2025-10-13, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novnov
Lindelöf rätt i det mesta han sa tills sista segmentet. Är han på riktigt förvånad att folk buar ut laget efter ännu en sån pinsam insats

Sjukaste jag hört från en lagkapten. Hoppas nästa förbundskapten strippar honom från bindeln på obestämd tid.
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Man saknar ju en riktig motor och det är tydligt. Roony och Bergvall har potential att bli motorer men är ännu barn och orutinerade.

Kulusevski är nog så jäkla mycket viktigare än man tror. Både som motor och kapten. Nu är det ingen som pushar de andra att ge sitt max och leder genom sitt eget spel.

Roony? Ser ut som en Taha Ali 2.0, typ Chippen när det begav sig.

Mycket lir, lite verkstad.
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Fast jag förstår honom. Visst, han har ett ansvar i detta, men helt ärligt, hur mycket? Kanske 10-20% max? Majoriteten av problemet handlar om våra spelare, lagandan, kämpaglöden och så vidare. Landslaget är bara ett uttryck över hur det svenska samhället i övrigt mår. Sverige är söndertrasat och polariserat, där etniska svenskar och invandrare inte känner samhörighet. Varför i helvete skulle vi då spela som ett lag i landslaget?

+1. Instämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Ju fler blattar desto sämre soppa.

På alla områden.

Citat:
Ursprungligen postat av Ssk77
Upprepar startelvan i VM 2018

Detta var ett LAG

LAGKAPTEN: ANDREAS GRANQVIST

Robin Olsen

Mikael Lustig
Viktor Linderlöf
Andreas Granqvist
Ludvig Augustinsson

Viktor Claesson
Sebastian Larsson
Albin Ekdal
Emil Forsberg

Markus Berg
Ola Toivonen

Som de kämpade tillsammans..med anföraren Andreas Granqvist.😉 Ett lag i harmoni.

Så ser ett svenskt landslag ut och de som sagt överpresterade i VM-kvalet och VM-gruppspelet och klarade att ta sig till VM-kvart mot England. En heroisk insats. DE ska ha all heder.

Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Sverige har mycket bra spelare på individnivå, betydligt bättre än spelarna i Kosovo. Men trots detta spelar vi sämre som >lag<. Detta beror på att ingen av spelarna vill spela för Sverige, man känner inte samhörighet med vare sig varandra eller Sverige.

Ligger väldigt mycket i det och det problemet startar redan i grundskolan och på matcher när man spelar pojkfotboll och möter andra lag. Det som skett i idrottssverige senaste 30 åren har helt förstört framtiden de kommande åren. Lär ta tid att reparera efter man löst problemet.
Medlem
EnLitenkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Tycker ändå Hien är förvånansvärt sansad och resonerande. Den typen av intervjuer (inklusive den med JDT i studion) är ju tämligen värdelösa och intetsägande i situationer som denna; vad annat ska de svara än att det är för dåligt osv?

Hien har rätt, de kan inte gnälla på att marginalerna inte är med. Det är grundspelet det är fel på, det finns ingen trygghet i att kunna falla tillbaka på ett spelsystem som spelarna är trygga och vana med, och som de kan lita på fungerar hela vägen ut, även när man ligger under.

JDT har helt misslyckats med att sätta det, och att försöka implementera ett helt nytt system på det här sättet verkar vara ett alldeles för högt berg att bestiga. Det måste SvFF inse.

JDT småler ju lite efter varje förlust.
Skulle fan inte förvåna mig om han är utsänd av det danska förbundet för att hämnas debaklet i Köpenhamn 2007.

Men finns ju fan ingen idé alls.
Kommer ihåg hur det gnälldes på Lagerbäck när vi var så defensiva och tråkiga
Snälla kom tillbaka!!
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sha
Det här är inte JDT fel. Alla underpresterar. Enda fördelen är att svenskar vaknar mer och mer och förhoppningsvis tar tillbaka landet snart. Ut med ohyran oavsett vad kostnaden än må bli.

Blir förmodligen inte bättre resultat bara för att vi kastar ut negrer och andra. Det här är det lag vi har, och man får förmoda att andra inte är med, för att de är ännu sämre.

Tyvärr kommer det väl se likadant ut i ett extrakval.

Av vad jag såg hade vi en nick på mål, men jag började inte titta förrän strax före det att Kosovo gjorde sitt. Om de inte lyckas spela sig igenom, så måste de öka variansen och testa tidigare inlägg och slumpskott. Det blev alldeles för enkelt för Kosovo.

Något måste förändras, för det här fungerar inte.
Medlem
Cents4s avatar
Isak var så jävla nära att säga att vi behöver hitta en ny tränare men ändrade sig i sista sekund till ”hitta nytt sätt att spela”
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssk77
En spelare som lirar i 4:e laget i Europas 19:e bästa ligan skall ALDRIG ens vara med i en spelartrupp i ett landslag som vill till VM. Utan Sebastian Larsson hade inte Saletros varit påtänkt.
Det där är bara dina egna hjärnspöken.

Det finns många problem med det här laget och Anton är inte ett av dom.
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
precis och vi ville väl ha en offensiv matchbild med 0-1 emot oss?

Förstår mig inte på varför man ska byta in en bromskloss då.
Fråga JDT.

Jag kan inte förstå hans output i studion.

Han verkar nöjd nästan. Typ "dags för fika".
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Jag skrev ju att Tommy Svensson jobbade med den mentala biten, och vande truppen vid tanken på att t.om vinna VM. Men han var ett undantag. Innan 94(med undantag 50-tal och tidigare då Sverige var ett av världens bästa landslag) och från 2000 och framåt har förlorarmentaliteten präglat Sveriges landslag.
Ok om vi skulle leka med tanken att det är sant, varför hade de inte kvar Svensson? Kan det vara för han missade EM-96? De kunde säkert tagit in några silvervunnare från -58 också, kanske även från OS-guldet 48? Nej, du pratar skit, är det några som har haft förlorar mentalitet är det Hamren och JDT, de övriga har ändå resultat att uppvisa

Dessutom, vad har du för förväntningar. Om ett så litet land som vårat kan nå kvartfinal är det enormt stort. Allt över det är enormt. Det handlar inte om förlorarmentalitet, utan om hur litet vårt land är.
2025-10-13, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gratrunkarn
om pöbel inte förstå bra ledare byter man ut pöbel engel matte matik

Ursäkta men jag tolkar det som att din mening inte har en susning att göra med fotboll?
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Varför bryter Gyökeres när han pratar? Låter ju som en invandrare. Vilken jävla ärketönt!

han ger mig rasse vibbar.

Snuben är från ungern och aspudden som backades av ett högergäng väl.

Skämt och sido så funkar inte han och Isak ihop.
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
JDT står och halvflinar mellan frågorna. Är han utvecklingsstörd? Förstår han inte hur dåliga resultaten är för närvarande?

Varför skulle han inte flina? Han fattar väl att sport är bara lek. Han tycker det är komiskt att de betalar honom så mycket för att hålla på med nonsens

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in