2025-10-12, 12:33
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ja, då är det väl en lämplig åtgärd att förbjuda att sälja sex eftersom det är skadligt?

Jag ser hellre en reglerad avkriminalisering än att det ska läggas pengar på att jaga unga tjejer och killar som säljer sig...... Som blir registrerade och sen får problem med att få jobb osv.
Citera
2025-10-12, 12:34
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag förstår inte ditt resonemang över huvud taget.

Då är det väl bra om vi talar om det för dem genom ett förbud? Om det kan få en hel del av de som säljer sex att sluta sälja sex så är väl det jättebra?

Jag ser hellre en reglerad avkriminalisering än att det ska läggas pengar på att jaga unga tjejer och killar som säljer sig...... Som blir registrerade och sen får problem med att få jobb osv.
Citera
2025-10-12, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Nänä, det argumentet håller inte. Säljarna letas ju redan upp av polisen för att komma åt de som köper. Det kostar inte mer att lagföra säljarna då.

Dessutom, då blir polisen också tvungen att beslagta pengarna, vilket de ska göra även i dagsläget. På så vis urholkas incitamenten för traffickers och hallickar.
Citera
2025-10-12, 13:58
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Nänä, det argumentet håller inte. Säljarna letas ju redan upp av polisen för att komma åt de som köper. Det kostar inte mer att lagföra säljarna då.

Dessutom, då blir polisen också tvungen att beslagta pengarna, vilket de ska göra även i dagsläget. På så vis urholkas incitamenten för traffickers och hallickar.

Jag ser som sagt hellre en reglerad avkriminalisering än att det ska läggas pengar på att jaga unga tjejer och killar som säljer sig...... Som blir registrerade och sen får problem med att få jobb osv.

Exempelvis:

En reglerad avkriminalisering där det skapades nästintill helt säkra och trygga arbetsplatser för sexsäljarna. Bordeller som låg en bit utanför våra större städer och anslutna till kollektivavtalet. Sexsäljarna skulle ha rätt till betald semester, föräldraledighet och sjukfrånvaro. Friskvårdsbidrag och tillgång till kurator med mera som på andra företag. Naturligtvis skulle sexsäljarna ha full kontroll över vilka kunder de tog emot och kunna neka kunder de inte tyckte var attraktiva eller av andra anledningar inte velat ta emot. Inkomsten skulle vara pensionsgrundad såklart. Frilansande sexsäljare skulle kunna hyra in sig tillfälligt för en fastsatt taxa. Det skulle krävas att sexsäljarna hade svenskt personnummer. Osv. Den eller de som ville driva bordell skulle gå igenom rigorösa kontroller och hela verksamheten skulle vara lika transparent och kontrollerad som alla andra verksamheter/företag. Ett gäng sexsäljare skulle också kunna gå samman och starta bordell. Alla andra sätt att sälja sex på skulle vara olagligt.
Citera
2025-10-12, 14:30
Medlem
Citat:
Jag ser som sagt hellre en reglerad avkriminalisering än att det ska läggas pengar på att jaga unga tjejer och killar som säljer sig...... Som blir registrerade och sen får problem med att få jobb osv.

Exempelvis:

En reglerad avkriminalisering där det skapades nästintill helt säkra och trygga arbetsplatser för sexsäljarna. Bordeller som låg en bit utanför våra större städer och anslutna till kollektivavtalet. Sexsäljarna skulle ha rätt till betald semester, föräldraledighet och sjukfrånvaro. Friskvårdsbidrag och tillgång till kurator med mera som på andra företag. Naturligtvis skulle sexsäljarna ha full kontroll över vilka kunder de tog emot och kunna neka kunder de inte tyckte var attraktiva eller av andra anledningar inte velat ta emot. Inkomsten skulle vara pensionsgrundad såklart. Frilansande sexsäljare skulle kunna hyra in sig tillfälligt för en fastsatt taxa. Det skulle krävas att sexsäljarna hade svenskt personnummer. Osv. Den eller de som ville driva bordell skulle gå igenom rigorösa kontroller och hela verksamheten skulle vara lika transparent och kontrollerad som alla andra verksamheter/företag. Ett gäng sexsäljare skulle också kunna gå samman och starta bordell. Alla andra sätt att sälja sex på skulle vara olagligt.

Det kan jag gå med på om det enda andra alternativet är den vansinniga sexköpslagen som råder idag. Personligen vill jag se totalförbud men kan nöja mig med en statligt kontrollerad och reglerad prostitution.

Oavsett, en första åtgärd MÅSTE vara att polisen GÖR SITT JOBB och beslagtar pengarna vid dagens razzior och tillslag så att man röker ur alla kriminella hallickar, traffickers osv. Annars så kommer de hänga kvar och försöka slå sig in på den lagliga marknaden när den väl kommer. En gång en kriminell med sådan människosyn kommer givetvis svina sig även om de ställer om till laglig verksamhet.
Citera
2025-10-12, 14:36
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Men du ser inga problem med att lägga pengar på att jaga ena parten av vuxna personer som gjort en överenskommelse och att denne ena parten blir registrerad och får problem med jobb och så?

Du vill alltså inte få bort fenomenet prostitution? Du vill att det ska finnas kvar?
Citera
2025-10-12, 19:45
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Men det där är ju inger svar egentligen. Skulle du vilja att prostitution försvann inom Sveriges gränser?
Citera
2025-10-13, 18:10
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Men du ser inga problem med att lägga pengar på att jaga ena parten av vuxna personer som gjort en överenskommelse och att denne ena parten blir registrerad och får problem med jobb och så?

Du vill alltså inte få bort fenomenet prostitution? Du vill att det ska finnas kvar?

Nej jag känner ingen sympati med torskarna. Varför skulle jag det?

Jag skulle gärna vilja få bort fenomenet prostitution över hela världen igår, men tydligen måste samhället förse med torskarna med fitta.

Citat:
Men det där är ju inger svar egentligen. Skulle du vilja att prostitution försvann inom Sveriges gränser?

Jag skulle gärna vilja få bort fenomenet prostitution över hela världen igår, men tydligen måste samhället förse med torskarna med fitta. Så lika bra att fixa det på bästa möjliga sett för sexsäljarna själva och samhället i övrigt.
Citera
2025-10-13, 19:16
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag skulle gärna vilja få bort fenomenet prostitution över hela världen igår, men tydligen måste samhället förse med torskarna med fitta.
Jag skulle gärna vilja få bort fenomenet prostitution över hela världen igår, men tydligen måste samhället förse med torskarna med fitta. Så lika bra att fixa det på bästa möjliga sett för sexsäljarna själva och samhället i övrigt.

Det är inte hela samhället som står för utbudet utan mer än hälften av samhället har inte en snippa.
Det är kvinnor som förser marknaden med snippa. Tänk om vi ändå kunde se till att de slutade göra det. Ett förbud mot försäljning av sexuella tjänster är ju den absolut mest logiska vägen.

Det är ju inte så att vi måste låsa in dem på livstid eller avrätta dem så jag förstår inte problemet med att förbjuda försäljningen?

Nej jag vet att du inte hyser den minsta sympati för män. Ingen nyhet.
Citera
2025-10-13, 19:18
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Det var ju i alla fall bra att få klarhet i att du vill få bort prostitutionen.

Hur tänker du kring att sexköp inte är ett brott mot person utan mot staten?
Citera
2025-10-13, 20:04
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det är inte hela samhället som står för utbudet utan mer än hälften av samhället har inte en snippa.
Det är kvinnor som förser marknaden med snippa. Tänk om vi ändå kunde se till att de slutade göra det. Ett förbud mot försäljning av sexuella tjänster är ju den absolut mest logiska vägen.

Det är ju inte så att vi måste låsa in dem på livstid eller avrätta dem så jag förstår inte problemet med att förbjuda försäljningen?

Nej jag vet att du inte hyser den minsta sympati för män. Ingen nyhet.

Ok, så sexsäljarna är inte en del av samhället enligt dig, du är fan ondskan själv.
Vidare, jag håller som sagt inte med dig om att det är en bra idé att jaga sexsäljare.

Är du säker på att du inte vill avrätta dem? Jag menar, när du ändå är igång liksom.

Sant, jag hyser ingen sympati alls för torskarna. Majoriteten av alla män är inte torskar.

Citat:
Det var ju i alla fall bra att få klarhet i att du vill få bort prostitutionen.

Hur tänker du kring att sexköp inte är ett brott mot person utan mot staten?

Ingen fara. Varför vill du jaga och avrätta sexsäljare? För att du anser att de inte är en del av samhället?

Ingen aning. Vad tycker du?
Citera
2025-10-13, 20:37
Medlem
Citat:

Samhället ska förse kvinnorna med män som de ska uppskatta.
Samhället ska se till att män som kvinnor ogillar ska bli utan sex.

Det är vanligt att olika kvinnor vill bestraffa män som de ogillar genom att de vill att vissa män ska bli utan sex eller att man hoppas att det går dåligt för olika män.

Det borde då vara naturligt om män ser kvinnor som en konkurrent som ska ha det sämre än dom själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in