2025-10-11, 13:59
Medlem
Vi tar KFM och pengarna igen:

Jocke har aldrig hjälpt sin bror fiffla och har aldrig betalt ut en krona. Hans pengar tog KFM allting och Christopher försökte hota Jocke att betala ut svart men Jocke sa nej och dessa skärmdumpar har ekobrott redan fått av Jocke.

Jocke sa Christopher får skattad lön av dem ish 150k som kom in från Ninetone när C kanal var i nätverket. C vägrade och försökte hota Jocke. Sen kontaktade KFM Jocke och tog allt.

Inte en fucking krona har gått från Jocke till skabbe piss luffare.

C gick med i Ninetone då han lovade börja sköta sig.

Han gick ur och försökte hota Stefan att pengarna inte skulle gå via Ninetone för perioden han var i nätverket. Stefan förklarade de inte sysslar med sånt utan att han får ta ut som lön via Ninetone eller att JJ AB fakturerar sen betalar ut. Han valde JJ AB.

Pengarna kom till JJ AB, han försökte då samma hot emot Jocke som mot Stefan. Jocke sade nej. Pengarna togs av KFM.

Har nån en annan uppfattning så kom med bevis.

Försöka dra in Jocke i hans äckliga fiffel lixom. Han har inget med det att göra och skulle aldrig hjälpa honom. Han var lika emot det under tiden de umgicks. Jocke sa åt honom var och varannan dag och tjatade. Skaffade tom revisor. Försökte få Danijal att hjälpa honom men Christopher lyssnade inte.
Senast redigerad av Ebbe040 2025-10-11 kl. 14:09.
Citera
2025-10-11, 14:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ebbe040
Ta det inte personligt mer regel än undantag att Pallal anklagar folk hej vilt.

Lämna inte tråden. Den enda som bör lämna är Pallal. Helt sjukt hur Linnea får hålla på.

Alltså jag blir mest spak hur man bara kan sitta och hitta på saker HELA jävla tiden, otroligt frustrerande. Jag skulle dessutom aldrig tipsa eller hålla på och skicka saker till de inblandade och hur kan man vara så trög att inte tro att andra kan ha sett felskrivningen som kanske inte ens skriver i tråden. Känns otroligt desperat! Samt varför skriva som man typ ÄR mitt i dramat privat om man inte vill att Rask och ”Sekten” ska få blickarna dit och tro att det är dom. Jag kanske med tror det haha, men jag har iaf inte skickat något.
Citera
2025-10-11, 14:08
Medlem
DiViNEs avatar
Citat:

Jocke har aldrig hjälpt sin bror fiffla och har aldrig betalt ut en krona. Hans pengar tog KFM allting och Christopher försökte hota Jocke att betala ut svart men Jocke sa nej och dessa skärmdumpar har ekobrott redan fått av Jocke.

Jocke sa Christopher får skattad lön av dem ish 150k som kom in från Ninetone när C kanal var i nätverket. C vägrade och försökte hota Jocke. Sen kontaktade KFM Jocke och tog allt.

Han gick ur och försökte hota Stefan att pengarna inte skulle gå via Ninetone för perioden han var i nätverket. Stefan förklarade de inte sysslar med sånt utan att han får ta ut som lön via Ninetone eller att JJ AB fakturerar sen betalar ut. Han valde JJ AB.

Pengarna kom till JJ AB, han försökte då samma hot emot Jocke som mot Stefan. Jocke sade nej. Pengarna togs av KFM.

Försöka dra in Jocke i hans äckliga fiffel lixom. Han har inget med det och göra och skulle aldrig hjälpa honom. Han var lika emot det under tiden de umgicks. Jocke sa åt honom var och varannan dag och tjatade.

Nej nej offerkoftan vet ju att Jocke har betalat ut svarta pengar!! Det har användaren minsann sett i någon video! Att ingen annan sett videon hör inte hit!
Citera
2025-10-11, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiViNE
Nej nej offerkoftan vet ju att Jocke har betalat ut svarta pengar!! Det har användaren minsann sett i någon video! Att ingen annan sett videon hör inte hit!

Den där magiska vidion vill man verkligen se 😁😆
Citera
2025-10-11, 14:18
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Alltså jag blir mest spak hur man bara kan sitta och hitta på saker HELA jävla tiden, otroligt frustrerande. Jag skulle dessutom aldrig tipsa eller hålla på och skicka saker till de inblandade och hur kan man vara så trög att inte tro att andra kan ha sett felskrivningen som kanske inte ens skriver i tråden. Känns otroligt desperat! Samt varför skriva som man typ ÄR mitt i dramat privat om man inte vill att Rask och ”Sekten” ska få blickarna dit och tro att det är dom. Jag kanske med tror det haha, men jag har iaf inte skickat något.

Blir bara larvigt när det är så uppenbart.
Stå för det anonyma fb kontot
Varför skämmas för att man har konto här?
Ja om man är Flashback hatare kanske då..

Annat bra tips.. Ha bara ETT konto så riskerar man inte att skriva i fel namn.
Eller fel sak under ett sk anonymt konto
Citera
2025-10-11, 14:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Precis be din vän sluta tjata om det då.
Nej, det där får ni reda ut själv.
Jag undrar fortfarande hur du menar att KFM får reda på icke-deklarerade inkomster som går in på Jockes och inte Chrippas konto.
Varför har man bevakning på Jockes konto. Vad har han gjort för att få det.
Citera
2025-10-11, 14:24
Avstängd
Summer24s avatar
Citat:

Försöka dra in Jocke i hans äckliga fiffel lixom. Han har inget med det att göra och skulle aldrig hjälpa honom. Han var lika emot det under tiden de umgicks. Jocke sa åt honom var och varannan dag och tjatade. Skaffade tom revisor. Försökte få Danijal att hjälpa honom men Christopher lyssnade inte.

Har förstått det på exakt samma sätt.
Citera
2025-10-11, 14:28
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det där får ni reda ut själv.
Jag undrar fortfarande hur du menar att KFM får reda på icke-deklarerade inkomster som går in på Jockes och inte Chrippas konto.
Varför har man bevakning på Jockes konto. Vad har han gjort för att få det.

Om en anställd inte betalar in skatt som Skatteverket kräver,
inväntar Kronofogden att Skatteverket överlämnar skulden till dem för indrivning. Därefter kan Kronofogden utmäta den anställdes lön för att betala skulden, eller andra tillgångar om det är möjligt

och det var väl en form av lön... Varför skulle dom inte kontakta Jocke?
Citera
2025-10-11, 14:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Så han kan alltså slippa infinna sig hos polis men ändå inte få straff / konsekvens av de?
Ja, det är lagligt att hålla sig undan och det är lagligt att rymma - så något straff får han inte.
Däremot kan häktas för att förhindra att det händer igen.
Citera
2025-10-11, 14:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Om en anställd inte betalar in skatt som Skatteverket kräver,
inväntar Kronofogden att Skatteverket överlämnar skulden till dem för indrivning. Därefter kan Kronofogden utmäta den anställdes lön för att betala skulden, eller andra tillgångar om det är möjligt

och det var väl en form av lön... Varför skulle dom inte kontakta Jocke?
Fast Chrippa var inte anställd av Joakim och därmed kan inte KFM driva in lön via Jocke.
KFM kan inte ens veta om och var någon är anställd om det inte finns angivna uppgifter som berättar det.
Citera
2025-10-11, 14:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det är lagligt att hålla sig undan och det är lagligt att rymma - så något straff får han inte.
Däremot kan häktas för att förhindra att det händer igen.

Har man i avtal som C har så har du en anmälningsplikt att varje vecka infinna dig hos polisen och visa upp dig, pga hans tidigare rymning osv o slapp bli häktad.
Citera
2025-10-11, 14:38
Avslutad
Citat:
Är bara Christopher som tjatat om tvingade betalda resor då det tog emot att bror är rik och han själv är fattig. Blir så med låg självkänsla.

Han som har så mycket pengar måste låna av storebror lite komiskt ändå 🤭
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in