2025-10-15, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
politikerna har skapat det nya sverige

som man bäddar får man ligga

Exakt, som någon annan nämnt tidigare är detta vad svenskar fått utstå dagligen i decennier, särskilt om man inte är förmögen.
Citera
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjockMenSchysst
Så tråkigt att hon känner att hon måste avgå p.g.a. hat och hot! Har full förståelse för beslutet dock. Hade inte heller känt mig bekväm med att vara offentlig politiker i dagens debattklimat.
365 rikdagshen är inte de enda Säpo skall värdera hotfulla brev m m runt.
Politiker i "farmarligorna" kan bli rejält rädda.

https://lakartidningen.se/nyheter/inget-beslut-om-solleftea-sjukhus-mote-avbrots-pa-grund-av-hot/
Region möte avbrutet p g a hot angående beslut om ev nedläggning av Sollefteå sjukhus.
Citera
Medlem
Vem skall dom nu hitta istället?
Talfel verkar ju vara ett krav hos C.
Citera
Avslutad
Lyssnade på presskonferensen - är väl ingen högoddsare att hon fått hembesök.

När hon skulle ge två konkreta anledningar till varför hon tycker att det har blivit råare ute i samhället de senaste 10 åren, vred P1 ner ljudet och började surra i studion. Skön timing.

Tycker för övrigt att Hatt verkar vara för vettig för att vara en hal politiker.
Citera
2025-10-15, 10:48
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
C har väl sig själv att skylla på något sätt. De har ju trots allt varit med att snacka skit om och baktalat SD i eoner och är själva en av huvudarkitekterna till det prekära läget Sverige befinner sig i vad gäller gängbrottslighet, skjutningar, sprängningar, utpressning och hat och hot mot vanliga svenska medborgare som säger sin åsikt. Då har de inte haft några invändningar...

Jag håller så klart med dig. Att politiker ännu baktalar och brunsmetar SD känns rätt barnsligt, det visar även på ett förakt mot väljarna/medborgarna. Det är faktiskt en och en halv miljon medborgare som röstar på SD. Det är skillnad om man uppför sig på dylikt vis mot NMR och dylikt patrask. När det kommer till SDs hjärtefrågor är det väl egentligen ingenting som skiljer dem från M och KD idag? Sällan man hör dessa partier brunsmetas och förminskas.

Dock bör man ju inte ägna sig av hat och hot mot politiker, eller någon för den delen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Mycket tråkig utveckling i samhället. Om än jag inte är centerpartist, så måste jag säga att hon i debatter, etc har verkat som en grym och vältalig politiker, som en av få vuxna i det politiska rummet. Centern lär få det svårt att hitta en likvärdig efterträdare. Dags att svenska folket rycker upp sig, beter sig, mot våra folkvalda.

Dags att dom folkvalda beter sig mot befolkningen.
Vi vanliga svenskar får gå runt på gatan och titta oss över axeln i många många år.
Klart det inte passar Hatten som dessutom har livvakt.
Säger mycket om hur avskärmade från verkligheten dessa människor är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Vad kan tänkas hänt? Var hon för.hård på nooshi sist
?😂

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bmyP5q/anna-karin-hatt-c-avgar-enligt-uppgifter

Kan väl sätta hur mycket som helst på att det är män bakom hotet/hoten.
Citera
2025-10-15, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Hatt tyckte mer illa om V än SD. Det funkade inte. Nästa partiledare blir Martin Ådahl som är en riktig SD-motståndare.

Låt oss hoppas!

Mannen som låg bakom Etableringslotsarna och avregleringen av Arbetsförmedlingen :P Det lär skapa lugn och harmoni på vänstersidan i framtida debatter...
Citera
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
C's USP är ju att vara ett högerparti som också till naturen är liberalt och därför emot SD och andra rasistiska partier, en plats där flyende L och M kan dyka upp. Problemet är ju som tidigare nämnts att varje parti inte är en monolit utan har en bredd politiskt och C har sina interna konflikter.

En grej C skuuuulle kunna göra är att gå med i högerblocket som ett nytt L, tvinga SD att bestämma sig om dom vill kan ta att sitta utanför och skapa en sorts "tidö 2.0". Men risken då är att dom gör som L och faller ur riksdagen nästa val eftersom ett samarbete med tidö = SD, är enormt svårt att vifta bort.
Det är naturligtvis så C och L ska bete sig för att få röster.

JA: förhandla om sakfrågor.
NEJ: fulstämpla andras åsikter utan förhandling, även kallat beröringsskräck

Det ironiska är att C tidigare betett sig exakt rätt, när de förhandlade med S och släppte fram dem. Fast C hatar vänsterpolitik mest av alla partier.
Citera
Bannlyst
Ingen inom Centerpartiet partitopp kände till det ens.
Såklart att det är påhittat.
Hon avgår av helt andra anledningar.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heliga.Stenen
Hon nämner ju att det skett händelser som var mycket närmre än "ett troll bakom en skärm". Så förmodligen har Säpo och utredare rekommenderat att inte gå djupare in på det. Detta förmodligen då när man riskerar att ge uppmuntran till andra radikaliserade/sjuka individer som känner sig motiverade och inspirerarande, speciellt i detta fall då vi ser en partipolitisk ledare att avgå.

Låter det rimligt för dig?
Jimmie Åkesson har förmodligen fått utstå hundrafalt vad gäller hot och hat, precis som många andra i SD. Jag har inte hört eller märkt att vare sig C eller etablissemanget i övrigt visat någon större sympati eller utryckt någon beklagan för detta.

Jag är inte för hot i någon form och skulle aldrig göra det själv, men jag kan inte säga att jag direkt lider med vare sig Hatt eller C.

Sen tycker jag det är olyckligt att blanda in "hat" i formuleringen. Hat är en mänsklig känsla som alla människor har rätt att känna, även jag gör det ibland, men det får naturligtvis inte övergå i hot. Kan tillägga att det är typiskt vänsterliberaler att svänga sig med denna "hot och hat"-term, vilket är väldigt olyckligt.
Citera
Medlem
Hatt kommer från näringslivet och arbetat enligt riktlinjer. Nu hamnat i ett parti som ligger på 4% och får knappast någon uppmärksamhet och är avvikande mot alla andra partier med sitt vurmande kring landsbygden där SD redan etablerat sig.

Tror maktlösheten knäckte henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in