2025-10-10, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Ville hon bli förlåten av maken?
Ville hon erkänna vabfusket?

Ett märkligt sätt att erkänna att man skulle på dejt. "Förlåt älskling - Jag skulle egentligen på dejt med min älskare men råkade bli våldtagen"

Hon verkar ju urdum i huvudet iallafall.

Jag har en annan teori.

Hon har haft en dejt med sin älskare. Blivit smittad av klamydia.
Fattat att hon är körd för hon måste då erkänna för sin make pga smittskyddslagen. Och VIPS hävdar hon våldtäkt. Där kan man ju få klamme.
Och vid våldtäkt tycker alla synd om en. Fast denna var påhittad och påkommen.

Fortfarande ingen som vet vem barnmorskan är?
jo finns en del sannolika teorier men passar inte med att polisen kom redan samma kväll?

utpressningsförsök från hennes sida mot "hemlige dejten/sexköparen"?
blir intressant med fup
Citera
2025-10-11, 13:17
Medlem
Tomatturkens avatar
Åtal verkar vara väckt för grovt falskt larm. Någon som har FUP?
Citera
2025-10-11, 13:29
Medlem
vojnes avatar
Citat:
Jag förstår inte.

Hon är gift, har barn. Befinner sig på jobb, ska iväg på en hemlig dejt.
Hon lyckas komma ifrån jobb, säger till sin chef hon ska vabba men säger till sin make hon ska på en arbetsrelaterad konferens.

Helt plötsligt hittar hon på att hon blivit överfallen och våldtagen. Av vilken anledning?
Vad ville hon vinna på den lögnen? Tid? Sympatier?

Så här står det i DN:s artikel:

Citat:
Efter besöket i Lund åkte hon för att hämta sin make. På väg hem beskrivs i polisutredningen hur han reagerade på sin frus sinnestämning – och det var då hon sa att hon blivit våldtagen, vilket ledde till att maken ringde polisen.

I polisförhör har kvinnan vidhållit sin berättelse, och hon har också skrivit till flera kollegor om våldtäkten. Men åklagaren menar att hennes mobilpositionering, olika berättelser och vittnenas uppgifter om var hon varit bevisar att den aldrig hänt. När polisen granskade hennes mobiltelefon visade det sig också att kvinnan sökt på begrepp som ”skadestånd sexuella övergrepp”, ”dra tillbaka polisanmälan”, ”förlåta sig själv efter otrohet” och ”radera meddelanden på Facebook”.

Dvs det var maken som polisanmälde. Sannolikt hade hon inte tänkt göra det, utan bara försökte med lögnen till sin make, i hopp om att han därmed skulle släppa det hela. Tämligen dumt att dra till med våldtäkt.
Citera
2025-10-11, 16:23
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ville hon bli förlåten av maken?
Ville hon erkänna vabfusket?

Ett märkligt sätt att erkänna att man skulle på dejt. "Förlåt älskling - Jag skulle egentligen på dejt med min älskare men råkade bli våldtagen"

Hon verkar ju urdum i huvudet iallafall.

Jag har en annan teori.

Hon har haft en dejt med sin älskare. Blivit smittad av klamydia.
Fattat att hon är körd för hon måste då erkänna för sin make pga smittskyddslagen. Och VIPS hävdar hon våldtäkt. Där kan man ju få klamme.
Och vid våldtäkt tycker alla synd om en. Fast denna var påhittad och påkommen.

Fortfarande ingen som vet vem barnmorskan är?

Kanske har hon blivit utsatt för ett verkligt sexuellt övergrepp av dejten. När mannen såg henne märkbart upprörd, ångerfull och ledsen vill hon berätta för honom vad som hänt utan att nämna dejten och ljugit. Sedan har han polisanmält vilket gjort detta till en riksnyhet.

Citat:
När polisen granskade hennes mobiltelefon visade det sig också att kvinnan sökt på begrepp som ”skadestånd sexuella övergrepp”, ”dra tillbaka polisanmälan”, ”förlåta sig själv efter otrohet” och ”radera meddelanden på Facebook”.

Hon kanske tycker det är otrohet att ha en romantisk dejt när hon är gift
Citera
2025-10-11, 16:38
Medlem
1000% säker på att detta är en arabkvinna. Livstids utvisning!
Citera
2025-10-11, 16:51
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbanminpappa

om inte?
Citera
2025-10-11, 17:13
Medlem
Satt hon i arrest eller häkte?
Citera
2025-10-11, 17:36
Medlem
Gynekologstols avatar
Till skillnad från många andra så hade hon i alla fall den goda smaken att inte peka ut någon person.
Citera
2025-10-11, 17:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Urbanminpappa

Med tanke på vad hennes advokat heter är jag beredd på att hålla med.
Citera
2025-10-11, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Kanske har hon blivit utsatt för ett verkligt sexuellt övergrepp av dejten. När mannen såg henne märkbart upprörd, ångerfull och ledsen vill hon berätta för honom vad som hänt utan att nämna dejten och ljugit. Sedan har han polisanmält vilket gjort detta till en riksnyhet.

Hon kanske tycker det är otrohet att ha en romantisk dejt när hon är gift
Fast hemling dejtmannen verkar inte vara med i polisutredningen?
Kan ju tycka polisen borde hört honom som vittne
Vilken lögnsåppa
Citera
2025-10-11, 18:20
Medlem
Citat:
Jag förstår inte.

Hon är gift, har barn. Befinner sig på jobb, ska iväg på en hemlig dejt.
Hon lyckas komma ifrån jobb, säger till sin chef hon ska vabba men säger till sin make hon ska på en arbetsrelaterad konferens.

Helt plötsligt hittar hon på att hon blivit överfallen och våldtagen. Av vilken anledning?
Vad ville hon vinna på den lögnen? Tid? Sympatier?

Snubben hon skulle knulla dök väl inte upp. Maken vabbar och hon har sagt att hon ska på konferens så hon kan inte gå hem. Till jobbet har hon sagt att hon ska vabba så hon kan inte vara kvar på jobbet. Så hon går ut på stan. Av en slump är hennes make ute med bilen och plockar upp henne. Hon måste förklara varför det inte blev någon konferens så hon kör med våldtäkt i kulverten.
Citera
2025-10-11, 18:22
Medlem
snälla få fram fup, detta kommer bli spännande läsning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här