2025-10-13, 23:40
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PierreValdez
Jag vill lägga upp 3 problem med svenska landslaget:

1. Att Sverige spelar med en 3-backslinje är idiotiskt. Men så vill JDT spela. Och så vill SvFF att vi ska spela.

Detta har att göra med något jag skulle kalla för "Zlatan-sjukdomen" som präglat varför Sverige missat så många VM på sistone. Man försöker bygga ett lag runt stjärnspelare. Något som aldrig har funkat för Sverige.

Vi tog oss till VM 2018 för att vi sket i det. Zlatan fick inte ens vara med trots att han fortfarande spelade på högsta nivån.

2. Tilliten.

Att Viktor Johansson till exempel sprang ifrån sin linje flera gånger i matchen mot Schweiz är uppenbart för att han inte litar på backlinjen. Och här bär JDT det absolut största ansvaret. Han har inte gjort sitt jobb helt enkelt. För att han tror att han är coach för Spanien och de ska spela tikitaka med 5 mittfältare fram till Gyökeres och Isak.

Rena fantasier från JDT och SvFF som sagt.

3. ÅLDERN.

Tar du bort målisarna, så finns det knappt någon över 30. Det här laget har ingen klar ledare. Ingen med erfarenhet. 2018 hade vi en Andreas Granqvist där hårfästet gick snabbare bakåt än han med bollen. Men det spelade ingen roll. Vi hade en gubbe som började närma sig 40 med erfarenhet i landslaget och som kunde visa lite gammal hederlig ledarskap.

Idag har vi en Bergvall som missar öppet mål. Han vill mycket. Men han är 19-bast. Bokstavligen en tonåring. Omöjligt att lägga skuld på pojkspolingar när de inte har en ledare.

Kunde inte sagt det bättre själv faktiskt.

Exempel två länder : Portugal och Polen har ju typ hela tiden förlitar sig på Ronaldo eller Lewandowski hela tiden. Minns att svenska kommentatorer sa i VM eller om de va EM . LEWANDOWSKI är lätt att plocka bort o markera. Man kan inte leva på en spelare. Vem fan gjorde hattrick jo det var ju han det.

Vissa mindre nationer har inga stora stjärnor alls men kommer så jävla långt ändå för att dem vet att de är de enda de har o kan. En bra lagkemi.

Jag är bara uppgiven inser att svensk fotbolls blivit att alla ska få vara med ....
2025-10-13, 23:41
Medlem
Gratulerar Kosovo! Som ett folk under långt förtryck så unnar jag er detta fast bäst vore att ni var i en annan grupp. Ni är för bra för Sverige.
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Tabellen ljuger inte. Vi fick inte en poäng i den här matchen för vi spelade oavgjort i andra halvlek.

Taskigt minne eller? Vi pratade om ishockey, eller hur?
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Jaså? Island med 300 000 invånare har kommit till kvartsfinal. Färöarna är på väg till VM. Länder som Kroatien med få invånare, även Kosovo för övrigt, är överlägsna Sverige
Ja men jag ursäktar väl för helvete inte att vi är så usla nu? Det är det jag sagt hela tiden. JDT kan fara åt helvete.
2025-10-13, 23:42
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Jo, Sverige är bättre än Finland i Ishockey, men inte de senaste åren.

Googla ishockey VM 2023, 2024 och 2025 så ser du att JAG har rätt!
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Jag tycker en kontrast är tydlig i den här matchen.

Ena laget är extremt stolt och patriotiskt = hög motivation.

I andra laget har alla sen de föddes fått höra att det finns inget svenskt, och det finns inget att vara stolt över och är man stolt är det sunkigt och smygrasistiskt. Det ger låg sammanhållning och låg motivation.

Finns ju massa stolta svenskar
Även om media säger något annat

I fotboll handlar det ju om tur oxå
Vi har ju haft noll tur i detta kvalet
Schweiz stod 0-0 , sen får de en straff på filmning
Bergvall missar öppet mål
Slovenien ledde vi , de får in 2-2 precis i slutet
Idag , kosova ligger alla bakåt å maskar halva matchen
Kosova första match hade det typ 2 chanser å la mål på båda

Vi va dåliga , men hade fan ingen tur alls i detta kvalet hittills
Avslutad
Nominerar Pia Sundhage till ny förbundskapten, kan inte bli mer svenskt, började sin fantastiska karriär med att träna tillsammans med pojkar och kan alltså nu om hon får förfrågan få chansen att avsluta karriären med att träna män.

+ Världens första kvinnliga förbundskapten för herrar bara detta i sig förtjänar ett pris i klass med nobelpriset.
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Det där är bara dina egna hjärnspöken.

Det finns många problem med det här laget och Anton är inte ett av dom.

Anton är symtomet på problemet. Han sänker lägstanivån i laget. Att han ens finns med i truppen måste provocera Larsson, Bergvall, Karlström ( lagkapten i Udinese), Svensson, Bardghji..som spelar i de bästa ligorna..flera i de bättre lagen. Ren provokation.
2025-10-13, 23:43
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Ja men jag ursäktar väl för helvete inte att vi är så usla nu? Det är det jag sagt hela tiden. JDT kan fara åt helvete.

Du sa väl samma om Janne Andersson kan man tänka sig
2025-10-13, 23:43
Avstängd
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenarke
Gratulerar Kosovo! Som ett folk under långt förtryck så unnar jag er detta fast bäst vore att ni var i en annan grupp. Ni är för bra för Sverige.

Förtryck? Det bor 1.8 milj albaner i kosovo och ca 150k serber. De bjöds in till ett land, tog över det och började terrorisera lokalbefolkningen och det kallar du förtryck? Du låter som en alban eller mongo. Kanske båda?
2025-10-13, 23:44
Avstängd
Unobosss avatar
Island Spelade 2–2 Mot Frankrike Idag.
Färöarna Vann Mot Tjeckien Igår.
Danmark Vann Mot Grekland.
Och Norge Vann Säkert I överklass.
Finland Förlorade Borta Mot Holland Med 4–0. Det Hade Nog Varit Det Dubbla För Oss
Senast redigerad av Unoboss 2025-10-13 kl. 23:49.
2025-10-13, 23:44
Medlem
Kap Verde (60 000 invånare), Uzbekistan och Jordanien spelar VM i sommar. Men inte Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in