2025-10-05, 14:20
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
De verkar ju göra småfix som att måla om själva. (Fast fattar inte varför folk vill att man prompt ska göra det själv även om man kan. Supertråkigt att utföra och pilligt att förbereda, tid är pengar et c.)
Mycket av det som Elsa gör själv brukar vara sponsjobb. Målningen av golvet var ju det tex. Så då är det förstås värt det.
Citera
2025-10-05, 21:08
Medlem
Känns som att hon försöker göra någon Nara Smith/trad wife-grej med reklamen för Bosch. Men med den klassiska musiken i bakgrunden, hennes konstiga manér och den lågmälda icke-Elsiga rösten får jag nästan crazy person-vibbar. Typ hej uttråkad hemmafru som snart kommer åka till psykakuten. Och i och med det är det väl en ganska dålig reklam för varumärket. Jag kände inte "åh, trevlig äppelkaka" utan mer "hur mår den här människan egentligen?".
Citera
2025-10-08, 23:01
Medlem
Om ni fick styla Elsa precis som ni ville,med kläder,skor och hår,hur skulle hon se ut då?Höststil? Skulle ni behålla den vippiga kjolen
och undertröjan?
Jag skulle ge henne rött hår kortare än hon har nu, röda läppar,en knälång 60-tals fodralklänning i duvblått,till den en ljus Penny lane Sherlingkappa,och bruna knähöga stövlar med låg klack,och en axelväska i rött lack! Eller en klargul gigursydd höstkappa till det röda håret,vida blå jeans och platåboots!
Citera
2025-10-09, 06:30
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Om ni fick styla Elsa precis som ni ville,med kläder,skor och hår,hur skulle hon se ut då?Höststil? Skulle ni behålla den vippiga kjolen
och undertröjan?
Jag skulle ge henne rött hår kortare än hon har nu, röda läppar,en knälång 60-tals fodralklänning i duvblått,till den en ljus Penny lane Sherlingkappa,och bruna knähöga stövlar med låg klack,och en axelväska i rött lack! Eller en klargul gigursydd höstkappa till det röda håret,vida blå jeans och platåboots!

Blev nöjd när jag såg hennes outfit i dagens inlägg för det är så jag hade velat klä henne, i svart och läder. Hade gärna sett mörkrött läppstift till. Hon kan till och med få ha sina älskade nitskor till.
Citera
2025-10-09, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Blev nöjd när jag såg hennes outfit i dagens inlägg för det är så jag hade velat klä henne, i svart och läder. Hade gärna sett mörkrött läppstift till. Hon kan till och med få ha sina älskade nitskor till.
Ja hon klär i svart!
Citera
2025-10-09, 21:26
Medlem
Citat:
och undertröjan?
För mig spelar det ingen som roll hur hon klär sig, hemsk personlighet!!!
Citera
2025-10-10, 02:25
Medlem
Lite dressat och viktorianskt till hösten.
Citat:
och undertröjan?
Citera
2025-10-10, 12:55
Medlem
Hennes Instainlägg "höstkläder" är bara bilder från tidigare säsonger. Lite snålt mot oss följare tycker jag. Vi bidrar ändå till hennes försörjning (från reklam) gm att läsa hennes inlägg.
Citera
2025-10-10, 13:32
Medlem
Detta! Det var precis dessa tankar jag fick när jag såg reklamen. Som en reklamfilm när halvfabrikat marknadsfördes till hemmafruar i Sverige som de kunde använda till bjudning medans mannen satt och rökte i vardagsrummet.

Citat:
Ursprungligen postat av knarkmamma
Känns som att hon försöker göra någon Nara Smith/trad wife-grej med reklamen för Bosch. Men med den klassiska musiken i bakgrunden, hennes konstiga manér och den lågmälda icke-Elsiga rösten får jag nästan crazy person-vibbar. Typ hej uttråkad hemmafru som snart kommer åka till psykakuten. Och i och med det är det väl en ganska dålig reklam för varumärket. Jag kände inte "åh, trevlig äppelkaka" utan mer "hur mår den här människan egentligen?".
Citera
2025-10-11, 07:31
Medlem
RayOfLights avatar
Elsa misslyckades med "lilla uppkörningen". Visst har hon låtit väldigt självsäker kring sin förmåga att köra bra? Medan alla jag känner som tagit körkort efter 30 (inklusive mig själv) har tyckt det varit tufft med mycket tvivel.

Elsa däremot ger skenet av att hon är en naturbegåvning som lärt sig köra hur lätt som helst. Hon har också varit rätt säker på att hon tillhör de 30% som klarar första uppkörningen. Kanske har hon haft en curlande körskolelärare? Men framförallt säger detta nog en del om hur Elsa funkar.
Citera
2025-10-11, 09:42
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Elsa misslyckades med "lilla uppkörningen". Visst har hon låtit väldigt självsäker kring sin förmåga att köra bra? Medan alla jag känner som tagit körkort efter 30 (inklusive mig själv) har tyckt det varit tufft med mycket tvivel.

Elsa däremot ger skenet av att hon är en naturbegåvning som lärt sig köra hur lätt som helst. Hon har också varit rätt säker på att hon tillhör de 30% som klarar första uppkörningen. Kanske har hon haft en curlande körskolelärare? Men framförallt säger detta nog en del om hur Elsa funkar.
Mm. Och jag tycker nog att om man kanske inte ska ha körkort alls om man väntar tills man är över 40, jag tror (fast vet alltså inte - därför jag skrev tror) att vissa saker bör man lära sig som ung för att det ska sitta mer eller mindre i ”ryggmärgen”.
Jag litar inte alls på äldre förare (och med det menar jag de som tog körkortet när de var äldre). Mognare, ja, absolut, och det är förstås toppen men samtidigt lär simultanförmågan och reaktionshastighet vara sämre plus att de har missat kanske 20 år av övning, en del av dessa år när hjärnan fortfarande var enormt mottaglig.
Just när det gäller Elsa har jag även andra dubier - tycker att hon verkar vara för impulsiv, fladdrig och ickekoncenterad för att köra. Folk hejar på som galna i kommentarsfältet - fattar inte - dina sekundsnabba beslut kan allvarligt skada eller döda både dig själv och andra.
Jag tog körkort när jag var 18 men vill ändå inte köra, just för att jag själv är både impulsiv och lätt svävar iväg i tankarna. Mardröm att råka köra på någon. Tänker att man kör på t ex Valhallavägen och missar att bilen i filen bredvid har stannat för att släppa fram en gångtrafikant som är skymd av den stannade bilen och så kör man på någon… Eller ett barn som dyker fram mellan parkerade bilar. Bara tanken får mig att vrida mig av fasa. Alla är inte gjorda för att framföra tonstunga fordon i hög fart. T ex NPF-personer (som jag misstänker att även Elsa är). Landsvägskörning är väl bättre isf. Men vill varken ha mig själv eller Elsa som fladdrar omkring i Stockholms innerstad med cyklister, gångtrafikanter och barn överallt.
Men ja, tja, det är min egen åsikt. Fattar att alla inte håller med. Och som sagt - man får väl utgå ifrån att en 40-åring åtminstone är mognare än en 20-åring.
(Kan dock vara bra för alla med några körlektioner ändå så man kan framföra ett fordon i absolut nödsituation, t ex olycka på landet och man ska möta upp ambulansen för att det ska gå snabbare, eller det faktiskt inte ens finns någon ambulans tillgänglig.)

För att kommentera klädfrågan: är jätteglad att Elsa bytt klädstil. Tycker hennes gamla stil var hemsk. Ickesmickrande passformer och en massa grälla färger och mönster huller om buller.
Eftersom det efterfrågades hur vi skulle klätt henne - så tja - 30 - 40-tal, tror jag. Men uppdaterat. Finns ju inget löjligare än de där cyklisterna man ser ibland… (Som klär sig exakt hur det såg ut och tom verkar eftersträva att använda samma produkter i håret et c…)
Klassiskt och tidlöst. Fler pälskragar, betonad midja, välvårdat hår. Hårfärgen lite mörkare än den hon har nu men fortfarande ljus. Hon har en svart höstkappa i klassiskt snitt som hon är väldigt snygg i.
Absolut inte massa skrikiga färger och mönster i kläder i fel storlek och aldrig nånsin mer artificiellt rött hår, otroligt jobbig look.
Elsa har så många vackra drag, som ”rena linjer”, enorma blå ögon, underbart fluffigt hår, helt fantastisk vit hy, att det enda som behövs (nåja, men…) är att fylla i ögonbrynen och lite mascara. Men generellt sminkar hon redan väldigt snyggt, diskret och klassiskt!
Vill aldrig se ett browlift (om de hette så?) mer i mitt liv, varken på Elsa eller någon annan. Ser inte klokt ut med en massa kolsvarta vassa små borst som sticker upp som igelkottstaggar. Hon har redan fantastiska ögonbryn helt naturligt! (Om än lite ljusa. Fint om just ögonpartiet har färg.)
Citera
2025-10-11, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Mm. Och jag tycker nog att om man kanske inte ska ha körkort alls om man väntar tills man är över 40, jag tror (fast vet alltså inte - därför jag skrev tror) att vissa saker bör man lära sig som ung för att det ska sitta mer eller mindre i ”ryggmärgen”.
Jag litar inte alls på äldre förare (och med det menar jag de som tog körkortet när de var äldre). Mognare, ja, absolut, och det är förstås toppen men samtidigt lär simultanförmågan och reaktionshastighet vara sämre plus att de har missat kanske 20 år av övning, en del av dessa år när hjärnan fortfarande var enormt mottaglig.
Just när det gäller Elsa har jag även andra dubier - tycker att hon verkar vara för impulsiv, fladdrig och ickekoncenterad för att köra. Folk hejar på som galna i kommentarsfältet - fattar inte - dina sekundsnabba beslut kan allvarligt skada eller döda både dig själv och andra.
Jag tog körkort när jag var 18 men vill ändå inte köra, just för att jag själv är både impulsiv och lätt svävar iväg i tankarna. Mardröm att råka köra på någon. Tänker att man kör på t ex Valhallavägen och missar att bilen i filen bredvid har stannat för att släppa fram en gångtrafikant som är skymd av den stannade bilen och så kör man på någon… Eller ett barn som dyker fram mellan parkerade bilar. Bara tanken får mig att vrida mig av fasa. Alla är inte gjorda för att framföra tonstunga fordon i hög fart. T ex NPF-personer (som jag misstänker att även Elsa är). Landsvägskörning är väl bättre isf. Men vill varken ha mig själv eller Elsa som fladdrar omkring i Stockholms innerstad med cyklister, gångtrafikanter och barn överallt.
Men ja, tja, det är min egen åsikt. Fattar att alla inte håller med. Och som sagt - man får väl utgå ifrån att en 40-åring åtminstone är mognare än en 20-åring.
(Kan dock vara bra för alla med några körlektioner ändå så man kan framföra ett fordon i absolut nödsituation, t ex olycka på landet och man ska möta upp ambulansen för att det ska gå snabbare, eller det faktiskt inte ens finns någon ambulans tillgänglig.)

Man är inte lastgammal när man är 40.Självklart kan man ta körkort då och bli en bra och säker förare! Man kan lära sig kinesiska,vindsurfa och gå på lina om man verkligen vill det vid 40.Eller 70.
Men har man körkort och är livrädd för att köra bil,inte litar på sig själv att man klarar av det,är det nog bättre att avstå.
F.ö tycker jag det är synd att inte mer färg och mönster ingår i Elsas stil.Hon är snygg nu,men såg underbar ut med det röda håret och i plagg med färg. Detta vita,vippigt och puffärmiga får henne att se ut som en förvuxen 9-åring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in