Flashback bygger pepparkakshus!
2023-07-15, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Vad exakt riskerar de att åka på om de går in då rent arbetsrättsligt?

Jag har ingen åsikt i hur ambulansen gjorde rätt eller fel... eftersom det uppenbarligen är en situation som är potentiellt farligt... men det finns ju många historier där folk gått emot vad de får göra för att rädda människor.

Ambulanspersonal har som kutym att inte gå in utan polis om man inte vet att aktuell adress är säkrad då det i förevarande fall skett ett knivdåd. Ambulanspersonal har inget som helst skydd eller beväpning så jag förstår att de inte vill riskera sina liv när de inte vet om någon knivbeväpnad person finns kvar eller inte.
Citera
2023-07-15, 15:59
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JockBald
Jag misstänker starkt att du är den typen som är kaxig bakom tangentbordet, men skitit på dig om du gått in och mött det gänget utrustade med knivar.
Gör dig själv och oss andra en tjänst genom att inte uttala dig om saker du inte vet något om.
Ambulanspersonalen FÅR INTE gå in, förrän platsen är säkrad.
Precis. Dessutom hade de varit till absolut noll hjälp om de själva blivit grovt misshandlade eller dött på kuppen.
Med det sagt ändå väldigt hemskt att BO dog på det sättet han gjorde. RIP
Citera
2023-07-15, 16:07
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokodilmedstil
Ambulanspersonal har som kutym att inte gå in utan polis om man inte vet att aktuell adress är säkrad då det i förevarande fall skett ett knivdåd. Ambulanspersonal har inget som helst skydd eller beväpning så jag förstår att de inte vill riskera sina liv när de inte vet om någon knivbeväpnad person finns kvar eller inte.

Nä det köper jag som sagt därav mitt inlägg men han sa att ambulansen inte får ungefär som att de kan straffas av sin arbetsgivare om de skulle ha gjort det endå.
Citera
2023-07-15, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://www.expressen.se/nyheter/mamman-och-sonen-mordade-ihop-doms-till-langa-fangelsestraff/

Är M@rlene på ´ något ´ sätt släkt med Ros@nn@ som dömdes för mord på sin kusin (finns på fb) ?
Tycker likheten är anmärkningsvärd…

Länken är till foto på Linkedin

https://www.google.se/search?q=rosanna+granberg+&tbm=isch&ved=2ahUKEwivm KSuhpGAAxWIHhAIHVMJByEQ2-cCegQIABAA&oq=rosanna+granberg+&gs_lcp=CgNpbWcQAzI HCAAQGBCABFClDljiGWCCJmgAcAB4AIABOYgBjQSSAQIxMJgBA KABAaoBC2d3cy13aXotaW1nwAEB&sclient=img&ei=I76yZO_ 6HYi9wPAP05KciAI&bih=733&biw=1128&client=safari&hl =sv-se
Citera
2023-07-15, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern
Skulle inte jag heller kunnat, fyfan! Han låg där inne själv, helt hjälplös och led - och idioterna står utanför. Hoppas dom skäms, äckliga jävla as

Riktigt jävla vidrigt av dom, han säger flera gånger att gärningsmannen lämnat lägenheten. Att dom dessutom ber honom resa sig upp och gå ut för att få hjälp är under all kritik.

Någon som vet varför det är så mycket maskat i fupen?
Obduktionsrapporten brukar inte vara maskad
Citera
2023-07-15, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krokodilmedstil
Och var var polisen?🤷
Citera
2023-07-15, 21:10
Medlem
Finns inte mycket poliser i detta område..
Dom åker från Skellefteå dom
Har 1 bil igång nattetid..
Jag såg dom åka med blåljus när det hände
Från Skellefteå 2 bilar drog järnet. Men det en bit att köra mycket skog..

Inte som Stockholm hade tagit Max 10 min. I Norrland är det normalt att vänta 40-50 minuter…
Citera
2023-07-15, 21:55
Citat:
Ursprungligen postat av JockBald
Jag misstänker starkt att du är den typen som är kaxig bakom tangentbordet, men skitit på dig om du gått in och mött det gänget utrustade med knivar.
Gör dig själv och oss andra en tjänst genom att inte uttala dig om saker du inte vet något om.
Ambulanspersonalen FÅR INTE gå in, förrän platsen är säkrad.

Offtopic

Det är möjligt att jag är den typen, men på vilket sätt hör det hit? Det är inte hur JAG hade agerat i situationen, utan här kritiserar jag personerna ifråga. Varför ska man ens föreställa sig något som aldrig skulle ske? Lika korkat som att fråga någon "om du skulle leva om ditt liv, vad skulle du göra då?" Det händer ju inte så varför ens fundera på skiten.

Otp:

Åh nej, vi får inte gå in. Ett typiskt pursvensk kärringbeteende genom att följa allt till punkt och prickat, vilket i just detta fall kostade en dödlig utgång
Senast redigerad av vattenskotern 2023-07-15 kl. 21:57.
Citera
2023-07-15, 22:48
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern
Offtopic

Det är möjligt att jag är den typen, men på vilket sätt hör det hit? Det är inte hur JAG hade agerat i situationen, utan här kritiserar jag personerna ifråga. Varför ska man ens föreställa sig något som aldrig skulle ske? Lika korkat som att fråga någon "om du skulle leva om ditt liv, vad skulle du göra då?" Det händer ju inte så varför ens fundera på skiten.

Otp:

Åh nej, vi får inte gå in. Ett typiskt pursvensk kärringbeteende genom att följa allt till punkt och prickat, vilket i just detta fall kostade en dödlig utgång

Om den där wt familjen hade varit hemma och sovit en mycket välbehövlig skönhetssömn istället för att kniva ner en funktionsnedsatt kille mitt i natten så hade ingen sjukvårdare behövt riskera liv och hälsa genom att gå in på en osäkrad brottsplats.

Att han ligger där och förblöder är familjen wts fel, på intet vis ambulanspersonalens fel.
Citera
2023-07-15, 23:06
Citat:
Ursprungligen postat av SivansLillebror
Om den där wt familjen hade varit hemma och sovit en mycket välbehövlig skönhetssömn istället för att kniva ner en funktionsnedsatt kille mitt i natten så hade ingen sjukvårdare behövt riskera liv och hälsa genom att gå in på en osäkrad brottsplats.

Att han ligger där och förblöder är familjen wts fel, på intet vis ambulanspersonalens fel.

Absolut, det har du helt rätt i.
Citera
2023-07-16, 11:21
Medlem
Solstol28s avatar
Skellefteå - Malå = 126 km = 1tim 40 min, enligt Google kartan. Om då Polisen körde på ca 45 minuter i Februari med snöiga vägar så RESPEKT!! Det gick inte 120 utan betydlig mer! Fin och bred väg förvisso men ändå!

Citat:
Ursprungligen postat av Mhellm01
Finns inte mycket poliser i detta område..
Dom åker från Skellefteå dom
Har 1 bil igång nattetid..
Jag såg dom åka med blåljus när det hände
Från Skellefteå 2 bilar drog järnet. Men det en bit att köra mycket skog..

Inte som Stockholm hade tagit Max 10 min. I Norrland är det normalt att vänta 40-50 minuter…
Citera
2023-07-16, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SivansLillebror

Varför betalar vi skatt? Var är polisen när den behövs? Varför prioriterar våra politiker så jävla skevt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in