Citat:
Ursprungligen postat av
KomplexVandring
S och P använder som vanligt härskartekniker (Ironiskt eftersom dom konstant gnäller om "Darvo" eftersom dom såg det på ett facebook inlägg)
Dumpen måste nog vara en av de mer äckliga organisationerna i sverige. Dom gömmer sig bakom att det är "Journalistik" (Vilken journalist har ni sett fått njutning av reportage och glatt sagt "Jag ska visa alla din kukbild, vad du gör, etc"?). Men vi kan ju gå igenom en sammanfattning (så vitt jag vet) av deras skandaler:
1. S och P blir uthängda (ironiskt sett) eftersom dom använder sig av en scam service "Impulskollen" vilket har essentiellt utnyttjat sårbara individer på tiotusen till hundratusen kronor. S och P säger som alltid "Vi visste inget" (Det gjorde dom, vilket avhoppade fiskare har rapporterat).
2. S och P ändrar reglerna och gör följande: a) Följer efter gäddorna hem b) hänger ut individer som inte ens har kommit till att träffa någon (alltså inget bevis, eftersom kik screenshots inte är bevis) c) Gäddor som ska träffa 15-18 åringar hängs ut eftersom dom tidigare enligt S och P har sexsnackat med minderåriga (igen, loggarna är inte riktigt bevis och kan bli enkelt fakeade, inklusive live bild med moddad kik app)
3. Dumpen får en undersökning gjorda på sig av 200 sekunder, där fiskare som har hoppat av rapporterar att S och P provocerar dessa män och utnyttjar funktionsnedsatta och mentalt sjuka individer. Även här så kommer in rapporter kring att dumpen låter vissa människor undvika publicering om dom betalar tillräckligt, två källor nu.
4. Sara visar sig ha använt sin vuxna dotter att fiska (detta inkluderar vid stor sannerlighet men inte garanti, kukbilder, sexsnack osv), något som vem som helst som vet ordet "maktbalans" kan se att den inte är balanserad mellan dotter och mor.
5. Hittils har 11 uthänga människor tagit sitt liv på grund av S och P, något som de nekar, men vi kan se är ganska klart.
Detta är deras skandaler, om vi däremot tittar på deras indirekta påverkan på samhället och på barn:
1. Som påföljd av dumpens popularitet, så ser vi copy-cats som PHS23 och tiktok influensers som hänger ut oskyldiga individer (senaste vi såg var chicken-nugget mannen, en funktionsnedsatt man). Dumpen kommer neka att detta är deras ansvar, men dom såg till att detta var "häftigt" och något som kunde bli ett vapen mot människor.
2. Dumpen hävdar att dom gör allt detta för barnen, men vi har även sett rapporter från gäddornas familjer där barnen blir mobbade och har dåligt mående. Dumpen därmed prioriterar ett fiktivt potentiellt barn framför ett riktigt barn.
3. Utsätter riktiga barn för nakenbilder, eftersom deras hemsida inte har någon åldersverifiering och eftersom dom nu har valt att inte spoila loggar. Dom vet att barn besöker deras hemsida, och dom kommer säkert säga att "Det är gäddans fel", men gäddan publicerade inte dessa nakenbilder, dumpen gjorde det.
Men till sist så kan jag iallafall se att dumpen:
1. Är inte en organisation för barn, utan för att tjäna pengar. Vilket vi kan se klart och tydligt på swish-tiggandet även efter en miljon av donationer. (En teori är att S och P använder en del av dessa pengar till fester, utemåltider, osv)
2. Har visat sig vara ett förhinder för polisen i utredningar av gäddor.
3. Har skadat riktiga barn indirekt genom att barnen blir mobbade, familjen uppringd konstant och till sist att barn som besöker deras hemsida blir utsatta till nakenbilder.
4. Dumpen har nått 0 systematisk förändelse, även efter all denna tid, även efter en miljon + i donationer.
5. Dumpen är villig att gå emot/ändra sina regler kring uthängningar och "konfrontationer" om deras ekonomi är lite låg den månaden.
Är inte ute efter debatt, ville bara säga detta, ha en bra dag!
Ja att dumpen vägrar ta en debatt talar sitt tydliga språk. Jag hoppas innerligt att dom aldrig blir rumsrena och förutsätter vara företeelser i ett grumligt internet. Den dagen Dumpen tas in i finrummen tror jag inte jag vill vara med längre.
Bara att folk swishar till en så jävla otroligt korkad människa som Patrik Sjöberg med Sara Nilsson, som verkar vara en extremt oärlig människa, är tydliga tecken på tiden vi lever i. Att folk är så jävla naiva att som tror att Dumpen gör någon helst skillnad för barn, men sitt repetitiva tillvägagångssätt är fan läskigt. Tänk om all denna energi faktiskt kunde gå till metoder baserat på forskning. Det skulle ju inte betala hyran för varken Sara eller Patrik eftersom folk inte ger ekonomiska bidrag om de inte får nåt smaskigt i utbyte. Utan urskillningslöst hat - inget dumpen.
Man ska inte glömma att Childhood faktiskt skickade tillbaka Patriks ekonomiska bidrag med ett ”tack, men nej tack”. Detta var liksom inget Childhood gjorde nån större grej av, dom ville bara inte bli förknippade med Sjöberg, det säger väldigt mycket om honom.
Jag tror inte SoP skulle tveka en sekund att ta emot bidrag från tex ryska intressen.