Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-14, 19:20
Avstängd
Alba007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k9ptrl1
PixelSamuai har rätt, det kan jag bekräfta.

HH hade del i Essies försvinnande, som senare också ledde till Essies död.

Därtill har HH, liksom EP, begått förtalsbrott. EP fälldes för det av Mediernas Etiknämnd. Sedan har det hänt en del mer, men det är inget jag kommer att skriva om här. Jag kan återigen bara konstatera att ingen annan här i tråden har koll på vad som händer i ärendena kopplade till Essie, utom möjligen PixelSamuai som i alla fall inte skriver en massa galenskaper.
alltså är Essie död? Tolkar jag dej rätt. Varför anmälde man inte HH för brister när de t om ledde till hundens död. Om det fanns så stora brister varför anmäldes inte HH.?
Citera
2025-10-14, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alba007
alltså är Essie död? Tolkar jag dej rätt. Varför anmälde man inte HH för brister när de t om ledde till hundens död. Om det fanns så stora brister varför anmäldes inte HH.?
Bra kommentar. De kräver svar. Varför gjordes inget Hur man man veta att Essie är död så tvärsäkert. Dessa 2 användare som tycks veta så mycket och är så tvärsäkra har mycket att berätta se till så polisen får info Polisen vill gärna ha info om essie är död för då kan dom lägga ner att dom inte behöver söka efter henne mer.
Citera
2025-10-14, 20:30
Medlem
Olle.58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k9ptrl1
PixelSamuai har rätt, det kan jag bekräfta.

HH hade del i Essies försvinnande, som senare också ledde till Essies död.

Därtill har HH, liksom EP, begått förtalsbrott. EP fälldes för det av Mediernas Etiknämnd. Sedan har det hänt en del mer, men det är inget jag kommer att skriva om här. Jag kan återigen bara konstatera att ingen annan här i tråden har koll på vad som händer i ärendena kopplade till Essie, utom möjligen PixelSamuai som i alla fall inte skriver en massa galenskaper.
Enligt mig snackar du bullshit
Du kan sitta där och bekräfta så mycket du vill men att lägga upp fakta kan du inte.
Bara att smutskasta HH och assistenterna, förstå att åklagaren la ner ärendena.

Att sitta och skriva ett inlägg att du vet så mycket men inget du kommer skriva här. LOL!
Enligt mig skriver ni galenskaper och om du nu vet att Essie är död varför skriver pixel att Essie snart är hemma igen?
Tala istället om vad som hände Essie, det är det vi är intresserade av och inte er pajkastning och enligt mig lögner ni drar här.

Vad fan har etiknämnden och EP med Essie och göra?
Vill du skriva om dessa öppna då egen tråd.
Citera
2025-10-14, 20:46
Avstängd
Alba007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Bra kommentar. De kräver svar. Varför gjordes inget Hur man man veta att Essie är död så tvärsäkert. Dessa 2 användare som tycks veta så mycket och är så tvärsäkra har mycket att berätta se till så polisen får info Polisen vill gärna ha info om essie är död för då kan dom lägga ner att dom inte behöver söka efter henne mer.
man lade ner ärendet om Essie och försvinnandet hos åklagare och polis, men med det sagt så borde man kunna ta upp vissa delar igen som inte har utretts klart. Om det nu kan lösa fallet med försvinnandet så.
Citera
2025-10-14, 21:13
Medlem
Citat:
man lade ner ärendet om Essie och försvinnandet hos åklagare och polis, men med det sagt så borde man kunna ta upp vissa delar igen som inte har utretts klart. Om det nu kan lösa fallet med försvinnandet så.
Ja vi får hoppas på att någon tar bladet från munnen Någon i Enköping vet vad som hände Essie. och att 2 användare här sitter och raljerar floskler och upprepar samma saker hoppas jag gör att dom som verkligen vet vad som hände skriver det.Jag är skapligt leds på dessa 2 " Besserwissrar" som tydligen tycks veta vad som hände Essie. UTAN att anmäla det till Länstyrelsen elller kontakta polisen.. men nu sitter och raljera att vi som vill ha sanningen ljuger. Fram med det nu vad hände Essie vart finns kroppen?. så stort är inte Enköping utan att någon vet något. lätta erat hjärta. se till att dessa empatilösa människor som lät Essie inte ha ett värdigt liv avslöjas...
Citera
2025-10-17, 04:04
Avstängd
Alba007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelSamuai
Ni upprepar påståenden som redan är motbevisade, och dessutom formulerar ni dem som om ni satt på fakta – vilket ni bevisligen inte gör.

1. Polisutredningen:
Polisen har varit tydlig, även offentligt via Enköpings-Posten: familjen är inte misstänkt. Förundersökningen är nedlagd, och inga öppna ärenden rör familjen. Att fortsätta antyda motsatsen är inte bara respektlöst – det är att aktivt sprida desinformation.

2. Ansvar och händelseförlopp:
Att insinuera att en familj ”borde ha haft koll” när de förlitat sig på både utbildade assistenter och ett hundhjälpsprogram är ett sätt att flytta skulden. Ni bortser samtidigt från alla frågetecken kring HH:s hantering, där uppgifter och rutiner inte stämmer överens med deras egna dokumenterade uppdrag.

3. Assistenternas roll:
Det finns flera vittnesmål och dokument som visar på motsägelser mellan vad som rapporterats av HH:s representanter och vad som framkommit i efterhand. Att försöka radera det spåret genom att tala om ”unga flickor utan koppling” är både naivt och farligt. Det är inte åldern som avgör ansvar – det är handlingarna.

4. Avvikelsehantering:
Rapporter har bevisligen INTE försvunnit, dokumentation har INTE ändrats i efterhand, Att fortsätta påstå det ska ifrågasättas– inte familjens agerande som varit korrekt.

5. Det juridiska:
Att gång på gång försöka knyta familjen till brott, trots att både polis och åklagare avskrivit det, är ett potentiellt förtalsbrott. Ni riskerar faktiskt att gå över den gränsen nu, särskilt när ni namnger, spekulerar och utmålar skuld utan grund.

Det ni gör här är att försöka skapa en ny berättelse – men varje gång ni gör det styrker ni bara varför fokus måste flyttas tillbaka dit det hör hemma: till HH:s agerande, dokumentationen, och de oklarheter som fortfarande saknar svar.
1. Polisen har sagt att det kommit in många tips ang försvinnandet. Det fanns 4 anmälningar på åklagarens bord det har polisen gått ut med själva och tidigt sa man att det var assistenter och familjen som dessa gällde. Och att ord står mot ord.
2. Assistenterna var inte utbildade.
3. Det HH uttalat sej om står i EP att läsa.Man meddelade familjen om anmälningarna och film samt bilder.
4. På de avvikelse rapporter som saknades så finns nog det som skrevs dokumenterat till LS. Där även HH har skrivit om händelser de fått rapporterade av assistenter.
5. Det juridiska sköter de som kan inte ett forum. Ang oklarheter kan dessa kanske lösas så småningom.
Citera
2025-10-17, 19:30
Medlem
Olle.58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelSamuai
Ni upprepar påståenden som redan är motbevisade, och dessutom formulerar ni dem som om ni satt på fakta – vilket ni bevisligen inte gör.

1. Polisutredningen:
Polisen har varit tydlig, även offentligt via Enköpings-Posten: familjen är inte misstänkt. Förundersökningen är nedlagd, och inga öppna ärenden rör familjen. Att fortsätta antyda motsatsen är inte bara respektlöst – det är att aktivt sprida desinformation.

2. Ansvar och händelseförlopp:
Att insinuera att en familj ”borde ha haft koll” när de förlitat sig på både utbildade assistenter och ett hundhjälpsprogram är ett sätt att flytta skulden. Ni bortser samtidigt från alla frågetecken kring HH:s hantering, där uppgifter och rutiner inte stämmer överens med deras egna dokumenterade uppdrag.

3. Assistenternas roll:
Det finns flera vittnesmål och dokument som visar på motsägelser mellan vad som rapporterats av HH:s representanter och vad som framkommit i efterhand. Att försöka radera det spåret genom att tala om ”unga flickor utan koppling” är både naivt och farligt. Det är inte åldern som avgör ansvar – det är handlingarna.

4. Avvikelsehantering:
Rapporter har bevisligen INTE försvunnit, dokumentation har INTE ändrats i efterhand, Att fortsätta påstå det ska ifrågasättas– inte familjens agerande som varit korrekt.

5. Det juridiska:
Att gång på gång försöka knyta familjen till brott, trots att både polis och åklagare avskrivit det, är ett potentiellt förtalsbrott. Ni riskerar faktiskt att gå över den gränsen nu, särskilt när ni namnger, spekulerar och utmålar skuld utan grund.

Det ni gör här är att försöka skapa en ny berättelse – men varje gång ni gör det styrker ni bara varför fokus måste flyttas tillbaka dit det hör hemma: till HH:s agerande, dokumentationen, och de oklarheter som fortfarande saknar svar.
Pixelsamuai, du verkar rätt säker på saker du inte har tillgång till.
Vare sig polisen eller EP har sagt att det som ligger kvar inte rör familjen,det är fortfarande sekretessbelagt, så att du vet vad som pågår….är imponerande, med tanke på att inte ens åklagaren uttalat sig.

Det enda som lagts ner är förtalsanmälningar mot assistenterna och Hundhjälpen i Uppsala.
Samt Essies försvinnande/ stöld, vare sig HH eller assistenterna är misstänkta för stölden.
Om du fortsätter påtala detta så upp med bevis!

Och myten om utbildade assistenter kan vi också lägga ner.
Det handlade om unga, oerfarna tjejer som inte visste sina rättigheter och inte vågade gå emot familjen.

Först när andra assistenter kom in och det var tre månader mot slutet innan Essie försvann som någon vågade stå upp för Essie och tog mod till sig och begärde möte angående Essie, men det gav inget resultat så de gick vidare och kontaktade HH och de kontaktade även djurenheten.
De sa rakt ut att misstänkt djurmisshandel är ett brott och ska polisanmälas.

Men, HH kontaktade familjen och berättade att anmälningar gjorts, inte direkt deras smartaste drag!
Det var mitt i semestertider och rapporten blev liggande, när de var tillbaka igen hade de åter fått en anmälan och det direkt från polisen.
Ett oanmält besök planerades, men då fick de internt höra att assistanshunden Essie var stulen. Och nej det var inte familjen som berättade det som P sagt vid flertal tillfällen.

Essie var i familjens vård i drygt ett år, så att försöka skylla ifrån sig på HH eller några missförstådda assistenter är rätt magstarkt.

Ansvar kan man inte delegera bort, hur mycket man än försöker skriva om historien i efterhand.

Så vad denna K9kptrl1 och Hans påstår här att Essie är död, hur i helvete vet de detta?
Borde inte Polisen få vetskap om det?
För vad jag förstår så väntar familjen hem Essie snart!! Det är obegripligt då att K9kptrl1 och Hans66 påstår du Pixel har rätt?
De påstår ju Essie är död.
Vem ska vi lita på av er?
Senast redigerad av Olle.58 2025-10-17 kl. 19:44.
Citera
2025-10-17, 19:59
Medlem
Det vart jättemycket att ta in på en och samma gång här nu. Men jag tycker det är bra. Bra för tråden
Citera
2025-10-17, 20:32
Medlem
Olle.58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shernefjord
Det vart jättemycket att ta in på en och samma gång här nu. Men jag tycker det är bra. Bra för tråden
Du har kommit med mycket bra i denna tråden
Om Essie. Vi vill ju så klart alla veta sanningen om henne. Vad fick hundstackaren gå igenom? Vad tror du? Din teori?
Trevlig helg på dig!!
Citera
2025-10-17, 21:37
Avstängd
Alba007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle.58
Pixelsamuai, du verkar rätt säker på saker du inte har tillgång till.
Vare sig polisen eller EP har sagt att det som ligger kvar inte rör familjen,det är fortfarande sekretessbelagt, så att du vet vad som pågår….är imponerande, med tanke på att inte ens åklagaren uttalat sig.

Det enda som lagts ner är förtalsanmälningar mot assistenterna och Hundhjälpen i Uppsala.
Samt Essies försvinnande/ stöld, vare sig HH eller assistenterna är misstänkta för stölden.
Om du fortsätter påtala detta så upp med bevis!

Och myten om utbildade assistenter kan vi också lägga ner.
Det handlade om unga, oerfarna tjejer som inte visste sina rättigheter och inte vågade gå emot familjen.

Först när andra assistenter kom in och det var tre månader mot slutet innan Essie försvann som någon vågade stå upp för Essie och tog mod till sig och begärde möte angående Essie, men det gav inget resultat så de gick vidare och kontaktade HH och de kontaktade även djurenheten.
De sa rakt ut att misstänkt djurmisshandel är ett brott och ska polisanmälas.

Men, HH kontaktade familjen och berättade att anmälningar gjorts, inte direkt deras smartaste drag!
Det var mitt i semestertider och rapporten blev liggande, när de var tillbaka igen hade de åter fått en anmälan och det direkt från polisen.
Ett oanmält besök planerades, men då fick de internt höra att assistanshunden Essie var stulen. Och nej det var inte familjen som berättade det som P sagt vid flertal tillfällen.

Essie var i familjens vård i drygt ett år, så att försöka skylla ifrån sig på HH eller några missförstådda assistenter är rätt magstarkt.

Ansvar kan man inte delegera bort, hur mycket man än försöker skriva om historien i efterhand.

Så vad denna K9kptrl1 och Hans påstår här att Essie är död, hur i helvete vet de detta?
Borde inte Polisen få vetskap om det?
För vad jag förstår så väntar familjen hem Essie snart!! Det är obegripligt då att K9kptrl1 och Hans66 påstår du Pixel har rätt?
De påstår ju Essie är död.
Vem ska vi lita på av er?
vad jag förstod var att det skulle vara assistenter i samma ålder som brukaren därav unga flickor med körkort. Det krävdes ingen utbildning enligt de jobbannonser som lagts ut. Det var P som gjorde intervjuerna med hjälp av någon. Avvikelserapporter skickas till Assistansbolaget. Där finns även arbetsledaren.
Citera
2025-10-17, 21:45
Medlem
flugornass avatar
Tyvärr tror jag varken forumet eller polisen löser detta juridiskt.
Så Essies öde lär nog förbli olöst, men troligen finns det någon/några som har ekonomisk vinning i fallet !
Citera
2025-10-17, 22:03
Medlem
Olle.58s avatar
Citat:
vad jag förstod var att det skulle vara assistenter i samma ålder som brukaren därav unga flickor med körkort. Det krävdes ingen utbildning enligt de jobbannonser som lagts ut. Det var P som gjorde intervjuerna med hjälp av någon. Avvikelserapporter skickas till Assistansbolaget. Där finns även arbetsledaren.
Nej, enligt assistenterna skrevs det avvikelserapporter via blanketter och till chefen P inte Digital avvikelserapport ,Då skulle de inte kunna försvinna?
Om dessa raderades borde de kunna få fram dessa?
Senast redigerad av Olle.58 2025-10-17 kl. 22:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in