2025-10-13, 17:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Det var väl precis det du gjorde, fru Fokusförflyttning.
Nej, det var inte jag som drog upp det.
Det var du och andra som försöker fokusförflytta i vanlig ordning.

Jag konstaterade att det är inte optimalt att Julia drar in barnen i olika nya förhållanden med nya män hela tiden.
Barn behöver stabilitet och att fungera som kuttersmycke när Julia raggar nya män är inte stabilitet.
2025-10-13, 17:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Hur får man del av polisens rapport du som vet?

Eller så ringde hon inte polisen då hon tycker att barnet utsatts för tillräckligt många polisärenden?
Eller så ringde nån granne polisen.
Eller så var barnet kanske inte ens där, så hon inte såg nån anledning till att ringa polisen.
Chrippa kanske var så fluddrig så hon ansåg att det inte behövdes.

Men vi kan ju båda spekulera i allt möjligt.

17/10.
Var var barnet då? Hos hennes nya eller var?

Det är givet att Julia skulle ringa Jocke och polisen om det var sant att han var där och bråkade.
2025-10-13, 17:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Var var barnet då? Hos hennes nya eller var?

Det är givet att Julia skulle ringa Jocke och polisen om det var sant att han var där och bråkade.
Eftersom Julia tidigare varit på fest hos jocke i Norrköping o kom hem skapligt sent så var hon smart nog att inte dra hem flickan mitt i natten. Men de förstår bara smarta vuxna föräldrar.. (hon hade barnvakt. Mormor)
2025-10-13, 17:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien1989
Eftersom Julia tidigare varit på fest hos jocke i Norrköping o kom hem skapligt sent så var hon smart nog att inte dra hem flickan mitt i natten. Men de förstår bara smarta vuxna föräldrar.. (hon hade barnvakt. Mormor)
Så hur tog hon sig från Norrköping till Karlskoga efter festen
Och visste Chrippa att hon åkte dit?
Dessutom spelar det ingen roll för hon hade ju kontaktat Jocke och polisen oavsett.
2025-10-13, 17:43
Medlem
Citat:
Så hur tog hon sig från Norrköping till Karlskoga efter festen
Och visste Chrippa att hon åkte dit?
Dessutom spelar det ingen roll för hon hade ju kontaktat Jocke och polisen oavsett.

Vad har det med saken att göra?
Du vet att det finns något som kallas bilar
2025-10-13, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien1989

Det finns mest troligt även ngn liten film som Julia filmat som bevis kring umgängesrätten.
Dock är hon ju smart att inte lägga ut sådana saker.
Hon är ju inte dum och lär ha dokumenterat händelsen då hon vet att detta gör hans chans till umgängesrätt = 1%
Han fortsätter bråka vilket är aja baja när d kommer till vem som innehar barnperspektivet.

Chrippa är ju så otroligt blåst så han har garanterat även skrivit till Julia när hon inte öppnat.
Så polis behöver inte alls va inkopplad då hon, precis som du säger hade barnvakt till flickan. Mest troligt mormor..
2025-10-13, 17:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Du vet att det finns något som kallas bilar
Ja och jag vet också att alla har inte tillgång till bil och alla får inte köra bil.
2025-10-13, 17:54
Avstängd
Summer24s avatar
Citat:
Det är dessutom inte jag som gnäller om att barn visas upp.

Du gnällde ju just om att J och J "visar upp" sina barn? Alltid denna fokusförflyttning. Du svarar ju ALDRIG på vad du tycker om någonting gällande C och L utan hänvisar alltid till någon annan. Vore ju klädsamt om du någongång kunde besvara något UTAN att blanda in andra..
2025-10-13, 17:55
Medlem
Citat:
Ja och jag vet också att alla har inte tillgång till bil och alla får inte köra bil.

Så man kan inte ha nån kompis som har bil då eller?
Man behöver som sagt inte äga en bil för att kunna åka med.

Det borde du ju lärt dig av Chrippa & Linnea. Ingen står på någon bil men ändå åker/kör dom bil. För att köra bil krävs iofs körkort, men inte för att vara passagerare.
2025-10-13, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Du gnällde ju just om att J och J "visar upp" sina barn? Alltid denna fokusförflyttning. Du svarar ju ALDRIG på vad du tycker om någonting gällande C och L utan hänvisar alltid till någon annan. Vore ju klädsamt om du någongång kunde besvara något UTAN att blanda in andra..

När folk gnäller här i tråden att Chrippa tar med barnet på resor och visar upp på sociala medier. Då är det högst relevant att ta upp att samma folk tycker det är okej att Jocke gör så.

Det är så tydligt att det är dubbla måttstockar som gäller för dessa.

De behöver påminnas om sin dubbelmoral.
2025-10-13, 18:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Så man kan inte ha nån kompis som har bil då eller?
Man behöver som sagt inte äga en bil för att kunna åka med.

Det borde du ju lärt dig av Chrippa & Linnea. Ingen står på någon bil men ändå åker/kör dom bil. För att köra bil krävs iofs körkort, men inte för att vara passagerare.
Min fråga handlade INTE om vad "man kan" ha eller göra.
Min fråga var HUR tog sig Julia från Norrköping till Karlskrona.

Och den kan du uppenbarligen inte svara på
2025-10-13, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Sofia kan väl omöjligt vara jätteglad att Jacke hamnar i blåsväder, igen på grund av Chrippa

Det har jag också tänkt på. Men hon skrev ju för ett tag sedan att hon först då visste sanningen och stod bakom Jacke.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in