2025-10-14, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Ja Potter är experimenterande! Tog lilla Östersund ut i Europaspel. Räcker för mig!

Stor skillnad mellan en klubb och ett landslag.

Det blir säkert Potter, skulle inte förvåna mig om det blir en ny flopp, hoppas att jag har fel.
Senast redigerad av ViSocialModerater 2025-10-14 kl. 18:44.
2025-10-14, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Hugo den lilla oförskämda parveln?? Inte en chans. Bortskämd snorunge.

Han visade att han bryr sig och att han har självförtroende.
2025-10-14, 18:45
Medlem
Nu är det dags för Pelle Olsson och stabil 442
2025-10-14, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Ja Potter är experimenterande! Tog lilla Östersund ut i Europaspel. Räcker för mig!

Det är inte samma sak med ett landslag. Tycker alla såna här mirakelmän ska uteslutas.

Hit räknar jag även Fidde Holmberg. Känner till hans resa i först sitt Qviding och som spelande tränare Onsala och hur han först kom till GAIS. Kommer inte ihåg vilket WWWK-avsnitt det är men Niva talar sig väldigt varm om honom. Så han är säkert en kanongubbe men jag tycker inte hans kvaliteter gör sig på samma sätt i landslaget.

Han i Mjällby också. Torstensson? De fungerar så väldigt bra i sina sammanhang men klarar de omställningen till landslaget? Jag är inte så säker på det.
2025-10-14, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkit
Nu är det dags för Pelle Olsson och stabil 442
Det skulle säkert fungera bra.
2025-10-14, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViSocialModerater
Potter är ingen garanti för någonting. Han känns för experimenterande.

Sverige ska en lagom statisk tränare i två år och sedan en ny.

Förbundet kommer nog inte att klara av att säga nej till Potter pga trycket från media.

Han är inte det tryggaste alternativet om det är det man söker nu. Fast han är iaf mer flexibel än JDT. Körde lite olika formationer i Östersund som jag minns det. Var framgångsrik framförallt i cupspelet vilket kan vara en fördel nu är allt handlar om playoffmatcherna.
2025-10-14, 18:53
Medlem
Oliveiras avatar
Det som många verkar glömma bort var hur lång processen var att hitta en förbundskapten i fotboll. JDT var långt ner på listan efter att ett antal tränare tackat nej.

Det är inte nödvändigtvis ett attraktivt jobb.
2025-10-14, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViSocialModerater
Stor skillnad mellan en klubb och ett landslag.

Det blir säkert Potter, skulle inte förvåna mig om det blir en ny flopp, hoppas att jag har fel.
Jo, men vilka starka landslagserfarna kandidater har vi? Jag ser gärna Lasse få jobbet, men i övrigt? Gerhardsson, Fjällström? Ingen som nämner Mr Shining på önskelistan... eller varför inte Sundhage?
2025-10-14, 18:55
Medlem
Steff83s avatar
Kim och Tolle är mina män annars. Men värt att kolla med Potter också.
2025-10-14, 18:56
Medlem
Skulle jag få välja helt fritt. Bland alla Klopps och Peps och Mourinhos så skulle jag välja Diego Simeone. Han vore helt perfekt.

Som alternativ lägger jag fram Antonio Conte.

Jag vill ha nåt stadigt. Nåt med temperament och pondus. Har Capello lagt av förresten? Haha.
2025-10-14, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso2
Jo, men vilka starka landslagserfarna kandidater har vi? Jag ser gärna Lasse få jobbet, men i övrigt? Gerhardsson, Fjällström? Ingen som nämner Mr Shining på önskelistan... eller varför inte Sundhage?

Hamrén är äldre än man tror. Folkpensionär har jag för mig.

Men nej, det är ont om tränare med rätt profil. Rydström har mycket av det jag gillar rent personlighetsmässigt men han förespråkar en fotboll som inte passar landslaget.
2025-10-14, 18:58
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Varför nämns ens Mellberg i dessa sammanhang? Bästa han åstadkommit i sin tränarkarriär är väl nån mittenplacering med BP. Fick ju foten i både MLS och gärdsgårdsgänget Helsingborg, blev det ens nån hel säsong i de två sistnämnda fallen?

Det får bli ett slut på över-demokratiska mesar till tränare. Sverige behöver en auktoritär Förbundskapten som fattar starka beslut!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in