Läs gärna inläggen du citerar för vad som påstås eller inte påstås.
Ursprungligen postat av Harrison1
Du är nog på rätt spår.
I små orter ute i obygden där folk har föräldrar som är syskon och det är svår inavel så anses nog dessa nollor som väldigt coola.
Du svamlar om saker som inte alls är relevanta för detta fall.
Om du misstänker att dessa föräldrar skulle vara halvsyskon utan att veta om det, så får du gärna bevisa det. Annars har det ingenting med fallet att göra. De kommer inte ens från Malå så eventuella släktband mellan dem är högst osannolikt.
1. Nej, jag tror knappast att föräldrarna är syskon. Ena pappan verkar härstamma från Finland dessutom.
2. Det är inte jag som pratar om "inavel".
3. "Inavel" behöver inte betyda att syskon skaffar barn. Jag tror inte att personen du citerade menade bokstavligen att syskon skaffar barn. Det tolkade jag som en grov överdrift. Jag skulle tro att det är kusiner, sysslingar osv. som åsyftas. Om det ligger nånting i det resonemanget vet jag däremot inte.
4. Jag har inget emot Malå eller invånarna där. Så du behöver inte inta nån försvarsställning.
5. Att påstå att jag "svamlar" och liknande försök att tysta och trycka ner mig har du tyvärr ingenting för. Jag tar inte åt mig. Vill du lägga tid på sånt trams så kan jag förstås inte hindra dig. I don't care.
Senast redigerad av lillalilith 2025-10-14 kl. 02:18.
Det förvånar mig inte. Någon slags släkt bland föräldrar där är knappast ovanlig.
Det är väl därför lokala åkommor som Norbottensjukan och Skelleftesjukan ens existerar.
Jag vet ingenting om eventuell "inavel" i Norrbotten. Och jag tycker inte att det är så intressant att spekulera i det. Det kan finnas massor av andra orsaker till kromosomavvikelser. Missbruk exempelvis. Enligt Marlene har barnen sagt upp kontakten med sin pappa. Pappan har endast telefonkontakt med yngsta barnet, enligt Marlene. Jag tänker att missbruk skulle kunna vara en del i detta.
Hoppas RB's uppväxtort kommer fram. Ännu mer intressant att veta om det är en yrkeskriminell västklubb som "fostrat" honom. Det bör framgå i RB's våldsbrottsdomars FUP'.
Det finns väl nån historia bakom varför han inte har körkort med.
Apropå fostran, det är frapperande hur de sju (8?) Bengtssonbarnen rycks upp och flyttar runt ett par gånger per år, från ödehus till ödehus. Varje gång bildas en skrotgård runt gubben som härjar och ljuger varje gång han öppnar munnen. Näst sista barndomshemmet i Slagnäs gick tydligen upp i lågor?
Mest troligt så var det RB som själv brände ner huset, då branden "mystiskt" inträffade strax efter att dom blivit vräkta av fastighetsägaren.
Vilken jävla ärketönt RB är. WT av värsta sorten. Kommer aldrig bidra med något till någon. Han tycker själv han är så jävla ball men ett jävla miserabelt liv
Håller inte med. Man kan inte skylla allt på Robban. Det fanns stora problem i de inblandade familjerna långt innan Robban kom in i bilden. "Huvudproblemet" är, som jag ser det, att ett antal personer har vårdnaden om barn fast de av olika skäl inte borde ha det. Myndigheterna har inte tagit sitt ansvar. För jag kan omöjligt tänka mig att sunda, välfungerande familjer som lever under trygga förhållanden plötsligt börjar mörda. Det måste ha ringt enorma varningsklockor långt tidigare. När jag hör Maria Pettersson vittna blir jag chockad över att hon kan tillåtas ha vårdnaden om barn. För att ta ett exempel.
Var kan jag hitta Marias vittnesmål? Är hon mamma till R*bin och M*x och syster till M*rlene eller har jag förstått fel?
Vilken jävla ärketönt RB är. WT av värsta sorten. Kommer aldrig bidra med något till någon. Han tycker själv han är så jävla ball men ett jävla miserabelt liv
Hur Emanuel skriker på hjälp, att han inte är redo att dö, snälla kom in!
Och SOS-operatören är helt kall. Obegripligt.
Robert är en stor jävla offerkofta. Det är han som är offret i denna historia och naturligtvis är han helt oskyldig.
Fegt av restwn av mördargänget att inte medverka i dokumentären. Robert gjorde det enbart för att själv få upprättelse, tror han. Emanuel skiter han i, säkert tycker han att Emanuel förtjänade att bli mördad.
Nej, dom FÅR INTE gå in. Googla Arbetsmiljölagen Kapitel 3 §2a och Socialstyrelsens föreskrift SOSFS 2009:10.
Ingen hade gett dom sparken om de öppnat dörren och lagt honom på en bår och räddat hans liv istället för att bete sig som fegisar. Vållande till annans död.