Hur säker är du på det?
Låter det inte som Bâxhölmsdialekt, Boxholm-Österbymo?
Aha, jag anade att det fanns en djupare förståelse att finna i det P*lsson (å) sa om varglyan.
I del 2 fick jag veta att han även var där just den lördagsnatten.
Vad är förresten den här Peugeot 505:ans roll i Malå? Den förekommer i dokumentären under alla årstider. Det är väl inte Pål**ons son som har den?
En bedrift att hålla en sådan rullande idag.
Om varglyan verkligen hade 300 personer som skrivit under "medlemskap" så är det många som sanktionerat att Robert Bâxhölmsson har ett entourage i samhället.
Han tog på sig en pseudomoralisk hatt. Han tar i allt han kan i varje möte för att få uppmärksamhet och respekt.
"Barnmisshandlare, pedofiler... Jag tycker inte omm'et."
En man söker ett uppdrag, en roll.
Det hörs på film att han ljuger. I mycket han säger men särskilt när han säger det där.
Den handledaren är inne på det centrala. Det är riskfyllt att sätta ihop flera retards med varandra
om någon/några har en stark ambition att utöva makt över andra.
Särskilt när man har nära till hot och våld, som RB.
Du har i dokumentärens första två timmar fått klartänkta och diplomatiska kommentaren från en rad malåbor. Kommunhandläggaren, lokaljournalisten, prästen... Även frisören. (Kvinnor, för övrigt.)
Orter under ca 30 000 invånare har väl fått poliskontoren stängda i en trend sedan 35 år tillbaka. Det är ett välkänt fenomen. I Malå bor 2 000. I Rökå där hälften av de berörda bor finns väl 50 pers.
Konsekvensen blir att om man råkar ut för ett våldsbrott ska man ljuga inför SOS112 att det var en olycka, fram till man omhändertas av vårdpersonal.
Det är bisarrt att Emanuels markplansbostad inte var farligare än att hans mamma skickades in där, men för farlig för att ambulansvårdarna skulle kunna kliva ur bilen, ta i dörrhandtaget och ropa in.