Citat:
Ursprungligen postat av
Heliga.Stenen
Hon nämner ju att det skett händelser som var mycket närmre än "ett troll bakom en skärm". Så förmodligen har Säpo och utredare rekommenderat att inte gå djupare in på det. Detta förmodligen då när man riskerar att ge uppmuntran till andra radikaliserade/sjuka individer som känner sig motiverade och inspirerarande, speciellt i detta fall då vi ser en partipolitisk ledare att avgå.
Låter det rimligt för dig?
Jimmie Åkesson har förmodligen fått utstå hundrafalt vad gäller hot och hat, precis som många andra i SD. Jag har inte hört eller märkt att vare sig C eller etablissemanget i övrigt visat någon större sympati eller utryckt någon beklagan för detta.
Jag är inte för hot i någon form och skulle aldrig göra det själv, men jag kan inte säga att jag direkt lider med vare sig Hatt eller C.
Sen tycker jag det är olyckligt att blanda in "hat" i formuleringen. Hat är en mänsklig känsla som alla människor har rätt att känna, även jag gör det ibland, men det får naturligtvis inte övergå i hot. Kan tillägga att det är typiskt vänsterliberaler att svänga sig med denna "hot och hat"-term, vilket är väldigt olyckligt.