2025-10-11, 22:23
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiViNE
Herregud..läs vad jag citerade åt dig. Han har inte fått ett företag skapat åt sig som han kan använda.
Dom har beskattat honom som OM han haft en enskild firma

Så om det inte finns någon annan firma som jag inte kan hitta som han tänkt fakturera jockes AB med så är det som privatperson han ska ha pengarna.
Fast du säger att den som betalar ut till chrippa måste fixa skatten innan Chrippa får pengar, eftersom chrippa inte verkar ha f-skatt så kan han inte ta emot oskattade pengar.
Då blir det ju som när en anställd får lön.
Då finns det ju ingen anledning för Skatteverket att beskatta honom som om han hade haft en enskild firma, eftersom alla pengar han får redan ska vara skattade och klara?
Antingen kan Chrippa ta emot oskattade pengar och har själv ansvar att betala skatt, eller så kan Chrippa inte ta emot oskattade pengar, och då är pengarna skattade och klara och ses mer som en lön.
Citera
2025-10-11, 22:29
Medlem
DiViNEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Fast du säger att den som betalar ut till chrippa måste fixa skatten innan Chrippa får pengar, eftersom chrippa inte verkar ha f-skatt så kan han inte ta emot oskattade pengar.
Då blir det ju som när en anställd får lön.
Då finns det ju ingen anledning för Skatteverket att beskatta honom som om han hade haft en enskild firma, eftersom alla pengar han får redan ska vara skattade och klara?
Antingen kan Chrippa ta emot oskattade pengar och har själv ansvar att betala skatt, eller så kan Chrippa inte ta emot oskattade pengar, och då är pengarna skattade och klara och ses mer som en lön.

Jag förstår verkligen inte vad som är svårt för dig att förstå. Det är inte Chrippa som bestämmer om han ska få pengarna oskattade. Jockes AB kan inte betala ut oskattade pengar till en privatperson om inte det är för ett utlägg eller något liknande som är skattefritt.

Skatteverket beskattar honom som en enskild firma för att han inte har skattat på sin inkomst från YouTube. Hur YouTube gör med utbetalningar och vilket land utbetalningen görs ifrån får du kolla upp själv.
Citera
2025-10-11, 22:31
Medlem
Citat:
Jag förstår verkligen inte vad som är svårt för dig att förstå. Det är inte Chrippa som bestämmer om han ska få pengarna oskattade. Jockes AB kan inte betala ut oskattade pengar till en privatperson om inte det är för ett utlägg eller något liknande som är skattefritt.

Skatteverket beskattar honom som en enskild firma för att han inte har skattat på sin inkomst från YouTube. Hur YouTube gör med utbetalningar och vilket land utbetalningen görs ifrån får du kolla upp själv.

Har läst ifatt ett x antal timmar nu och denna diskussionen har lätt tagit över. Vända blad kanske 😏
Citera
2025-10-11, 22:35
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Exakt. Det var således flera som ville hjälpa honom men han tog inte emot hjälpen.
Hjälpa och hjälpa. Skatteverket vill ha sina pengar. De vill hjälpa chrippa göra rätt eftersom chrippa inte får ha företag.
Chrippa ville ju dock inte betala skatt, och nu väntar domstol för hans ekobrott.

Jag tycker det är kul att han ens försökte få ut ett nytt pass när han har reseförbud
Citera
2025-10-11, 22:51
Avstängd
Citat:
Men enligt eran tidslinje så nekade Jocke chrippa hans pengar innan kronofogden blev inkopplad

Nekad att betala ut allt då han visste Chrippa sket i skatt osv.
Citera
2025-10-11, 22:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Wempa och Tärnsby drog in sig själva.

Tärnsby var klok som drog sig ur.

Eller blev hon hotad?
Citera
2025-10-11, 22:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Amstaff4life
Det va fan det sjukaste jag läst, faktiskt i hela mitt liv!
Du är mer tappad än jag någonsin kunnat tro ngn var!

Vet du vad dina idoler har kostat och kommer att kosta samhället??????

Bara efterlysningen och hämtningen från Spanien gick loss på ett par hundratusen!!!
Alla polisresurser som lagts på dessa 2, tex när Linnea anklagade C för misshandel och golade ner honom kring ekobrott samt häktning på.
Vet du vad ett dygn i häktet kostar????.
Sen har vi alla polisbesök när paret bråkar, alla resurser dom tagit från socialtjänsten osv
Sen har vi då den gigantiska posten utredning av ekobrott, rättegångskostnader kring den m.m

PAJAS!!!!!!!🤡🤡🤡

Helt sinnessjukt vad han kostat staten.
Citera
2025-10-11, 22:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DSJ95
Utrednigen och rättegångskostnader framöver samt kostnader för alla hans frihetsberövanden understiger knappast 10 miljoner.
Då har han dessutom smitit från flera miljoner i skatt och tagit konsumtionslån icke avsedda att återbetala. Han är största parasiten och luffaren som går i ett par skor. Skiter i sin dotter. Säger allt och lite till enbart det.

Så mycket pengar och hela hans liv är misär.
Citera
2025-10-11, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ebbe040
Så mycket pengar och hela hans liv är misär.

Och den är vi alla avundsjuka på 🙄

Vad tror vi? Blir han i en enrummare innan den 17:e?
Citera
2025-10-11, 23:02
Avstängd
Citat:
Det finns inte, Jocke säger "jag kontaktade Skatteverket och Kronofogden för att se till att allt gick rätt till, kronofogden sa åt mig att hålla på pengarna, då är det klart jag gör det. Även om Chrippa blir arg över det."

Efter brevet ja.
Citera
2025-10-11, 23:03
Avstängd
Citat:
F-skatt ansöker man om det är inget man får automatiskt.

Jo Skatteverket gav Chrippa då de ansåg han bedrev näringsverksamhet. November 22.
Citera
2025-10-11, 23:11
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ebbe040
Efter brevet ja.
Det är inte möjligt enligt eran tidslinje

Jockes vägran var det som fick chrippa att gå ut och gnälla online
Att chrippa gnällde Online var det som gjorde att folk kontaktade kronofogden, sen kontaktade kronofogden Jocke.

Detta är enligt eran tidslinje, vilket gör det omöjligt att Jocke nekade chrippa pengarna pga brev ifrån kronofogden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in