2025-10-11, 23:15
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ebbe040
Helt sinnessjukt vad han kostat staten.
Alla onödiga anmälningar mot chrippa som blivit utbredda och nedlagda har ju också kostat endel skattepengar.
Alla utredningar om skattefusk och krav på restskatt har ju kostat endel skattepengar.

Chrippa är inte ensam skyldig till att slösa på skattepengar.
Många på youtube verkar vara riktiga parasiter som slösar på skattepengar på olika sätt. Uppenbarligen väldigt svårt att vara youtuber och sköta sig och följa lagar.
Citera
2025-10-11, 23:17
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Jo Skatteverket gav Chrippa då de ansåg han bedrev näringsverksamhet. November 22.
Så chrippa har f-skatt trots allt?
Om det stämmer så ligger han ännu sämre till vid åtal för Ekobrott.
Citera
2025-10-11, 23:18
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Och den är vi alla avundsjuka på 🙄

Vad tror vi? Blir han i en enrummare innan den 17:e?
Om han inte kom till polisstationen i tisdags borde han väl ha häktats vid detta laget?
Citera
2025-10-11, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Om han inte kom till polisstationen i tisdags borde han väl ha häktats vid detta laget?

Tycker jag definitivt, men frågan är om det har skett.
Citera
2025-10-11, 23:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja det borde ju finnas en begäran om häktning i alla fall. Det är ju tingsrätten som häktar ... så eftersom banal inte läckt något sådant kan man ju utgå ifrån att det inte finns (än)
Han kan ju också ha godtagbara skäl för att inte infinna sig - och det stannar ju i så fall hos åklagaren, eller så har åklagaren kanske lyft kraven.
Citera
2025-10-11, 23:24
Avstängd
Citat:

Han kom inte i onsdags fick en ny chans på fredag och dök inte upp så händer förhoppningsvis nåt i veckan.
Citera
2025-10-11, 23:26
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Men herregud, människa! Ge dig! Har du inte fått det svar du önskar, efter alla dessa timmar, lär du inte få dem heller!
Lugna ner dig. Låter som du behöver ta en paus ifrån flashback. Ingen anledning att bli så upprörd.

Om jag fattade Ebbe040 rätt så säger Ebbe040 att chrippa har f-skatt. Vilket, om det stämmer, kommer vara illa för Chrippa i kommande rättegång.
Citera
2025-10-11, 23:28
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Jo Skatteverket gav Chrippa då de ansåg han bedrev näringsverksamhet. November 22.
Fattade jag dig rätt? Har Chrippa f-skatt?
Citera
2025-10-11, 23:31
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Han kom inte i onsdags fick en ny chans på fredag och dök inte upp så händer förhoppningsvis nåt i veckan.
Han försöker få de att släppa restriktionerna. Men om han vägrar följa de restriktionerna han redan har så kommer han ju bara få ännu fler restriktioner, ev häktas.
Citera
2025-10-11, 23:33
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Men för i helvete. Vad är det med dig idag? Läs dokumenteten från den personliga konkurrens. Där får du allt svart på vitt.
Där står det inte om det som Skatteverket fixade åt chrippa 2022 så att chrippa skulle kunna göra rätt gällande skatten.
Citera
2025-10-11, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
räkan är misstänkt för mera brott. men dyker inte upp när han kallas till förhör om det. istället skiter han i det och missar dom två gångerna han blivit kallad.

Man blir faktiskt förbannad hur lite han bryr sig, usch!
Hoppas han är efterlyst nu.
Så kaxig som han är borde han kunna åka dit bara och brösta skiten.
Citera
2025-10-11, 23:49
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Jo det gör det med det är din mammas problem inte mitt att du är för trög för att se det.
Citat:
Ger dig inte med vad? Du har tragglat samma grej typ hela eftermiddagen, kvällen.
Det började med en tidslinje där Jocke ska kunna resa i tiden, som jag ifrågasatte eftersom den är ologisk, och jag fick inga svar på mina frågor.

Sedan gick det över till att handla om Chrippa och f-skatt, vilket blev intressant. En användare påstår att chrippa inte kan ta emot oskattade pengar, pengarna måste skattas innan de skickas till chrippa eftersom Chrippa inte har f-skatt.
Om det stämmer kan Chrippa använda det som ursäkt i rättegången för hans skattefusk.

Om Chrippa däremot fick allt fixat av skatteverket 2022 ( så som jag trodde att han fick) så han kunde ta emot oskattade pengar och själv fixa skatten, då ser det riktigt illa ut för honom i rättegången. Men enligt användaren stämmer inte det jag trodde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in