2025-10-14, 23:56
Medlem
Vet inte om detta hamnade i rätt kategori...

Men min fråga är, att varför har det blivit så jäkla läskigt att vara ute nu när det blir mörkt snabbt? Jag menar inte kl 21, 22, 23 helger. Utan vardagar från kl 18 och framåt.

I flera dagar nu har jag varit påväg hem strax efter 18 tiden. Var och varannan man glor ihjäl sig och/eller ler överdrivet eller beter sig allmänt konstigt. Hur ska man ta sig hem från jobbet som är typ 50 meter bort om man är livrädd att någon ska överfalla än hela tiden? Springa?

Och nej jag överreagerar inte.
Citera
2025-10-14, 23:58
Medlem
Crabbofixs avatar
tror aldrig jag hört talats om nån som överfallits vid 18-tiden under en 50 meters promenad så din oro är obefogad.
Citera
2025-10-15, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
tror aldrig jag hört talats om nån som överfallits vid 18-tiden under en 50 meters promenad så din oro är obefogad.

Vid 19 tiden då?
Citera
2025-10-15, 00:09
Medlem
auruns avatar
Du får nog tuffa till dig lite. Om du inte bor i någon ökänt farlig förort och stirrar på alla.
Citera
2025-10-15, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Vet inte om detta hamnade i rätt kategori...

Men min fråga är, att varför har det blivit så jäkla läskigt att vara ute nu när det blir mörkt snabbt? Jag menar inte kl 21, 22, 23 helger. Utan vardagar från kl 18 och framåt.

I flera dagar nu har jag varit påväg hem strax efter 18 tiden. Var och varannan man glor ihjäl sig och/eller ler överdrivet eller beter sig allmänt konstigt. Hur ska man ta sig hem från jobbet som är typ 50 meter bort om man är livrädd att någon ska överfalla än hela tiden? Springa?

Och nej jag överreagerar inte.

Är du så rädd får du springa 50 meter!
Citera
2025-10-15, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Du får nog tuffa till dig lite. Om du inte bor i någon ökänt farlig förort och stirrar på alla.

Bor absolut inte i någon farlig förort och stirrar inte på folk.
Citera
2025-10-15, 00:13
Medlem
auruns avatar
Citat:
Bor absolut inte i någon farlig förort och stirrar inte på folk.
Varför känner du dig otrygg då?
Har du varit med om något trauma nyligen?
Citera
2025-10-15, 00:14
Medlem
Citat:

Jag går inte runt och är rädd för människor dygnet runt om du tror det. Men detta är äckligt och läskigt. Så vad hjälper det om jag "tuffar" till mig om nån galning vill överfalla mig?
Citera
2025-10-15, 00:15
Medlem
Citat:
Varför känner du dig otrygg då?
Har du varit med om något trauma nyligen?

Nej. Kollat för mycket på nyheterna kanske hahah
Citera
2025-10-15, 00:15
Medlem
auruns avatar
Citat:
Jag går inte runt och är rädd för människor dygnet runt om du tror det. Men detta är äckligt och läskigt. Så vad hjälper det om jag "tuffar" till mig om nån galning vill överfalla mig?
Menar ”tuffa till dig” rent mentalt. Som jag frågade ovan. Vad är det som får dig att känna att det är otryggt?
Citera
2025-10-15, 00:16
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Vid 19 tiden då?

om det är överfallsvåldtäkter du syftar på så är det ingenting som plötsligt sker bara för det är mörkt ute. en våldtäktsman sitter rimligen inte och väntar in ett specifikt klockslag och tänker "jahaja, fullmåne ikväll, det var då förjävligt, det kommer ju lysa upp gatan... får nog vänta tills imorrn tur att det är oktober ändå, äntligen är det tillräckligt mörkt ute för att man ska komma igång med våldtagandet igen"
Citera
2025-10-15, 00:16
Medlem
Kronbefallningsmans avatar
Paranoid psykos.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto