2025-10-15, 10:28
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Det är partiet hon företräder som är problemet.

Hon hade förmodligen inte haft några problem om hon var sosse.

Alla kopplar bara Centerpartiet till pedofiler idag i sociala medier. Både svenskar och invandrare

Hat och hot regnar tyvärr över alla partiledare, inom alla partier. Nog har partiet haft problem, men det har alla partier haft (och har).

Att alla bara kopplar partiet till pedofiler, är rent önsketänkande eller världsfrånvänt.
Senast redigerad av pojkpingis 2025-10-15 kl. 10:30.
Citera
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hon såg på riktigt obekväm ut med att stå på vänstersidan i partiledardebatten. Tror inte hon vill se C där. Det plus hårt klimat tror jag är anledningen bakom avhoppet.
Så kan det vara, hon klarar inte att fejka vänsterkärlek lika bra som Annie "Breda mitten" Lööf.
Citera
Medlem
Jag har svårt att tänka mig att det handlar om hat och hot. Min gissning är att det snarare rör sig om att C är omöjligt att styra just nu - lär vara rätt mustiga interna motsättningar om man ska samarbeta med SD eller inte. Socialliberala storstadspolitiker mot ett landsbygds-C som gärna pratar och arbetar med landsbygds-SD.
Citera
2025-10-15, 10:29
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
De kommer att öka igen, en ny partiledare ökar alltid siffrorna. Men den ökningen håller bara i sig 6-9 månader och den viktigaste perioden 3 månader innan valet är det ändå vad väljarna tycker om partiledarnas insatser som räknas.

Det kan du nog ha helt rätt i. Dock lär de inte öka om de får en tafatt och grå person som Muharrem Demirok.
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Vad kan tänkas hänt? Var hon för.hård på nooshi sist
?😂

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bmyP5q/anna-karin-hatt-c-avgar-enligt-uppgifter

Mycket Hattande.

Men. Nu lär C och L spela S rätt i händerna.
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Polisutredningen är inte hennes problem, och en sådan kan hålla på länge. Klart hon måste vara tydligare med varför hon avgår nu när hon inte skyller på personliga skäl.

Det har hon gjort men hon kan inte gå in på detalj.
Citera
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
"Hat och hot" känns som ett svepskäl. Hon kan inte referera till något särskilt, bara en "känsla". Hon insåg väl att C är ett sjunkande skepp och att det finns bättre saker att göra i livet än vara kapten för en sådan skuta.

Eftersom jag känner en som varit med länge i partitoppen så vet jag att det finns falanger i partiet som är oense med varandra. En stor grupp är de gröna stadsbor med vänstersympatier och som närmast står MP politiskt sett. Sen finns det en konservativ högerfalang som främst består av folk från landsbygden (bönderna brukar vi kalla dem). De har varit väldigt oense i en del frågor som bla handlar om skogsavverkning osv. Det är därför som centern mer eller mindre halverat sina röstare de senaste åren. Röstsiffrorna är så låga att de riskerar att ramla ur riksdagen om de fortsätter sitt vänsterspår. Så nu kommer man troligen att kasta ut vänsterfalangen, byta till en mer högerfokuserad partiledare och gå ur oppositionen. Detta för att försöka rädda de röster som de förlorat till SD.
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Hatt och hot?

Tyckte hon verkade lite mer sansad och mer av den gamla sortens politiker som kanske behövs idag? Vi skulle behöva byta ut samtliga partiledare och kanske kasta ut ett flertal partier.
Citera
Medlem
TjockMenSchyssts avatar
Så tråkigt att hon känner att hon måste avgå p.g.a. hat och hot! Har full förståelse för beslutet dock. Hade inte heller känt mig bekväm med att vara offentlig politiker i dagens debattklimat.
Citera
Bannlyst
Hon avgår inte pga hat och hot, vilket skitsnack.
Hon pallade inte trycket för Centerpartiet inte ökade mer i opinionen.

Hon är/var Annie Lööf 2.0 och ville ha den breda mitten.
Lägg ner Centerpartiet och Liberalerna
Citera
2025-10-15, 10:30
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hon såg på riktigt obekväm ut med att stå på vänstersidan i partiledardebatten. Tror inte hon vill se C där. Det plus hårt klimat tror jag är anledningen bakom avhoppet.
Det är garanterat ingen slump att hon drar ”hot-och hat”-kortet och lämnar direkt efter debatten. Gissar på skarp intern kritik av någon form.
Citera
2025-10-15, 10:31
Medlem
Oriamendis avatar
Endast fem månader som partiledare, alltså. Inte ens Juholt satt så kort tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in