Citat:
Ursprungligen postat av
lillalilith
Men pappan gjorde väl polisanmälan när Emanuel var 7 år. Och William berättade för Marlene om övergrepp många år senare?
Även om Jhonny "bara" förgrep sig på Marlene så är han fortfarande en våldtäktsman, enligt henne. Så frågan kvarstår, hur kunde de vara vänner med honom när de hatar våldtäktsmän och hur kunde Marlene acceptera det?
Är det på grund av alkoholmissbruk som Marlene och Maria pratar som de gör? Hur är det med droganvändning bland de inblandade?
Emanuels före detta bonuspappa som medverkar I dokumentären (vithårig, skäggig gubbe som samlar på porslinshundar) - är han en pålitlig person? Är det han som är pappa till Emanuels halvsyskon?
Förlåt att det blev många frågor men du verkar ha koll.
Ja men det är ju angående Emanuels påstådda övergrepp mot Marlenes son och systerson och senare dick picks m.m till unga tjejer som allt handlar om. Sen påstår ju Jessica att polisen hittat 6000 bilder i Emanuels dator, att han fick 3 månaders fängelse. Vilket ju visade sig vara påhitt. Om det kommer från Jessica eller från Marlene är jag inte säker på, men dom spred det iaf till bland annat Robban.
Emanuels pappa vet jag inte ens var han bor eller var han kommer ifrån, men inte då Malå. Och han har inte spridit något häromkring.
Jessica ser ut att ha haft vetskap om pappans anmälan, men det verkar hon ha hört från Emanuels mamma. Så tolkar jag det iaf, men jag kan självklart ha fel. Jag vet inte om jag kan säga vilket inlägg det är för att det räknas väl som att jag outar henne. Hon blev outad för oss i Malå på jodel nämligen.
Det där med att hata våldtäktsmän men ändå umgås med Jhonny. Det är mycket som inte går ihop men det är ju lågbegåvade människor det handlar om.
Marlene och hennes syster pratar nog som dom gör pga låg begåvning. Jag vet inget om något missbruk hos den familjen. Jag visste knappt om att dom existerade före allt detta hände.
Jag känner inte Emanuels bonuspappa men jag har inte hört dåligt om honom iaf. Han är nykter alkoholist, har varit nykter många år. Han är inte pappa till halvsyskonen så vitt jag vet. Men det kanske någon annan kan svara på.
Vet inte om jag har koll, men jag har hängt med i tråden och bor i Malå. Det är rätt rörigt alltihopa och människorna som är inblandade är inga jag umgåtts med.