2025-10-14, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Två olika arga kommentarer av Elanga angående någon form av system

https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9067995

" Radiosportens reporter Jonas Enarson hörde bland annat Anthony Elanga utbrista: ”jävla systemet måste bort”, i spelartunneln. Väl i intervjun en stund senare hade Newcastle-yttern samlat sig."

Är det bara för mig som ljudet låter som Voldemort själv?
Medlem
Det mest positiva jag hört nån säga om Anton Saletros än att han "inte är sämre än nån annan". Låter till och med så när Gnaget gjort nån av sina plattmatcher. Ett ständigt mantra så fort han spelar fotboll. Är han nån gång bättre än nån annan? Killen har gjort sig en karriär på att vara medioker.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Hamrén kom tillbaka, allt är förlåtet!

Lite shining på Sverige och "i think they will win the whole shit".
2025-10-14, 00:02
Medlem
Haha, fruktansvärt intressant. Nu knakade det i fogarna i fotbollslandslaget och så jävlar ska det skrivas domedags rubriker, slås på kastruller och fan och hans moster! Vi kräver avgång! Era dumma jävla spån, detta är ett resultat av samhällsutvecklingen i Sverige, men när politikerna kört hela jävla landet i botten under en evighet så stoppar man huvudet i sanden. Men fotboll! Där går helt klart gränsen för vad den tama svensken klarar av! Väx upp era jävla fommar.
2025-10-14, 00:02
Avstängd
Citat:

Robban Björknesjö får släppa Öster direkt, ge honom ett jävligt bra avtal.

Svenska landslaget behöver positivitet.
2025-10-14, 00:03
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugarboypetoj
Härligt, detta såg man ju absolut inte komma med Sveriges utveckling i samhället i stort. Självklart speglas det även i fotbollslaget. Vad fan tror ni? Finns ingen som helst lojalitet kvar i detta arma land, och jag får bara bekräftat mina hobbyanalyser på löpande band. Det är ett digert sorgearbete man har framför sig om man ens sett en del av det Sverige som fanns innan 00-talet. Jag skiter fullständigt i detta landet och det gör väl alla andra också, annars hade det inte sett ut som det gör, men jag hycklar inte om det och det är jag jävligt stolt över. Den enda stoltheten jag har kvar då allt annat har tagits ifrån en. Samtidigt som jag skriver detta hör jag balkanmusik och bilar som tutar så att jag inte ens ska få sova ifred, för att sedan behöva gå upp till ett arbete och återigen tvingas bidra till något man numer hatar. Dags att packa ihop väskorna och lämna landet. Fyfan för de kuklösa generationerna som har tvingat mig in detta värdelösa samhälle.

+1 i ranten. Stanna du kvar. Pendeln har svängt. Det ju snart det roliga börjar. Tänk om det startar verksamheter för prisjägare. Tänk att få uppleva alla landsförrädare ställas till svars och få sina straff.

Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Jag tycker en kontrast är tydlig i den här matchen.

Ena laget är extremt stolt och patriotiskt = hög motivation.

I andra laget har alla sen de föddes fått höra att det finns inget svenskt, och det finns inget att vara stolt över och är man stolt är det sunkigt och smygrasistiskt. Det ger låg sammanhållning och låg motivation.

Många har ju uppenbarligen använt svenska landslaget som ett fönster att visa upp sig för att få kontrakt i utländska klubbar.

Citat:
Ursprungligen postat av Ssk77
Anton är symtomet på problemet. Han sänker lägstanivån i laget. Att han ens finns med i truppen måste provocera Larsson, Bergvall, Karlström ( lagkapten i Udinese), Svensson, Bardghji..som spelar i de bästa ligorna..flera i de bättre lagen. Ren provokation.

Jaha, precis. Anton var alltså problemet. Hoppas du inte har någon viktig funktion i samhället.

Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Så är det. Jag saknar så brutalt känslan runt 2000 när både Schwartz och Henke bröt benen, varav den första spelade vidare. Mjällby, Tobbe Lindroth, Alexandersson, Lucic, Björklund, var så otroligt många som aldrig skulle ge mindre än 120% i en landskamp. Fan vad jag hatar de överbetalda divorna idag. "Nej vi var inte bra nog", det hade funkat mot Brasilien, att ens säga det efter 0-3 i TVÅ matcher mot Kosovo är en jävla skymf. Fuck off alla.

Schwartz och Lindroth var i helt egna ligor, framför allt Schwartz. Ingen ville möta dem. I övrigt håller jag med dig. Spelarna gav fanimej allt och jobbade för varandra.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Det mest positiva jag hört nån säga om Anton Saletros än att han "inte är sämre än nån annan". Låter till och med så när Gnaget gjort nån av sina plattmatcher. Ett ständigt mantra så fort han spelar fotboll. Är han nån gång bättre än nån annan? Killen har gjort sig en karriär på att vara medioker.

Var en riktig härförare när gnaget studsade upp från under halvan till en tredje plats förra året, svårt att säga något annat. Den här säsongen har han i stort varit medioker, och även i ett för tillfället ganska risigt landslagsmittfält tycker jag inte att han har något att göra i en startelva.

EDIT: inte startelva, utan på planen öht.
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
2.500.000.000kr på topp o inte ens 1 mål på 180minuter..
Med ett mittfält som ständigt tappar bollen blir det inte så många
bollar att jobba med och absolut ingen panik i motståndarlaget
2025-10-14, 00:04
Medlem
zerxezs avatar
Citat:

Jag hade velat se hur det ser ut hemma hos Hamrén och Janne Andersson nu, de måste vara nöjda, allt orättvist hat de fick utstå från Bojan. Nu har Bojan fått som han vill och det här är resultatet
2025-10-14, 00:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sugarboypetoj
Haha, fruktansvärt intressant. Nu knakade det i fogarna i fotbollslandslaget och så jävlar ska det skrivas domedags rubriker, slås på kastruller och fan och hans moster! Vi kräver avgång! Era dumma jävla spån, detta är ett resultat av samhällsutvecklingen i Sverige, men när politikerna kört hela jävla landet i botten under en evighet så stoppar man huvudet i sanden. Men fotboll! Där går helt klart gränsen för vad den tama svensken klarar av! Väx upp era jävla fommar.

Uhm, jo jag sa just detta tidigare, apropå på ingenting, vad fan är "fommar"?

Som rikssvensk stockholmare så gissar jag på något skånskt?
2025-10-14, 00:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Jag hade velat se hur det ser ut hemma hos Hamrén och Janne Andersson nu, de måste vara nöjda, allt orättvist hat de fick utstå från Bojan. Nu har Bojan fått som han vill och det här är resultatet

Glömt och förlåtet nu hoppas vi på hjältinnan Pia, hon har i alla fall stake att sätta alla tre på plats.
2025-10-14, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Fast han har rätt etnicitet och då är allt förlåtet. Ska han intervjuas också eller intervjuar man bara honom när laget vinner oavsett om han gör mål eller inte. Jag ser ett mönster nämligen. Nudge nudge, know what i mean?

JDT kommer inte gå innan kontraktet är slut. Han har säkert en fet fallskärm om han skulle få sparken.

Om du sätter zigenarens statistik i rätt kontext så är det inte särskilt imponerande. Jag har redovisat det varje år i åratal. Läs vilka matcher, vilka länder, se matcherna så klarnar bilden.

Sant.
De här killarna som inte gör något mål alls är ju så jävla mkt bättre.
Förlåt, jag tänkte mig inte för…

Det kanske finns något downie-OS som vi kan kvala till istället?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in