2025-10-11, 12:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Ja huvudförhandlingen är satt till den 21/10 -2025 och det är då Smurfan skall upp mot gäddan som stämt det stackars livet trots att hon endast försöker skydda barn. Utfallet kommer bli praxis och frågan är om det inte är färdiglekt för Dumpens räkning? Sköna efterblivna Dumpen slängde upp på bloggen idag #684 och #685, som sagt riktiga fitt- och kukmagneter deluxe

Göteborgs tingsrätt 21/10 och alla är välkomna eller så många som får plats så klart, först till kvarn typ. Jag är så jävla orolig för Sara och har gett henne flera husmorstips om det verkar gå åt helvete i rätten. Sara kan mycket väl ha fått känningar så rättegången behöver skjutas upp igen, skulle inte förvåna mig ett dugg.

Hon är så fin den där damen och önskar henne all lycka till. Vi kan inte ha ett Sverige där gamla svullos sätter på barn till höger och vänster okontrollerat så motvikten Dumpen behövs på våra gator. Dumpen är inte värre än civil olydnad och svenska folket gillar underhållningen.

Hennes plan är väl att dö av cancern innan de hämtar henne till rättegång. Hon kommer aldrig att infinna sig.
Citera
2025-10-11, 12:24
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomplexVandring
S och P använder som vanligt härskartekniker (Ironiskt eftersom dom konstant gnäller om "Darvo" eftersom dom såg det på ett facebook inlägg)

Dumpen måste nog vara en av de mer äckliga organisationerna i sverige. Dom gömmer sig bakom att det är "Journalistik" (Vilken journalist har ni sett fått njutning av reportage och glatt sagt "Jag ska visa alla din kukbild, vad du gör, etc"?). Men vi kan ju gå igenom en sammanfattning (så vitt jag vet) av deras skandaler:
1. S och P blir uthängda (ironiskt sett) eftersom dom använder sig av en scam service "Impulskollen" vilket har essentiellt utnyttjat sårbara individer på tiotusen till hundratusen kronor. S och P säger som alltid "Vi visste inget" (Det gjorde dom, vilket avhoppade fiskare har rapporterat).
2. S och P ändrar reglerna och gör följande: a) Följer efter gäddorna hem b) hänger ut individer som inte ens har kommit till att träffa någon (alltså inget bevis, eftersom kik screenshots inte är bevis) c) Gäddor som ska träffa 15-18 åringar hängs ut eftersom dom tidigare enligt S och P har sexsnackat med minderåriga (igen, loggarna är inte riktigt bevis och kan bli enkelt fakeade, inklusive live bild med moddad kik app)
3. Dumpen får en undersökning gjorda på sig av 200 sekunder, där fiskare som har hoppat av rapporterar att S och P provocerar dessa män och utnyttjar funktionsnedsatta och mentalt sjuka individer. Även här så kommer in rapporter kring att dumpen låter vissa människor undvika publicering om dom betalar tillräckligt, två källor nu.
4. Sara visar sig ha använt sin vuxna dotter att fiska (detta inkluderar vid stor sannerlighet men inte garanti, kukbilder, sexsnack osv), något som vem som helst som vet ordet "maktbalans" kan se att den inte är balanserad mellan dotter och mor.
5. Hittils har 11 uthänga människor tagit sitt liv på grund av S och P, något som de nekar, men vi kan se är ganska klart.

Detta är deras skandaler, om vi däremot tittar på deras indirekta påverkan på samhället och på barn:
1. Som påföljd av dumpens popularitet, så ser vi copy-cats som PHS23 och tiktok influensers som hänger ut oskyldiga individer (senaste vi såg var chicken-nugget mannen, en funktionsnedsatt man). Dumpen kommer neka att detta är deras ansvar, men dom såg till att detta var "häftigt" och något som kunde bli ett vapen mot människor.
2. Dumpen hävdar att dom gör allt detta för barnen, men vi har även sett rapporter från gäddornas familjer där barnen blir mobbade och har dåligt mående. Dumpen därmed prioriterar ett fiktivt potentiellt barn framför ett riktigt barn.
3. Utsätter riktiga barn för nakenbilder, eftersom deras hemsida inte har någon åldersverifiering och eftersom dom nu har valt att inte spoila loggar. Dom vet att barn besöker deras hemsida, och dom kommer säkert säga att "Det är gäddans fel", men gäddan publicerade inte dessa nakenbilder, dumpen gjorde det.

Men till sist så kan jag iallafall se att dumpen:
1. Är inte en organisation för barn, utan för att tjäna pengar. Vilket vi kan se klart och tydligt på swish-tiggandet även efter en miljon av donationer. (En teori är att S och P använder en del av dessa pengar till fester, utemåltider, osv)
2. Har visat sig vara ett förhinder för polisen i utredningar av gäddor.
3. Har skadat riktiga barn indirekt genom att barnen blir mobbade, familjen uppringd konstant och till sist att barn som besöker deras hemsida blir utsatta till nakenbilder.
4. Dumpen har nått 0 systematisk förändelse, även efter all denna tid, även efter en miljon + i donationer.
5. Dumpen är villig att gå emot/ändra sina regler kring uthängningar och "konfrontationer" om deras ekonomi är lite låg den månaden.

Är inte ute efter debatt, ville bara säga detta, ha en bra dag!
Ja att dumpen vägrar ta en debatt talar sitt tydliga språk. Jag hoppas innerligt att dom aldrig blir rumsrena och förutsätter vara företeelser i ett grumligt internet. Den dagen Dumpen tas in i finrummen tror jag inte jag vill vara med längre.

Bara att folk swishar till en så jävla otroligt korkad människa som Patrik Sjöberg med Sara Nilsson, som verkar vara en extremt oärlig människa, är tydliga tecken på tiden vi lever i. Att folk är så jävla naiva att som tror att Dumpen gör någon helst skillnad för barn, men sitt repetitiva tillvägagångssätt är fan läskigt. Tänk om all denna energi faktiskt kunde gå till metoder baserat på forskning. Det skulle ju inte betala hyran för varken Sara eller Patrik eftersom folk inte ger ekonomiska bidrag om de inte får nåt smaskigt i utbyte. Utan urskillningslöst hat - inget dumpen.

Man ska inte glömma att Childhood faktiskt skickade tillbaka Patriks ekonomiska bidrag med ett ”tack, men nej tack”. Detta var liksom inget Childhood gjorde nån större grej av, dom ville bara inte bli förknippade med Sjöberg, det säger väldigt mycket om honom.
Jag tror inte SoP skulle tveka en sekund att ta emot bidrag från tex ryska intressen.
Citera
2025-10-11, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Ja att dumpen vägrar ta en debatt talar sitt tydliga språk. Jag hoppas innerligt att dom aldrig blir rumsrena och förutsätter vara företeelser i ett grumligt internet. Den dagen Dumpen tas in i finrummen tror jag inte jag vill vara med längre.

Bara att folk swishar till en så jävla otroligt korkad människa som Patrik Sjöberg med Sara Nilsson, som verkar vara en extremt oärlig människa, är tydliga tecken på tiden vi lever i. Att folk är så jävla naiva att som tror att Dumpen gör någon helst skillnad för barn, men sitt repetitiva tillvägagångssätt är fan läskigt. Tänk om all denna energi faktiskt kunde gå till metoder baserat på forskning. Det skulle ju inte betala hyran för varken Sara eller Patrik eftersom folk inte ger ekonomiska bidrag om de inte får nåt smaskigt i utbyte. Utan urskillningslöst hat - inget dumpen.

Man ska inte glömma att Childhood faktiskt skickade tillbaka Patriks ekonomiska bidrag med ett ”tack, men nej tack”. Detta var liksom inget Childhood gjorde nån större grej av, dom ville bara inte bli förknippade med Sjöberg, det säger väldigt mycket om honom.
Jag tror inte SoP skulle tveka en sekund att ta emot bidrag från tex ryska intressen.

Ja folk i allmänhet är totalt intelligensbefriade. De swischar glatt och vrålar ut sitt hat enligt mallen i kommentarsfält. Ingen seriös aktör vill bli förknippade med dom. Dumpen är ett företag helt enkelt som försörjer både Patte och Sara. De lever gott på det godtrogna människor betalar dom. Men snart är det slut på det om inte Saras dotter tar över rodret. Efter förtalsdom så blir Sara tvungen att kliva av om hon inte dör av cancer innan. Hon kommer att hålla sig undan så länge det går och inte infinna sig till rättegången den 21a. Fint arv hon lämnar efter sig till dottern i sådan fall som får ställa sig i skottgluggen.
Citera
2025-10-11, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Alla pedofiler lider inte av sin störning.
Alla vill inte ha hjälp hur förstående man än försöker vara. Många njuter av sin störning och vill fortsätta att utnyttja barn sexuellt.
Det är inte så att alla gömmer sig av rädsla för fördömanden och önskar att få hjälp.
Att dalta med dessa leder knappast framåt.
Det enda som kan ha effekt är preparat som sänker testosteronhalten. Det är inte många som vill ha en sådan behandling.

Har du en så pass otrolig empatisk förmåga att du kan placera dig i en pedofils skor? Eller hur kom du fram till den slutsatsen - att många njuter av sin störning. "To summarize: we can conclude that many pedophils enjoy their disorder and will gladly continue to assult pre-pubertal individuals"

Varför tror du s.k preparat som sänker testosteronhalten inte är speciellt "attraktiva" för dessa individer(eller för någon öht). Jo pga effekten det har på psyket och kroppen. Men jag gissar att den mentala effekten oftast upplevs som den jobbiga.
Citera
2025-10-11, 14:02
Medlem
g0rygl0rys avatar
Jag kom på en grej igår, det vore kul om folk här som har Kik och Snapchat som direkt förstår att det är Dumpen som dom chattar med plågar dom med att typ erkänn visst är du fiskare på Dumpen och tar skärmdumpar på chatten och lägger ut loggen här eller i kanske en passande tråd.

Jag hade bara blivit besviken om en 13-14 åring hade kontaktat mig, kul för dig hade jag sagt, hade du varit över 20 år då hade jag kanske orkat prata med dig typ.
Citera
2025-10-11, 14:17
Medlem
Citat:

Tror inte swishbidragen är så stora längre. Fick dom inte guld av någon som sedan såldes på Tradera för att köpa en ny bil? Dom åker väll fortfarande runt i Alfa Romeon som skulle säljas? Sjöberg 242 AB ser ut att vara ruinerat senaste året.
Citera
2025-10-11, 15:24
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multitudes
Du har troligtvis aldrig rest. Aldrig sett de fina stränderna i länder där "dollar", "cocacola, sprite" ofta hörs. Tror du måste vakna upp lite. 2-veckors all inclusive Phuket tror jag skulle göra dig gott.
På vilket sätt skulle det lära mig något. Dels talar vi om svenska förhållanden, och du talar om förhållanden där de vuxna inte bryr sig eller vill se. Där barnen i princip får lära sig att det är okej och att det är så det fungerar.

Här i Sverige vet alla att det är fel och att det får konsekvenser om det avslöjas. Barn behöver inte göra detta och inte heller för att överleva ekonomiskt, de svälter inte. Om de gör detta så har de valt detta själv om än som ett självskadebeteende.

Detta gör att det är väldigt få som utsätter sig för detta i Sverige, det kan inte jämföras med sköna länder. Problemet som Dumpen fäster vid är förhållandevis litet jämfört med all skit som finns i vårt samhälle. Därmed inte att det inte finns, men Dumpen går över lik för att få fram sitt budskap.
Citera
2025-10-11, 16:22
Medlem
Citat:

Ja mutan till Childhood som Dumpen försökte sig på var inte att leka med (Göteborgsposten) men Kronprinsessans stiftelse ville ej ha stålarna som inkasserats genom försäljning av tröjor med tryck på som uppmanar till mord. Sara och Patrik sket i Journalisthögskolan och kör ändå vilket inte är illa pinkat och typ två miljoner i Sverige gillar deras show men något finrum är det inte tal om, sorry!

Tydligen skar det sig med grabbarna i 2forty2-gruppen för Putte kallade bossen för en jävla t-shirt-tryckare. Putte hade antagligen varit på AW trots att han inte arbetat när den podden spelades in och vad som kom ut av splittringen ser vi nu.

Dumpen är ändå helt underbara när dom jagar dessa tjockisar som går lösa och som är extremt eftertraktade av Sveriges barn.
Citera
2025-10-11, 16:35
Medlem
Citat:

Alla hatar pedofiler och sådana som ligger med minderåriga, det är inget konstigt med det.
Dom som accepterar det är ju dom som har förståelse för läggningen.
Men det är bara några få procent som har den störningen i hjärnan.
Det är där ni går vilse i era tankegångar, ni är bara en handfull i den här tråden.

Så era tankar och normer speglar inte vad de flesta tycker
Citera
2025-10-11, 17:04
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Alla hatar pedofiler och sådana som ligger med minderåriga, det är inget konstigt med det.
Det är där ni går vilse i era tankegångar, ni är bara en handfull i den här tråden.

Det där är precis problemet i dagens debattklimat – allt är svart eller vitt. Om man kritiserar metoderna, då är man automatiskt “på fel sida”. Samma logik används överallt.

Om du ifrågasätter polisvåld betyder det inte att du hatar poliser. Om du tycker att fängelsesystemet borde vara mer inriktat på rehabilitering betyder det inte att du älskar brottslingar. Om du säger att Dumpens sätt är skadligt betyder det inte att du försvarar pedofiler.

Man kan tycka att grundtanken är rätt - att skydda barn, att avslöja övergrepp och att stå upp mot våld - men fortfarande se att sättet det görs på är fel. Det är en mogen hållning och inte ett svek.

Problemet är att så fort någon försöker prata nyanser så blir de stämplade. Folk vill hellre ha fiender än förståelse. Men utan att våga kritisera det man tycker om utvecklas ingenting.

Att kunna hålla två tankar i huvudet samtidigt är inte feghet. Det är det som skiljer resonemang från drev.
Citera
2025-10-11, 17:15
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:

Få gillar de som utnyttjar, speciellt utnyttjar sexuellt, det vet de flesta. Få gillar kriminella speciellt de som mördar. Men hur många känner du till som mördat de nästan 100 mord om året. Du känner till de värsta, borde inte alla vara kända så alla kan undvika dem.

Men samhället fungerar så att det tycker de ska få chans till fortsatt liv, då dessa mord skett under unika omständigheter. Dumpen tycker att oavsett vilka omständigheter gäddorna torskat ska alla känna till dem. Helst att de ska finnas i officiella källor. Men varför kräver inte dumpenfolket då utifrån samhällsnyttan att alla mördare ska finnas i offentliga register?
Citera
2025-10-11, 17:20
Medlem
Citat:

Idiot.

Dom flesta i den här frågan är normala människor som kan hålla fler än en tanke i huvudet samtidigt.
En klar majoritet förstår att pedofili är hemskt och att dumpen är inget annat en swish-scam till två avdankade pundare med noll empati för gäddornas omgivning.
Polisen har själv påtalat flera gånger att dumpen stört och förhindrat deras arbete, samtidigt belastar Putte samhället med sina kontakter i organiserad brottslighet (mc gäng). Alla som lyfter frågor om deras ekonomi blir blockerade från deras sociala medier.

Den högljudda whitetrash-mobben som stöttar dumpen är en högljudd minoritet som inte förstår sig på ett rättssamhälle.

Dom har fångat ett och annat monster såklart men i det stora hela är det scenarion som är helt orealistiska och skapade av dumpen själv. Som Gipsy-tears ofta skriver, vilken fjortis är kåt på feta skalliga Bengt-Ove 75?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in