2025-10-12, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Haha, nej, riktigt så räknas det inte

Sverige är inte USA där man kan stapla domar och räkna ihop dem som pokaler.
Hon kan inte få 62 års fängelse, men däremot flera fällningar som vägs ihop till ett samlat straff - och det kan i värsta fall landa på grovt förtal med fängelse som påföljd, särskilt om domstolen bedömer att det funnits uppsåt att skada gäddorna.

Skadestånden däremot, där finns faktiskt ingen övre gräns. Varje uthängd person kan få runt 100–150 000 kronor i ersättning, och om 200 personer stämmer så pratar vi faktiskt 20–30 miljoner i skadestånd totalt. Det är ekonomiskt självmord.

Så ja, hon får inte 62 år – men effekten blir ungefär densamma. Man kan överleva en dom men inte en dominoeffekt av flera hundra.

Det kan absolut hända också att någon rik välgörare eller “affärsmagnet” försöker gå in och rädda henne ekonomiskt, men det löser inte grundproblemet. Skadestånd i förtalsmål är personligt ansvar, de kan inte överlåtas hur som helst. En annan person kan betala skulderna, men hon står fortfarande juridiskt som betalningsskyldig – och upprepade fällningar gör att varje ny publicering blir ännu allvarligare i straffskalan.

Sen kommer nästa problem: det är inte gratis att stå på fel sida av en fällande dom. Banker, Swish, betaltjänster och hostingföretag brukar snabbt dra sig ur när pengaflödet börjar lukta rättsprocess.
Till slut kan du ha hur mycket sponsorpengar som helst men ingen laglig väg att använda dem.

Det finns det ju regelrätta bevis på.
Flera gånger i flera konfrontationer så säger iallafall Putte att dom inte bryr sig om gäddan är självmordsbenägen och tänker ta sitt liv efter uthängningen. Snubben som sa att han hade en kniv med sig och tänkte ta sitt liv varpå S&P förlöjligar honom direkt är ett bra exempel, minns ej nummer men han är en av dom tidiga.
Sen har ju flera faktiskt tagit sina liv med så det kanske är en bra hänvisning för domstolen gällande uppsåt för skada.
Citera
2025-10-12, 17:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Kanske inte mest autister, även om lågintelligenta sådana säkert är överrepresenterade, utan mer narcissister, den typen som sätter sina behov över exakt alla andra och ser omvärldens människor mer som statister i sin egen värld. Ja så sadisterna och de andra personlighetsstörda i det spektrat då. Lågintelligenta och porrskadade i kombination är troligtvis baslinjen.

Nu håller jag med om att de inte är smarta.
Men det är ytters få som räknas som lågintelligeta
Citera
2025-10-12, 17:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Titanon
Lmao klassikern "alla som kritiserar dumpen är pedofiler" och inte bara det, nu är dom sadister och utvecklingsstörda med!

Säg mig, ni som gränslöst dyrkar dumpen, vad säger ni om att gäddor kunde köpa sig fria från publicering? Vad säger ni om alla swishdonationer som INTE går till välgörenhet utan direkt ner i fickan på S&P för att uppehålla deras goooda liv?
Det hela handlar BARA om pengar och inget annat, fattar ni inte det så är det ni som är dumma i huvudet.

Vart såg du att jag skrev att alla är pedofiler? Förutom att du verkar att vara dum i huvudet så lider du även av brist på läsförståelse. Hur barnknullare lockas fram är oväsentligt det viktiga är att de åker fast.
Citera
2025-10-12, 17:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Inte om det inte finns någon bil. Om det finns barn med kyskhetsbälte så klassas det som försök, finns inget barn finns det inget, utom i Dumpens värld.

Det som finns är deras egen text som visar att de är villiga att utföra något som räknas som våldtäkt av barn. Och som grädde på moset så dyker de upp på en avtalad plats.

Så det finns inga tvivel om vad det är för smuts
Citera
2025-10-12, 17:23
Avslutad
Citat:
Snubben som sa att han hade en kniv med sig och tänkte ta sitt liv varpå S&P förlöjligar honom direkt är ett bra exempel, minns ej nummer men han är en av dom tidiga.
https://dumpen.se/2022/04/01/mannen-som-ville-traffa-patrik-sjoberg-napp-igen/
Ja, stackars gädda som ville våldta en tvååring, och sen blir förlöjligad av Patrik när han säger han ska ta livet av sig, buhu så synd om honom.
Senast redigerad av LabanssonsKorvAB 2025-10-12 kl. 17:28.
Citera
2025-10-12, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LabanssonsKorvAB
Ja, stackars gädda som ville våldta en tvååring, och sen blir förlöjligad av Patrik när han säger han ska ta livet av sig, buhu så synd om honom.

Jag tycker inte synd om honom, jag vill bara belysa dumpens dubbelmoral.
Citera
2025-10-12, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Vart såg du att jag skrev att alla är pedofiler? Förutom att du verkar att vara dum i huvudet så lider du även av brist på läsförståelse. Hur barnknullare lockas fram är oväsentligt det viktiga är att de åker fast.

Problemet är att flera av dessa är upprunkade losers som aldrig i helvetet skulle ha en chans med en riktig fjortis. Jag står fast vid att dumpen har skapat många gäddor själva, speciellt i de fall när fiskaren driver på som faaan trots att gäddan inser att det är fel.

Jag har själv blivit utsatt som barn av ett äckel (som var riktig pedofil), kan till och med då jag tycka att det dumpen gör känns tvivelaktigt så är något fel med deras organisation och tillvägagångssätt. Jag är ju ett offer och känner mig inte det minsta representerad av dumpen.
Senast redigerad av Titanon 2025-10-12 kl. 17:46.
Citera
2025-10-12, 17:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Och att få behålla behålla kändisskap. Jag har slutat att skriva i 2a tråden om gäddor, just för att om man inte hyllar SoP så är man peddo kramare. Ingen kritik eller 2a åsikter än att hylla Dumpen till skyarna. Jävligt skrämmande kan man tycka. Det där med Swish pengarna är intressant att spekulera om. I nästan 2år gick pengarna in på Saras privata konto. Men jag orkar inte ställa frågan på Dumpen facebook för då blir man lynchad och uthängd..

Du kanske inte ska försöka läsa på nätet då även du har noll läsförståelse.
Vart i den tråden läser man alla hyllningar?
90% av det jag har sett har varit att de hånar gäddorna
Citera
2025-10-12, 17:48
Medlem
Citat:
Problemet är att flera av dessa är upprunkade losers som aldrig i helvetet skulle ha en chans med en riktig fjortis. Jag står fast vid att dumpen har skapat många gäddor själva, speciellt i de fall när fiskaren driver på som faaan trots att gäddan inser att det är fel.

Jag har själv blivit utsatt som barn av ett äckel (som var riktig pedofil), kan till och med då jag tycka att det dumpen gör känns tvivelaktigt så är något fel med deras organisation och tillvägagångssätt. Jag är ju ett offer och känner mig inte det minsta representerad av dumpen.
Det är ingen idé att du försöker övertyga sekten om detta, det är som att tala med en vägg.
Citera
2025-10-12, 17:50
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LabanssonsKorvAB
Eftersom barnet bara var 2 år så befarade gäddan att han kunde få för tidig utlösning.
Stackarn, det är inte lätt att va gädda.
Bra att du visar upp gäddorna. Många låter bli att läsa vad gäddorna skriver och vill heller inte se bilder som gäddorna skickar till vad de tror är ett barn/ung. Då får man ju inte hela bilden kring den stackars gäddan. Men samtidigt förstår jag att man helst inte vill se skiten som gäddan producerar.
Citera
2025-10-12, 17:52
Avslutad
Citat:

Man kan inte bli kåt på ett barn om man inte har den läggningen.
En normal man blir slak och säger nej tack.
Det är ingen som går på ditt prat om att du har varit utsatt och trots det är emot att de blir uthängda.
Isf tror jag mer på att det beror på att du är en henman med väldigt lågt testo.
Citera
2025-10-12, 17:55
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Det finns det ju regelrätta bevis på.
Flera gånger i flera konfrontationer så säger iallafall Putte att dom inte bryr sig om gäddan är självmordsbenägen och tänker ta sitt liv efter uthängningen. Snubben som sa att han hade en kniv med sig och tänkte ta sitt liv varpå S&P förlöjligar honom direkt är ett bra exempel, minns ej nummer men han är en av dom tidiga. Sen har ju flera faktiskt tagit sina liv med så det kanske är en bra hänvisning för domstolen gällande uppsåt för skada.

Ja, exakt. Det är ju just den typen av klipp som kommer väga tungt i en rättegång. När man på film hör att de uttryckligen inte bryr sig om konsekvenserna – trots vetskap om självmordsrisk – då är uppsåtsfrågan inte särskilt svår att bedöma.

Det räcker med att domstolen anser att de förstod att skada kunde uppstå men ändå valde att publicera. Då är gränsen för uppsåt passerad. Och det är inte bara ett “olycksfall i arbetet”, utan ett mönster som återkommer gång på gång på gång.

Flera av deras egna konfrontationer fungerar nästan som självbelastande bevis. När du driver journalistik på riktigt är du försiktig med vad du säger i sändning. Här har de snarare bevisat sitt syfte – att förnedra och inte att upplysa.

Så ja, om domstolen kopplar ihop det med faktiska självmord och tydliga förlöjliganden, då kan det absolut bli tal om grovt förtal med uppsåtlig skada. Och då pratar vi inte längre om swish och drama, utan om ren kriminalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in