2025-10-14, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Median i Sverige total domieras av media som är högerorienterad, för mig det var över 80% innan.(Bör vara andra siffror idag, men inte så att vänstermedia ens kommer nära att vara 50/50.)

En intressanta fråga är om du bara är så dålig på att ljuga, eller att du helt enkelt inte vet något.

Dock ändrar sig inte om att donalds är en patologisk lögnare, som sällan vet speciellt mycket om något.
Det är endast bondfångeri hen är ett geni på, resten mer korkad än de flesta faktiskt.
Svensk media lutar generellt något åt vänster i värderingar, särskilt i frågor som miljö, jämlikhet och migration. Public service (SVT, SR, UR) är officiellt neutrala men uppfattas ofta som svagt vänsterliberala. Bland de stora dagstidningarna är Dagens Nyheter liberal (mitten–vänster), Svenska Dagbladet höger–liberal, Aftonbladet vänster/socialdemokratisk, Expressen mitten–liberal och Göteborgs-Posten borgerlig. Dagens ETC är tydligt vänster, medan alternativmedier som Nyheter Idag, Samnytt och Fria Tider lutar åt höger. Sammanfattningsvis dominerar mitten–vänster inom etablerad svensk media, medan högern är starkare inom alternativmedia.

Starka åsikter om Trump, du borde prova bli president 😊
Citera
2025-10-14, 17:23
Medlem
Japp, även om många av Trumps insatser och påståenden har varit föremål för kritik och motstridiga åsikter, är det uppenbart att han iaf utgör en fascinerande figur i amerikansk modern historia.
Citera
2025-10-14, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Japp, även om många av Trumps insatser och påståenden har varit föremål för kritik och motstridiga åsikter, är det uppenbart att han iaf utgör en fascinerande figur i amerikansk modern historia.
Jo, att efter 250 av demokrati göra USA till en auktoritär regim likt Turkiet är en bedrift
Citera
2025-10-15, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Jo, att efter 250 av demokrati göra USA till en auktoritär regim likt Turkiet är en bedrift
Visst är det anmärkningsvärt hur snabbt en nation med en så lång demokratisk tradition kan svänga mot auktoritarism, och ändå finns det vissa som tycks uppskatta denna utveckling.
Citera
2025-10-15, 09:11
Medlem
Mullrets avatar
Citat:

Nu vill Taco Boy flytta på fotbolls-VM.

” Donald Trump har en plan för att flytta spelorter för matcher i fotbolls-VM nästa år. Och han menar att han har stöd av Fifa.
– Jag ringer Gianni Infantino och säger: ”Låt oss flytta till en annan plats och de skulle göra det”, säger Trump.”

Inte helt enkelt …
Citera
2025-10-15, 09:38
Medlem
Citat:
Du menar väl "fascisterande" ?
eftersom Trump är så mycket emot Anti-FASCISTERNA
och Trump struntar i lagar...
Citera
2025-10-15, 11:45
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straightuphappy
Svensk media lutar generellt något åt vänster i värderingar, särskilt i frågor som miljö, jämlikhet och migration. Public service (SVT, SR, UR) är officiellt neutrala men uppfattas ofta som svagt vänsterliberala. Bland de stora dagstidningarna är Dagens Nyheter liberal (mitten–vänster), Svenska Dagbladet höger–liberal, Aftonbladet vänster/socialdemokratisk, Expressen mitten–liberal och Göteborgs-Posten borgerlig. Dagens ETC är tydligt vänster, medan alternativmedier som Nyheter Idag, Samnytt och Fria Tider lutar åt höger. Sammanfattningsvis dominerar mitten–vänster inom etablerad svensk media, medan högern är starkare inom alternativmedia.

Starka åsikter om Trump, du borde prova bli president 😊
Ledsen, högermedian är i mycket klar majoritet över vänstermedia, hur kan du veta så lite om Svensk media?
Detta har tom varit på Japanska - vem vill bli miljonär.

Och en sak till, du bestämmer inte vad som är vänster och höger, och SVT/SR är oaprtiska och med tyngd på saklighet och fakta, och sånt klarar inte en viss typ av höger av, som tex de med trollfabriker.

Att donalds är en patologisk lögnare är ingen stark åsikt, utan fakta och donalds har nog ljugit mer än samtliga 4 presidenter tillsammans före hen.
Citera
2025-10-15, 19:24
Medlem
Trump: "Jag skulle gärna vilja åka till Argentina. Jag skulle vilja vara som Biden. Jag skulle vilja åka till stranden. Mina ben är inte riktigt lika smala som hans. Mina ben är lite tyngre... Min kropp är lite större än hans. Jag är inte säker på att det skulle uppskattas på stranden."
https://x.com/RpsAgainstTrump/status/1978432742833410346
Citera
2025-10-15, 19:52
Medlem
Svinriks avatar
Finally I would like to thank PM of great Britain for bringing the tea and biscuits
https://9gag.com/gag/avyXq3Z
Citera
2025-10-16, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Nu vill Taco Boy flytta på fotbolls-VM.

” Donald Trump har en plan för att flytta spelorter för matcher i fotbolls-VM nästa år. Och han menar att han har stöd av Fifa.
– Jag ringer Gianni Infantino och säger: ”Låt oss flytta till en annan plats och de skulle göra det”, säger Trump.”

Inte helt enkelt …
Nej numera gäspar man mest åt Trumps olika utspel och hot. Om han ska flytta matcher från blå städer som Seattle, Boston, San Fransisco, New York, Philadelphia etc, var ska matcherna spelas?

Little Rock? Boise? Bakersfield? Plano? Det är ju bara löjligt.

Ännu mer absurt är att han hotar med att ta ifrån Los Angeles OS 2028.
Senast redigerad av Alpoxen 2025-10-16 kl. 09:16.
Citera
2025-10-16, 09:25
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Nej numera gäspar man mest åt Trumps olika utspel och hot. Om han ska flytta matcher från blå städer som Seattle, Boston, San Fransisco, New York, Philadelphia etc, var ska matcherna spelas?

Little Rock? Boise? Bakersfield? Plano? Det är ju bara löjligt.

Ännu mer absurt är att han hotar med att ta ifrån Los Angeles OS 2028.

Canada är sugna på vara ett alternativ under fotbolls-VM. Tror inte det blir i rostbältet. Maga tror fotboll och soccer är samma sak.
Citera
2025-10-16, 12:42
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:

Där har du helt rätt. Han önskan att bli ihågkommen är allt uppfylld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in