2025-10-13, 21:27
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaos
Det är ju rätt uppenbart att det var en kille med ordentlig intellektuell funktionsnedsättning.
Föga förvånande att han inte riktigt fattade det där med åldersgränser/skillnader.

Ej heller föga förväntat att WT-Knutte-Östgöta-Bengtsson inte fattar detta, och eldar på hatet.
Vad är det med knuttekulturen och deras fabläss för pedofilfrågor?

Jag anser inte att E var en pedofil.

Men det var också olämpligt att låta honom arbeta nära ungdomar när han helt saknar den sociala förmågan att bedöma situationer och sin egen roll i det. Och som sagt, att en sådan person får ett visst rykte är egentligen ingenting konstigt.

Robert är huvudproblemet i denna historia.
Citera
2025-10-13, 21:36
Medlem
Citat:
Vad är det med knuttekulturen och deras fabläss för pedofilfrågor?

Förmodligen en täckmantel för att dölja sin egna pedofili.
Citera
2025-10-13, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sayoka
De FÅR inte gå in. Sen förstod de inte hur allvarligt skadad han var heller då han var så pass talbar och klar med operatören i telefonen. Självklart förkastligt att det blev som det blev men det är lätt att se felen utifrån i efterhand.

Jo, det FÅR visst gå in. Och även om de hade inte fått så gör man det ändå när någon är minuter från att dö. Det sitter i ryggmärgen.
Citera
2025-10-13, 21:41
Medlem
Sayokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison1
Jo, det FÅR visst gå in. Och även om de hade inte fått så gör man det ändå när någon är minuter från att dö. Det sitter i ryggmärgen.

De förstod inte att han var någon minut från att dö då larmet inte meddelades så till dem. Om det finns risk för hot eller våld mot ambulanspersonalen ska de invänta polis.
Citera
2025-10-13, 21:54
Medlem
Kaoss avatar
Citat:
Förmodligen en täckmantel för att dölja sin egna pedofili.

Har fan tänkt det med, ungefär som det brukar vara dom största homofoberna som egentligen har undertryckta homosexuella känslor.
Citera
2025-10-13, 21:59
Medlem
Citat:
De förstod inte att han var någon minut från att dö då larmet inte meddelades så till dem. Om det finns risk för hot eller våld mot ambulanspersonalen ska de invänta polis.

Det förstod de nog själva, att när han inte ens klarade att hasa sig ut och öppna dörren var det extremt allvarligt. Men nu fanns det ingen risk för hot eller våld mot ambulanspersonal, och vågar man inte ta några risker borde man byta arbete till att sitta på ett kontor och göra ingenting som en feg jävel.

Citat:
Har fan tänkt det med, ungefär som det brukar vara dom största homofoberna som egentligen har undertryckta homosexuella känslor.

Så är det, de är osäkra i sin manlighet.
Citera
2025-10-13, 22:01
Medlem
Sayokas avatar
Citat:
Det förstod de nog själva, att när han inte ens klarade att hasa sig ut och öppna dörren var det extremt allvarligt. Men nu fanns det ingen risk för hot eller våld mot ambulanspersonal, och vågar man inte ta några risker borde man byta arbete till att sitta på ett kontor och göra ingenting som en feg jävel.

Så är det, de är osäkra i sin manlighet.

Jag hoppas du utbildar dig till ambulanspersonal och visar hur det ska gå till då!
Citera
2025-10-13, 22:17
Medlem
Citat:
Jag hoppas du utbildar dig till ambulanspersonal och visar hur det ska gå till då!

Tydligen så måste man det med tanke på att nuvarande låter folk förblöda till döds pga rädsla.
Citera
2025-10-13, 22:25
Medlem
Kaoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Hur säker är du på det?
Låter det inte som Bâxhölmsdialekt, Boxholm-Österbymo?

Douglas skickades hem till Morföräldrar i Norrköping, vilket antyder att Robbans fruga har anknytning dit.
Och även som Östgöte har jag svårt att placera Robban i ett speciellt område i Östergötland, men gubben har garanterat umgåtts i Topside/HA mijön i Norrköping.
Citera
2025-10-13, 23:24
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Douglas skickades hem till Morföräldrar i Norrköping, vilket antyder att Robbans fruga har anknytning dit.
Och även som Östgöte har jag svårt att placera Robban i ett speciellt område i Östergötland, men gubben har garanterat umgåtts i Topside/HA mijön i Norrköping.
Hoppas RB's uppväxtort kommer fram. Ännu mer intressant att veta om det är en yrkeskriminell västklubb som "fostrat" honom. Det bör framgå i RB's våldsbrottsdomars FUP'.
Det finns väl nån historia bakom varför han inte har körkort med.

Apropå fostran, det är frapperande hur de sju (8?) Bengtssonbarnen rycks upp och flyttar runt ett par gånger per år, från ödehus till ödehus. Varje gång bildas en skrotgård runt gubben som härjar och ljuger varje gång han öppnar munnen. Näst sista barndomshemmet i Slagnäs gick tydligen upp i lågor?

Citat:
Ursprungligen postat av matochpotatis
Citat:
Ursprungligen postat av Crankyshake2
Han bodde i Slagnäs. Där huset under mystiska omständigheter brann ner. Fam Bengtsson var dock bortresta när det hände. R.B anklagade denna lirare för att tänt eld på huset

(FB) Misstänkt våldtäkt mot barn i Arvidsjaur (aug-2022)

(FB) Arjeplog: Grovt rån - 2016-07-31.

Och efter det så flyttade dom till Sunnanå.
Citera
2025-10-13, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JockBald
tveksamt om det ens finns nån sådan

Du har antingen dålig koll, eller så hör du till dom som vill sopa "vanliga" Malåbors samröre med RB under mattan.
Citera
2025-10-14, 01:01
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Robert är huvudproblemet i denna historia.
Håller inte med. Man kan inte skylla allt på Robban. Det fanns stora problem i de inblandade familjerna långt innan Robban kom in i bilden. "Huvudproblemet" är, som jag ser det, att ett antal personer har vårdnaden om barn fast de av olika skäl inte borde ha det. Myndigheterna har inte tagit sitt ansvar. För jag kan omöjligt tänka mig att sunda, välfungerande familjer som lever under trygga förhållanden plötsligt börjar mörda. Det måste ha ringt enorma varningsklockor långt tidigare. När jag hör Maria Pettersson vittna blir jag chockad över att hon kan tillåtas ha vårdnaden om barn. För att ta ett exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in