2025-10-11, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matochpotatis

Magnus jobbar åt sin far och bror. Kör lastmaskin, skottar snö i samhället m.m. Bra på sitt jobb men kass med människor. Antagligen narcissist.
Finns en tråd om honom här på fb. Hans sambo lämnade honom ca 6 månader före mordet (kan minnas fel) och hans värld rämnade. Efter det ballade han ur fullständigt och började festa, slåss och terrorisera exet och andra på samhället. Han är idag dömd två gånger för stalking av ex-sambon och en annan tjej som han hade efter uppbrottet med sambon. Han är även dömd för att ha hotat en kvinna på soc i Malå. Han blev nämligen av med vårdnaden av sina två yngsta barn. Det har hänt massor runt den mannen på väldigt kort tid.

Vet inte om han och Robban är kompisar. Jag tror inte en som Magnus kan ha riktiga kompisar. Han har personer som han försöker få fördelar av.

Låter ju som M.P när han var i tjugoårsåldern. Stökig och for runt och jävlades, var överallt, men ändå inte.
Citera
2025-10-11, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Men pappan gjorde väl polisanmälan när Emanuel var 7 år. Och William berättade för Marlene om övergrepp många år senare?

Även om Jhonny "bara" förgrep sig på Marlene så är han fortfarande en våldtäktsman, enligt henne. Så frågan kvarstår, hur kunde de vara vänner med honom när de hatar våldtäktsmän och hur kunde Marlene acceptera det?

Är det på grund av alkoholmissbruk som Marlene och Maria pratar som de gör? Hur är det med droganvändning bland de inblandade?

Emanuels före detta bonuspappa som medverkar I dokumentären (vithårig, skäggig gubbe som samlar på porslinshundar) - är han en pålitlig person? Är det han som är pappa till Emanuels halvsyskon?

Förlåt att det blev många frågor men du verkar ha koll.

Ja men det är ju angående Emanuels påstådda övergrepp mot Marlenes son och systerson och senare dick picks m.m till unga tjejer som allt handlar om. Sen påstår ju Jessica att polisen hittat 6000 bilder i Emanuels dator, att han fick 3 månaders fängelse. Vilket ju visade sig vara påhitt. Om det kommer från Jessica eller från Marlene är jag inte säker på, men dom spred det iaf till bland annat Robban.

Emanuels pappa vet jag inte ens var han bor eller var han kommer ifrån, men inte då Malå. Och han har inte spridit något häromkring.
Jessica ser ut att ha haft vetskap om pappans anmälan, men det verkar hon ha hört från Emanuels mamma. Så tolkar jag det iaf, men jag kan självklart ha fel. Jag vet inte om jag kan säga vilket inlägg det är för att det räknas väl som att jag outar henne. Hon blev outad för oss i Malå på jodel nämligen.

Det där med att hata våldtäktsmän men ändå umgås med Jhonny. Det är mycket som inte går ihop men det är ju lågbegåvade människor det handlar om.

Marlene och hennes syster pratar nog som dom gör pga låg begåvning. Jag vet inget om något missbruk hos den familjen. Jag visste knappt om att dom existerade före allt detta hände.

Jag känner inte Emanuels bonuspappa men jag har inte hört dåligt om honom iaf. Han är nykter alkoholist, har varit nykter många år. Han är inte pappa till halvsyskonen så vitt jag vet. Men det kanske någon annan kan svara på.

Vet inte om jag har koll, men jag har hängt med i tråden och bor i Malå. Det är rätt rörigt alltihopa och människorna som är inblandade är inga jag umgåtts med.
Citera
2025-10-11, 21:52
Medlem
Citat:
M.P påstår i dokumentären att han sett en lista med vad han tror är 300 pers.
M.P är inte en pålitlig person, så jag tror inte ett dugg på det där.
Varför är inte MP pålitlig?
Citera
2025-10-11, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen
Varför är inte MP pålitlig?

Mytoman, narcissist, halvalkis. Dömd för två fall av stalking i närtid, förlorat vårdnaden av sina barn. Allmänt stökig och opålitlig.
Citera
2025-10-12, 04:10
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ja men det är ju angående Emanuels påstådda övergrepp mot Marlenes son och systerson och senare dick picks m.m till unga tjejer som allt handlar om. Sen påstår ju Jessica att polisen hittat 6000 bilder i Emanuels dator, att han fick 3 månaders fängelse. Vilket ju visade sig vara påhitt. Om det kommer från Jessica eller från Marlene är jag inte säker på, men dom spred det iaf till bland annat Robban.

Emanuels pappa vet jag inte ens var han bor eller var han kommer ifrån, men inte då Malå. Och han har inte spridit något häromkring.
Jessica ser ut att ha haft vetskap om pappans anmälan, men det verkar hon ha hört från Emanuels mamma. Så tolkar jag det iaf, men jag kan självklart ha fel. Jag vet inte om jag kan säga vilket inlägg det är för att det räknas väl som att jag outar henne. Hon blev outad för oss i Malå på jodel nämligen.

Det där med att hata våldtäktsmän men ändå umgås med Jhonny. Det är mycket som inte går ihop men det är ju lågbegåvade människor det handlar om.

Marlene och hennes syster pratar nog som dom gör pga låg begåvning. Jag vet inget om något missbruk hos den familjen. Jag visste knappt om att dom existerade före allt detta hände.

Jag känner inte Emanuels bonuspappa men jag har inte hört dåligt om honom iaf. Han är nykter alkoholist, har varit nykter många år. Han är inte pappa till halvsyskonen så vitt jag vet. Men det kanske någon annan kan svara på.

Vet inte om jag har koll, men jag har hängt med i tråden och bor i Malå. Det är rätt rörigt alltihopa och människorna som är inblandade är inga jag umgåtts med.

Är din uppfattning att det stämmer att Jhonny har begått övergrepp mot Marlene?

Alltså jag menar hur de pratar rent logopediskt, alltså själva läpprörelserna, att de "läspar" eller vad man ska säga, liksom missar vissa vokaler. De pratar som om de hade så kallad "tjack-käke". Det brukar bero på missbruk eller långvarig medicinering. I det här fallet är det kanske medfött eftersom de pratar likadant båda två. Men det är hursomhelst fysiskt och har ingenting med iq att göra.
Citera
2025-10-12, 09:59
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:

Vem är Jessica?
Citera
2025-10-12, 12:50
Medlem
Citat:
Är din uppfattning att det stämmer att Jhonny har begått övergrepp mot Marlene?
Det kan jag inte uttala mig om. Jag hoppas väl alltid att människor inte ljuger om sånt. Men jag kan omöjligt veta.

Citat:
Ursprungligen postat av Hunnerkungen
Vem är Jessica?
Titta på SVT dokumentären så ser du henne där.
Kompis med den dömda kvinnan.
Citera
2025-10-12, 12:56
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Det kan jag inte uttala mig om. Jag hoppas väl alltid att människor inte ljuger om sånt. Men jag kan omöjligt veta.

Titta på SVT dokumentären så ser du henne där.
Kompis med den dömda kvinnan.

Varför haltar Robban?
Citera
2025-10-12, 13:17
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnerkungen
Vem är Jessica?
Hahaha Jessica är alltså kattkärringen i dokumentären. Batiktant med flätor och tatueringar. Helt vanlig tok-kärring som gillar att skvallra. Sverigedemokrat och lokalpolitiker. Jobbar på Galejan. Aktiv I tråden enligt rykten.
Senast redigerad av lillalilith 2025-10-12 kl. 13:55.
Citera
2025-10-12, 14:51
Medlem
Citat:
Hahaha Jessica är alltså kattkärringen i dokumentären. Batiktant med flätor och tatueringar. Helt vanlig tok-kärring som gillar att skvallra. Sverigedemokrat och lokalpolitiker. Jobbar på Galejan. Aktiv I tråden enligt rykten.

Hon har samma användarnamn på FB som på Insta
Citera
2025-10-12, 15:13
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeshki
Jasså, det är här alla "skvallerkärringar" håller hus
Vad sägs om lite fakta? Fråga Em*nuels mamma och lillasyster t.ex. vad han gjort, men det kommer dom troligen aldrig att erkänna öppet.
Att pedofiler/våldtäktsmän ska tyckas synd om för att dom är "lite speciella" är för mig helt fel! Det förklarar ju varför det ser ut som det gör med det svenska rättssystemet... Enligt mig är dom verkligen sjuka i huvudet!!! När en person utför sexuella handlingar mot minderåriga så är man pedofil PUNKT!
En utbildad psykolog sa för ett antal år sedan att den där Em*nuel kommer bli våldtäktsman...och hade rätt...tyvärr. Fråga gärna era barn/barnbarn/syskon om de råkat ut för honom. Ju fler som vågar träda fram desto bättre. Hans dator blev bl.a. beslagtagen av polis för några år sedan för den var full med barnporr.
Många här verkar gå på skvaller/rykten/spekulationer och har ingen som helst susning egentligen.
Karma is a bitch brukar jag säga och en del tycker det är konstigt att det inte hänt nåt tidigare, så många barn som han utsatt .
Vi får väl helt enkelt bara avvakta och se vad som kommer fram i polisens utredning...
Allt det andra dravel ni skriver om börjar spåra ur tycker jag...men det är kanske så det är på denna hemsidan...
Har du ett namn på psykologen som uttalade sig?

Citat:
Ursprungligen postat av Jeshki
Som jag skrev: Fråga hans mamma och lillasyster, för det är dom själva som berättat det. Finns inget dokumenterat eftersom det förmodligen inte är polisanmält. Det samma gäller andra barn han "varit på". Ingen har anmält för dom tyckt det varit skämmigt eller varit rädda för E.J.

Det är pappan som polisanmält enligt FUP.

Citat:
Ursprungligen postat av Ersogg
Hon har samma användarnamn på FB som på Insta

Okej. Du kan ju fråga personen som skrivit inläggen som jag citerar här ovan. Hen kanske vet nåt om detta.
Citera
2025-10-12, 18:35
Medlem
såg nyss avsnitt 1 och 2 men fan vilken deprimerande håla att bo i
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här