2023-02-14, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThatsZlimpo
Vad är det för klubb som han driver?

Någon slags MC-klubb där det är rätt skattefritt om man säger så.
Citera
2023-02-14, 12:10
Medlem
F0ck-its avatar
Jag ser framemot att få läsa fupen.

Jag trodde faktiskt att det var äldsta pojken som var misstänkt att ha dödat katter.
Citera
2023-02-14, 12:31
Medlem
F0ck-its avatar
"Två personer, en man och en pojke under 18 år, har anhållits misstänkta för mordet i Malå.

Båda greps på måndagskvällen och har nu anhållits som skäligen misstänkta."

Står på aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Q79Oo8/tva-anhallna-for-mord-i-mala
Citera
2023-02-14, 12:34
Medlem
Har stått en väktarbil utanför pappa Bs hus sen igår kväll. Går även rykten om att polisen setts gå in där med hundar vid samma tidpunkt som anhållan offentliggjordes.
Äldste sonen är 15 snart 16 som tidigare nämnts. Han har misshandlat en annan kille, tillsammans med pappan, senast för några veckor sedan.
Frun har lämnat pga en otrohetsaffär som uppdagades där den andra kvinnan blivit gravid. Pappa B har setts vanka utanför sitt hus med rödgråtna ögon efter det att mamman skrev ut på Facebook att hon sökte bostad till sig själv och sina barn.
Citera
2023-02-14, 12:41
Medlem
Jag förstår att man blir ursinnigt galen när ens barn blir nära kontaktad av en vuxen man. Att den vuxne mannen har någon skada i hjärnan torde inte vara något en ursinnig förälder tänker på när denna får av sin lille son veta att han upplevt sexuella närmanden av en vuxen man.
Citera
2023-02-14, 12:43
Medlem
Tragiskt fall. Är det säkert att han avled av skadorna ha fick. Eller var dom en bidragande orsak.
Det kanske inverkar på straffet. Vållande till annans död är en alternativ rubricering.
Flera knivhugg talar väl ändå för mord.
Har varit en del mord i lappmarken där gärningsmännen varit flera och det inte gått att bevisa vem som gjorde vad. Rönnäsmordet i Vilhelmina tex.
Polisen är oftast kraftigt underbemannad och hinner inte fram i tid för att förhindra brott.

Mordet på bussen i Kiruna är ett annat exempel men där fick huvudmannen livstid även om det inte var han som utdelade knivhugget som dödade killen.
Citera
2023-02-14, 12:49
Medlem
Är det medvetet otydligt med ålder på den över 18 år, om ryktet stämmer att det är Herr B och minderårig son som då borde vara den som inte fyllt 16 år än?

Eller är det helt fel och MGM är några andra, finns en hel del att välja på i Malå av de ca 70st på lexbase är det kanske ca 40 som är i intressant ålder tänker jag.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/minderarig-misstankt-for-mordet-i-mala

Citat ur arikeln:
"Personerna anhölls under måndagkvällen. Idag tisdag ska den misstänkta som är över 18 år förhöras och redan igår kväll hölls förhör med den yngre av de misstänkta.

– Han förnekar brott, i övrigt kan jag inte kommentera ärendet, säger försvarsadvokaten Ida Viderlund till SVT Nyheter Västerbotten.

Han är känd hos polisen och är misstänkt för flera andra brott."

Det fetade om det är Herr B son så borde flera känna till om han utmärkt sig i lilla Malå?

Att den äldre inte förhörts tyder väl på personen inte var i förhörbart skick igår pga droger eller alkohol..

Edit: Ser att de ska ha misshandlat någon bara för några veckor sedan..
Senast redigerad av Psykbryt76 2023-02-14 kl. 12:53.
Citera
2023-02-14, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vargunge1
Emanuel var definitivt ingen pedofil. Han umgicks inte heller med yngre, men tilltalade gärna yngre som äldre då han var lite av en pratglad predikant. "normala" skulle kalla honom foliehatt. Lättlurad eller lättledd var han inte. Däremot sökte han gärna umgänge med de flesta, men fick oftast kalla handen då han var nalta eljest. Antar att man får kika lite på familjesituationen angående detta knivdåd

Skulle definitivt säga att han drar sig till yngre killar. Har ingen positivt att säga om honom. Lågt iq förmågan lite handikappad ungefär och han var tillsammans med en av mina vänner för några år sedan. Snuskig människa som drar sig till yngre människa. Pedofil skulle jag definitivt tro han är
Citera
2023-02-14, 14:13
Medlem
Matamatas avatar
Är det här MGM, herr B?
https://pt.se/familj/slagnas/artikel/utstallning-pa-upploppet/rxxv64yr
Citera
2023-02-14, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Är det här MGM, herr B?

Ja.
Citera
2023-02-14, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Är det här MGM, herr B?
Japp
Citera
2023-02-14, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solstol28
INTE! Och ytterst tveksamt att någon jag känner har gjort det heller! Så du vill påstå att det är normalt att göra det? Inte ens i Malå hoppas jag eller uppskattas det av tjejerna att få ett par dick-picks per dag. Att få en anmälan om sexuellt ofredande tror jag att jag klarar mig utan!

Nej det är absolut inte nice. Men att det är "normalt" är det ju. Inte på så sätt att det är en frisk grej men snarare att det händer hela tiden och nog 8 av 10 män gör det nån gång under sitt liv.

Steken skickade till minderåriga det vet jag om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in