2025-10-15, 11:00
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Det beror på att svenska äldre batikhäxor har importerat in miljontals våldtäktsmän och de allra värsta förbrytarna från tredje världen, in i vårt land.
Citera
2025-10-15, 11:01
Medlem
bralesss avatar
Svenska män vågar absolut inte le mot främmande tjejer ute på gatan, lär vara babbar eller psykiskt sjuka, eller kombination av sistnämnde.
Citera
2025-10-15, 12:11
Medlem
Lenny Xs avatar
Sluta glo på alla män så märker du inte av udda beteenden. Håll blicken framåt utan att se mötande i ögonen.

Hur ofta har du blivit utsatt för t.ex ofredande, rån eller misshandel?
Citera
2025-10-15, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Hypokondri kallas det
Du menar att hon är rädd för att bli smittad under överfallet och att det inte är överfallet i sig som hon är rädd för?
Citera
2025-10-15, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Vet inte om detta hamnade i rätt kategori...

Men min fråga är, att varför har det blivit så jäkla läskigt att vara ute nu när det blir mörkt snabbt? Jag menar inte kl 21, 22, 23 helger. Utan vardagar från kl 18 och framåt.

I flera dagar nu har jag varit påväg hem strax efter 18 tiden. Var och varannan man glor ihjäl sig och/eller ler överdrivet eller beter sig allmänt konstigt. Hur ska man ta sig hem från jobbet som är typ 50 meter bort om man är livrädd att någon ska överfalla än hela tiden? Springa?

Och nej jag överreagerar inte.

Hur ser dessa män ut?
Citera
2025-10-15, 12:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kronbefallningsman
Paranoid psykos.
Paranoid masspsykos.
Precis som coronapropagandan så är det kriminalitetspeopagandan som styr majoriteten nu. Delvis genom flashback efter år av troll som har bombarderat med propaganda. Aftonbladet skriver inte:

"Idag har det varit en lugn dag"
Igår va helt ok"
Osv

Kriminaliteten har minskat totalt sett, förutom skjutningar på grund av konflikter i vissa grupperingar, allt står i min tråd
https://www.flashback.org/t3694560

https://www.flashback.org/sp93141841
Citera
2025-10-15, 12:40
Medlem
TS uppfattar en massa hot som inte finns. Undantaget då möjligtvis om du bor i Tensta, Rinkeby eller Rosengård. Då hade inte jag heller gått ut efter 18.

Lösningar:
Jobba på dina vanföreställningar och inse att du inbillar dig. Testa att prata med någon av dessa som ser snällare ut eller är äldre.
Lär dig kampsport.
Bär försvarsspray.

Icke-lösningar:
Att beskylla dina inbillade problem på män. För tio år sedan hade detta fungerat och förmodligen genererat ett antal snyftartiklar i gammelmedia, men nu är det nya tider.
Citera
2025-10-15, 12:40
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Vet inte om detta hamnade i rätt kategori...

Men min fråga är, att varför har det blivit så jäkla läskigt att vara ute nu när det blir mörkt snabbt? Jag menar inte kl 21, 22, 23 helger. Utan vardagar från kl 18 och framåt.

I flera dagar nu har jag varit påväg hem strax efter 18 tiden. Var och varannan man glor ihjäl sig och/eller ler överdrivet eller beter sig allmänt konstigt. Hur ska man ta sig hem från jobbet som är typ 50 meter bort om man är livrädd att någon ska överfalla än hela tiden? Springa?

Och nej jag överreagerar inte.

Du är en 159cm brud?
Låter skumt om de glor ihjäl sig eller ler överdrivet. Som etnisk svensk besöker jag jag aplandet Sverige ca 2 veckor per år, då är jag fan på min vakt. Så fort mörkret kommer är jag i attack-mode, redo att knäa apor på truten. Håller dock upp dörrar till folk, män som kvinnor, ler och hjälper där jag kan.

är det gula, vita, bruna och svarta personer som gör så mot dig?
Citera
2025-10-15, 13:21
Medlem
Vad menar du med glor ihjäl sig och ler överdrivet? Snackar vi galet clownleende, eller vadå?

Jag är själv väldigt hispig av mig om jag går hem runt midnatt då jag har överdriven fantasi, då brukar jag försöka tala med någon i telefon och har både spray och larm. Det kanske skulle få dig att känna dig lite tryggare under dessa 50 meter?
Citera
2025-10-15, 13:35
Medlem
Majsmannen2s avatar
Bilden av samhället är en spegelbild av din egen verklighet du målar upp i ditt eget huvud.

Finns vacker höst att ta in samtidigt som du kan behöva undvika hundskit på trottoaren.

Det viktiga är vad du kommer ihåg i slutet av dagen.

Kanske det läskiga männen ler av en annan anledning.
Citera
2025-10-15, 16:35
Medlem
Kakashi1337s avatar
Att lita på en björn kanske funkar bättre eller?
Citera
2025-10-15, 17:01
Medlem
Jag förstår precis vad du menar. Det är som att en omkopplare slås på hos vissa när skymningen faller, plötsligt blir de osäkra och försöker kompensera med överdrivna beteenden. Kanske är det en kombination av mörker, trötthet och en dos testosteron som spårar ur dem. Men visst är det obehagligt, och man börjar fundera på om man ska ta en annan väg eller låtsas vara upptagen med telefonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in