2025-10-15, 07:58
Medlem
Merwinnas avatar
Jag tror ändå att du inbillar dig, eftersom du skriver att det är "var och varannan" man som beter sig så. Det är ju helt omöjligt - om du inte själv befinner dig på ett behandlingshem eller fängelse. Inte ens i invandrartäta förorter är det "var och varannan" man som tittar konstigt på kvinnor vid något klockslag överhuvudtaget.

Eller så är det DU som beter dig konstigt, och det är därför de stirrar. DE kanske blir rädda för DIG - att du ska ha ett vapen på dig, överfalla dem med en kniv plötsligt?
Citera
2025-10-15, 08:27
Medlem
Det är mörkt och man glor lite extra på den man möter för att trotsa mörkret och se att vederbörande inte är en skummis
Citera
2025-10-15, 08:33
Medlem
Måste hålla med om detta, detta är inte normalt, man är inte rädd i den situationen alls normalt sett, och även som du säger nonn självinsikt, jag är själv kvinna, och utan att ha ett nyligt trauma eller händelse i liknande situation, så nej, inte normalt 👍

Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Sök hjälp för din rädsla / paranoia, det där låter inte sunt alls

Du verkar inte heller ha någon sjukdomsinsikt vilket är vanligt
Citera
2025-10-15, 08:54
Medlem
Många skumma i mörkret ja, å alltid med en mörk hoody på sig, smala å lite mörka i skinnet, springdärifrån bara.
Citera
2025-10-15, 09:06
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beatrix1
Måste hålla med om detta, detta är inte normalt, man är inte rädd i den situationen alls normalt sett, och även som du säger nonn självinsikt, jag är själv kvinna, och utan att ha ett nyligt trauma eller händelse i liknande situation, så nej, inte normalt 👍

Förmodligen har du inte märkt det för att du är inte ute så sent om kvällarna öht, bor i något helsvenskt område eller inte är så snygg.
Citera
2025-10-15, 09:24
Medlem
Att de ler och verkar välvilligt inställda till dig låter hemskt. Börja arbeta hemifrån.
Citera
2025-10-15, 09:58
Medlem
PungiMunninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Var och varannan man glor ihjäl sig och/eller ler överdrivet eller beter sig allmänt konstigt. Hur ska man ta sig hem från jobbet som är typ 50 meter bort om man är livrädd att någon ska överfalla än hela tiden? Springa?

Och nej jag överreagerar inte.

Det låter som att du har psykos.
Citera
2025-10-15, 10:04
Medlem
YP4XQs avatar
Är man rädd och uppfattar mörkret och personer som läskiga ja då blir det ju läskigt per automatik, hjärnan inbillar sig lätt..
Citera
2025-10-15, 10:17
Medlem
ReijoHervonens avatar
Dom kollar antagligen bara vem dom möter om det är nån dom känner. Alla människor går inte runt som zombies med ansiktet begravt i mobilen utan det finns faktiskt såna som ser runt sig och har koll på sin omgivning fortsättningsvis. Din rädsla är inte befogad och nått som du borde söka hjälp för att hantera.
Citera
2025-10-15, 10:34
Medlem
Som man som brukar ta kvällspromenader tycker jag alltid det är jobbigt när man möter en kvinna eller hinner ikapp en kvinna som går framför en. De tittar ofta oroligt på mig och om man hinner ikapp en kvinna som går med musik i öronen så kan man nästan skrämma skiten ur dem genom att göra i princip ingenting annat än att gå lite snabbare än dem så att man hinner ikapp dem. Man kan försöka att möta deras blick och hälsa artigt, men det antar jag är ett sånt beteende som kallas för "skumt" av TS.
Citera
2025-10-15, 10:59
Medlem
Citat:
Vet inte om detta hamnade i rätt kategori...

Men min fråga är, att varför har det blivit så jäkla läskigt att vara ute nu när det blir mörkt snabbt? Jag menar inte kl 21, 22, 23 helger. Utan vardagar från kl 18 och framåt.

I flera dagar nu har jag varit påväg hem strax efter 18 tiden. Var och varannan man glor ihjäl sig och/eller ler överdrivet eller beter sig allmänt konstigt. Hur ska man ta sig hem från jobbet som är typ 50 meter bort om man är livrädd att någon ska överfalla än hela tiden? Springa?

Kulturberikare eller? Var ärlig nu
Citera
2025-10-15, 10:59
Medlem
Amitriptylins avatar
Citat:
Vet inte om detta hamnade i rätt kategori...

Men min fråga är, att varför har det blivit så jäkla läskigt att vara ute nu när det blir mörkt snabbt? Jag menar inte kl 21, 22, 23 helger. Utan vardagar från kl 18 och framåt.

I flera dagar nu har jag varit påväg hem strax efter 18 tiden. Var och varannan man glor ihjäl sig och/eller ler överdrivet eller beter sig allmänt konstigt. Hur ska man ta sig hem från jobbet som är typ 50 meter bort om man är livrädd att någon ska överfalla än hela tiden? Springa?

Verkar som att du låter dina fatalistiska fantasier ta över din uppfattning av verkligheten.
Du manifesterar inbillade avsikter från främmande personer du möter när du rör dig utomhus under mörkrets timmar.
Uppenbarligen tittar du för mycket och för länge på dessa främlingar.
Du kan börja med att inte titta på dem du möter på dina promenader, det kommer underlätta något otroligt.
Att se en person på gatan och registrera deras närvaro är inte samma som att titta på dem som du gör nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in