50 meter till jobbet så är det nog enklast du skaffar en elsparkcykel , annars hade jag föreslagit cykel.
Är man men känner även otrygghet här sedan 2015 då det "nya Sverige" började , här stryker det runt flera ungdomsgäng sena kvällar och en bit efter tolvslaget.
Hänt mycket våldsbrott och person rån efter mörkrets inbrott.
Jag går aldrig efter det mörknat utan tar alltid cykel för OM man stöter på ett ungdomsgäng kan man snabbt ändra färdriktning och snabbt cykla ifrån dom .
visst en del Becknare använder el sparkcykel och kan ju få upp fart efter en men dom gör inte detta efter som dom är för fega att ensamma trakassera/attackera folk utan det är flockmentalitet som gäller och aldrig sett dessa kringstrykande gäng att mer än nån enstaka släpar runt på en el spark