2025-10-12, 13:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Edzrfxtgc
Är väl anstiftan till mord isåfall, om det nu finns några sånna misstankar.

Men kanske kan sluta med livstid ändå när saker läggs ihop?
Vad jag kan hitta är han misstänkt för anstiftan till mordförsök, anstiftan till människorov, anstiftan till grov misshandel, penningtvättsbrott, grov narkotikasmuggling och grovt vapenbrott.
Ja, kanske. Anstiftan till mord borde jämställas med själva gärningen. Vet inte på rak arm.
Citera
2025-10-12, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Ja, kanske. Anstiftan till mord borde jämställas med själva gärningen. Vet inte på rak arm.

https://www.domstol.se/nyheter/2022/03/hovratten-domer-en-person-for-anstiftan-av-mord-och-en-for-mord-i-stallet-for-medhjalp-till-mord/

Citat:
Hovrätten dömer också en person för anstiftan av mord, i stället för medhjälp till mord. Hovrätten anser att personen har en ledande ställning i en kriminell gruppering och att mordet inte skulle ha utförts om inte han hade stått bakom och förstärkt gärningsmännen i deras beslut. Straffet blir detsamma som det tingsrätten bestämde, fängelse på livstid.

Kan bli akutellt, men är som sagt osäker på om det ens finns någon misstanke om just anstiftan till mord.
Citera
2025-10-12, 13:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Edzrfxtgc
https://www.domstol.se/nyheter/2022/03/hovratten-domer-en-person-for-anstiftan-av-mord-och-en-for-mord-i-stallet-for-medhjalp-till-mord/

Kan bli akutellt, men är som sagt osäker på om det ens finns någon misstanke om just anstiftan till mord.
Enligt Aftonbladet föreligger sådan misstanke.
Citera
2025-10-12, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Seabeer
Enligt flera mexikanska medier är herr Mikael på g hem. Vad väntar för straff?? Jag tippar på 16 år.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VzKLy3/gangledaren-greken-gripen-i-mexiko-kan-redan-vara-pa-vag-till-sverige

Våldsbrott kan ge livstid
Hasch max 6är
Citera
2025-10-12, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 180mg
Han måste ju ha sålt flera hundra gram kokain totalt om inte flera kilon
Du får nog multiplicera dessa kilon minst 100 gånger om kartellen ens ska va intresserad ha med dig att göra och då får du ta mer och mer tills den dagen du torskar eller dör för släpper dig gör dem inte.
Citera
2025-10-12, 13:38
Medlem
Uppenbarligen tror jag han befann sig i Mexiko eftersom han där hade skydd av kartellen som hans nätverk samarbetat med, tyvärr för hans del verkar det som den relationen på något vis skadats och hans skydd försvagades.
Senast redigerad av devaleva 2025-10-12 kl. 13:55.
Citera
2025-10-12, 14:07
Medlem
I den här artikeln står det att greken har tydligen jobbat åt jan emanuel från mexiko för att driva in en skuld

https://www.parabol.press/jan-emanuels-affarer/

gå direkt till tredje delen affären som gick snett
Citera
2025-10-12, 14:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av devaleva
Uppenbarligen tror jag han befann sig i Mexiko eftersom han där hade skydd av kartellen som hans nätverk samarbetat med, tyvärr för hans del verkar det som den relationen på något vis skadats och hans skydd försvagades.

Kartellen hjälper inte gringos på det viset för mycket dålig publicitet. Samma med mord på europeiska invånare alldeles för dålig business. Kartellen är inte lika korkade som inavlade mena invandrare.

Enda gruppen som transporterar kokain i stor skala till Europa är albanerna.

I Balkan säljer dom popcorn på fotbollsmatcher dom skulle inte våga något annat.
Senast redigerad av Topflax 2025-10-12 kl. 14:40.
Citera
2025-10-12, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Topflax
Kartellen hjälper inte gringos på det viset för mycket dålig publicitet. Samma med mord på europeiska invånare alldeles för dålig business. Kartellen är inte lika korkade som inavlade mena invandrare.

Gringo? Nja ...

Om han nu varit en affärspartner under många år, vilket inte känns omöjligt, och tagit in stora volymer, och fortsatt att styra det därifrån när det hettade till för mycket i Europa.

Bara spekulationer från min sida såklart, men det känns inte omöjligt...

Men håller med, tror heller inte dom är förtjusta i negativ publicitet och ADHD barn som dödar varandra i Europa.
Citera
2025-10-12, 14:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av devaleva
Gringo? Nja ...

Om han nu varit en affärspartner under många år, vilket inte känns omöjligt, och tagit in stora volymer, och fortsatt att styra det därifrån när det hettade till för mycket i Europa.

Bara spekulationer från min sida såklart, men det känns inte omöjligt...

Men håller med, tror heller inte dom är förtjusta i negativ publicitet och ADHD barn som dödar varandra i Europa.

Fortfarande ingen kartell som beblandar sig med gringos i Europa är albaner. Är du inte mexikanare så är du gringo ingen i Mexiko bryr sig om mexikaner det dödas hela byar när mexikanska karteller vill statuera exempel och ingen bryr sig.

Just i detta ämnet har jag erfarenhet av ämnet från båda hållen.

Bara i Sverige man naivt tror att det är en big deal det är det inte. Kan sätta min högra hand på att det är karteller som har sett till att trycka på regeringen för att få bort den där luffaren från Mexiko det är för dålig publicitet att ha en sådan inavlad som får uppmärksamhet.

Vi pratar om en ekonomi som omsätter ca 137 miljarder med dollars varje år inte 20miljoner i någon förort.

Om göken är stor i Sverige så är han en halv fläck i Kallingen efter en dålig taco i Mexiko.

Tror inte någon kartell skulle säga hej till någon från Sverige som ville köpa droger. Falk höll inte på i den utsträckningen ni tror han hade en släkting som gick med på att åka båt med ett ton det är ett tryckfel i pappret för kartellerna. Sluta läsa nyheterna och tro att det är fakta.
Senast redigerad av Topflax 2025-10-12 kl. 15:03.
Citera
2025-10-12, 15:09
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Fortfarande ingen kartell som beblandar sig med gringos i Europa är albaner. Är du inte mexikanare så är du gringo ingen i Mexiko bryr sig om mexikaner det dödas hela byar när mexikanska karteller vill statuera exempel och ingen bryr sig.

Bara i Sverige man naivt tror att det är en big deal det är det inte. Kan sätta min högra hand på att det är karteller som har sett till att trycka på regeringen för att få bort den där luffaren från Mexiko det är för dålig publicitet att ha en sådan inavlad som får uppmärksamhet.

Vi pratar om en ekonomi som omsätter ca 137 miljarder med dollars varje år inte 20miljoner i någon förort.

Om göken är stor i Sverige så är han en halv fläck i Kallingen efter en dålig taco i Mexiko.

Tror inte någon kartell skulle säga hej till någon från Sverige som ville köpa droger. Falk höll inte på i den utsträckningen ni tror han hade en släkting som gick med på att åka båt med ett ton det är ett tryckfel i pappret för kartellerna. Sluta läsa nyheterna och tro att det är fakta.
Varför skulle en mexikansk kartell bry sig om en liten skit från Sverige blir klippt eller får uppmärksamhet i Mexico? Dom mördar ju själva hejvilt så uppmärksamhet får dom ju ändå.
Citera
2025-10-12, 15:16
Avstängd
180mgs avatar
Citat:

Greken misstänks ha styrt flera av kartellerna i Mexiko
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in