Citat:
Ursprungligen postat av
lillalilith
Om det var gratis medlemskap, vilket jag uppfattar det som, kanske Robban fick folk att skriva på eller själv skrev namn på en lista för att få tillstånd från nån myndighet (vilket han säger att han hade). Eller så pratar Mangnus skit bara. Vilken relation hade Magnus till Robban? Var de kompisar? För Magnus var ju med på klubben på lördagskvällen innan söndagen då Emanuel mördades. Har Magnus också jobbat på Galejan? Har han barn?
Som vanligt i SVT är "dokumentären" väldigt vinklad. Man skyller allt på Robban angående ryktesspridningen om Emanuel. Det var ju liksom inte Robban själv som hittade på dessa rykten. De glömmer att nämna den lilla detaljen att det var Emanuels egen pappa som drog igång ryktet. Inte för att försvara Robban på nåt sätt men ändå. Det känns som att han passar in i mallen som syndabock.
En annan fundering. Marlene påstår att hennes ex-man Jhonny våldtog och misshandlade henne och "förgrep sig på" deras barn. Hur kunde då Robban och Harri vara kompisar med Jhonny, när de hatade pedofiler och våldtäktsmän så mycket? Och hur kunde Marlene acceptera att hennes nya pojkvän (Robban) och hennes systers man (Harri) var kompisar med hennes (och barnens) förövare och umgicks regelbundet med honom?
Kanske skrev varenda tonåring som var där på listan. Har svårt att tro att 300 vuxna personer har varit där. Inte Malåbor iaf. Men det lär vi aldrig få veta. Jag har då inte träffat någon som själv varit där eller som har kompisar som varit där. Dom som nämns i fupen är helgalkisar/periodare eller vad man ska kalla det. Och det är nog den typen som varit där.
Magnus jobbar åt sin far och bror. Kör lastmaskin, skottar snö i samhället m.m. Bra på sitt jobb men kass med människor. Antagligen narcissist.
Finns en tråd om honom här på fb. Hans sambo lämnade honom ca 6 månader före mordet (kan minnas fel) och hans värld rämnade. Efter det ballade han ur fullständigt och började festa, slåss och terrorisera exet och andra på samhället. Han är idag dömd två gånger för stalking av ex-sambon och en annan tjej som han hade efter uppbrottet med sambon. Han är även dömd för att ha hotat en kvinna på soc i Malå. Han blev nämligen av med vårdnaden av sina två yngsta barn. Det har hänt massor runt den mannen på väldigt kort tid.
Vet inte om han och Robban är kompisar. Jag tror inte en som Magnus kan ha riktiga kompisar. Han har personer som han försöker få fördelar av.
Har Marlene verkligen påstått att Jhonny förgripit sig på deras barn? Jag uppfattade det som att han "bara" förgrep sig på henne.
Det var inte Emanuels pappa som startade ryktet även om han gjort en anmälan.
Det var Marlene, Jhonny och Harri. Jessica som också är med i dokumentären är kompis med Marlene. Hon har också spridit ryktet att Emanuel var pedofil. Hon skrev i den här tråden när den var ny, blev snabbt outad. Väldigt konstigt att hon sitter i en dokumentär om hur rykten hade ihjäl en ung man, när hon är en av dom som låg bakom ryktesspridningen.