2025-10-15, 13:36
Medlem
Hennes avgångsvederlag kanske är enormt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrinkBleach
Så nu spelar inte minoriteter någon roll helt plötsligt.

Ni har ingen aning om vad som väntar.

Du hittar på något jag aldrig sagt för att slippa bemöta det jag faktiskt skrev, det där är ren halmgubbe. Och “ni har ingen aning om vad som väntar” är inte ett argument, det är bara tomt poserande. Antingen diskuterar du sakfrågan eller så står du där och pratar med dig själv.
Citera
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
I ärlighetens namn hade jag helt glömt bort att kvinnan fanns. C och L är väl irrelevanta inför nästa val ändå, Gud ske lov och pris.

Jag hoppas på ett storartat återtåg för Federley/Ursula.
C kan bli vågmästare. C + L om de är kvar är definitivt vågmästare.
Citera
2025-10-15, 13:37
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DamienHell
Hennes avgångsvederlag kanske är enormt.
Centerpartiet är faktiskt miljardärer, enda partiet som är det.
Senast redigerad av Paris24 2025-10-15 kl. 13:48.
Citera
2025-10-15, 13:37
Medlem
Hur pass sannolikt är det att hoten kommer från konkurrerande centerpartister?

Känns som det finns mer uppenbara måltavlor för diverse extremister.
Citera
2025-10-15, 13:39
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Men menar du att hatet mot Hatt skulle komma från C-väljare? Jag hänger inte med.

Lööf hade definitivt en hatsvans efter sig men hon pallade ändå trycket och var partiledare i flera år. Som sagt varför skulle just Hatt vara extra hatad? Hon har knappt gett något intryck förutom att hon älskar vinster i välfärden.
Lööf fick i praktiken sparken efter sjunkande opinionssiffror i åratal. Hatt har inte ens synts i media. Om hon har hat emot sig så kommer det från något i närtid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Att vara partiledare idag är nog rätt tufft. Klimatmässigt menar jag. Oavsett färg och ideologi så får de alla dagligen hot, hat, spott å spe.
Vi märker (tex senast) i debatterna hur respektlösa alla är mot varandra och hur person blir viktigare att attackera än sak.

Trots att dessa tjänar löjligt mycket pengar på sitt yrke så tror jag att man måste antingen ha vuxna utflugna barn, vara enbo, barnlös eller vara otroligt härdad för att klara av skiten som man får på köpet i detta otacksamma yrke.

Vad gäller Fröken Hatt så har hon tre! äktenskap bakom sig, två vuxna barn samt en minderårig som är i tonåren och är säkert krävande som tonåringar brukar vara. Att vara borta mycket på långa jobb-dagar och dithörande resor inkl övernattningar gör nog att man måste vara karl för sin hatt - vilket hon bevisligen inte är.
I mina ögon verkar hon vara en väldigt skör person, hon blir snabbt emotionell och jag tänker att i hetluften måste man vara betydligt mer hårdhudad.
Hela lilla hon liksom drunknar i de andras mycket mer tuffa kakafoni.

Hatten passar bättre att jobba som lärare eller kontorsråtta, tycker jag.

Ändå tävlade hon om ordförandeposten redan 2011 när hennes yngsta var nyfött och hon själv nyskild. De två andra var 14 och 9.

Då hade hon inte (heller) några funderingar över om hon verkligen skulle palla trycket!

Omdömeslös kärring utan självinsikt.
Citera
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Att dra hat och hot-kortet i dessa dagar är djupt ohederligt om det inte är sant.

Jag har lite svårt att tro på att eventuella hot kan kopplas vare sig till "Flashback-höger" eller "palestinavänster". Hatt har hållit ganska låg profil i de frågorna.

Så jag håller med om att det inte finns någon av "de vanliga misstänkta" för eventuella hot. Vilket gör det hela väldigt mystiskt.

Hur är det med hennes inställning i vargfrågan? Bensinskatten? Vindkraften? Där kan nog finnas en del som kan bli riktigt arga om just centern "sviker".
Tror du hon avstår från toppjobbet och topplönen för att få chansen att dra ett hat- och hotkort? Hon upplever mer eller mindre diffusa och potentiellt hotfulla situationer omkring sig, som många andra av oss också gör.
Citera
2025-10-15, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hon kanske inte är pedofil och därför gjorde sig oönskad i det partiet?

Hehe. Det är allt lite hattigt med alla partiledarbyten i det där partiet.
Citera
2025-10-15, 13:40
Medlem
solstrålars avatar
Hmm, vem är det som hotar Hatten? Har hon redan lyckats skaffa sig fiender? Hon har ju inte direkt gjort några utspel och hållt låg profil, så varför skulle man ge sig på henne?
Citera
2025-10-15, 13:42
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Ändå tävlade hon om ordförandeposten redan 2011 när hennes yngsta var nyfött och hon själv nyskild. De två andra var 14 och 9.

Då hade hon inte (heller) några funderingar över om hon verkligen skulle palla trycket!

Omdömeslös kärring utan självinsikt.
En typisk inkvoteringsavgång. Hon är kvinna, erbjuds posten för att hon är kvinna, känner att hon måste tacka ja fast hon inte vill för att hon inte kan svika kvinnor, avgår för att hon är kvinna. Jag har sett det 10-15 gånger förut, i princip samtliga kvinnliga partiledare i Sverige utom Schyman och Wetterstrand. Även Maggan kommer att uppfylla detta inom 4 år. Hon lider redan av ett jobb hon egentligen inte vill ha.

Denna avgång minskar möjligheten för att ännu en kvinna väljs. Både kvinnor som tillfrågas och C kommer att föredra en man nästa gång.
Senast redigerad av Paris24 2025-10-15 kl. 13:55.
Citera
2025-10-15, 13:43
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Hmm, vem är det som hotar Hatten? Har hon redan lyckats skaffa sig fiender? Hon har ju inte direkt gjort några utspel och hållt låg profil, så varför skulle man ge sig på henne?
Nej tvärtom! Jimmie Åkesson berömde henne t.o.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in