• 1
  • 2
2025-10-10, 17:58
Medlem
Citat:
https://www.st.nu/2025-10-10/victori...togs-av-polis/

Det som skulle vara en trevlig kväll i Sundsvall med konstevent och middag slutade hos polisen.

V.E stoppades i en poliskontroll – och blev kvarhållen i flera timmar.

– Det var ett slags övergrepp. Jag kunde inte sova efteråt utan spelade upp scenen om och om igen, säger hon.
Vilka poliser är det som inte kan sköta sig?
Nu tycker jag att gränsen har korsats och att ansvarig chef ska ersätta det här paret för att det är inte rimligt i något som helst syfte. Det räcker inte med en ursäkt utan nu snackar jag om ekonomisk betydelse då det hela inte leder till åtal!

Smart sätt att få samhället att tappa respekt för Polisen...
Citera
2025-10-10, 18:11
Medlem
IanMcEwans avatar
Vad för typ av poliskontroll handlade det om?

Trafikkontroll eller kontroll på stan?
Citera
2025-10-10, 18:17
Medlem
Riksreptilens avatar
Viktorian har någon tidigare dom?

Sundsvall är en äkta hamnstad men även viktig punkt för trafik med olika olagligheter till Tröndelag.
Citera
2025-10-10, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
Vad för typ av poliskontroll handlade det om?

Trafikkontroll eller kontroll på stan?

Trafikkontroll men den var ovanligt bra återberättad av personen som blev utsatt.
Jag har svårt att förstå varför det eskalerade i så stor skala...
Citera
2025-10-10, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Viktorian har någon tidigare dom?

Sundsvall är en äkta hamnstad men även viktig punkt för trafik med olika olagligheter till Tröndelag.

Hon har inte blivit dömd tidigare, förekommer ej på några former av olagliga aktiviteter.
Nyttjar enbart alkohol som drog och har inga som helst problem i att formulera sig.
Sniket sätt av polisen att hitta på otrovärdiga uppgifter enbart för att kunna häkta en oskyldig människa.
Om jag själv hade hamnat i samma situation hade jag kopplat in en advokat snarast bara för att få myndigheter att ansvara för hur ärendet har hanterats..
Citera
2025-10-10, 18:23
Medlem
dude2ks avatar
Låter som standard beteende av dagens så kallade "polis". Rutten myndighet, full med aktivism.
Terrorist sympatisörer säger väl det mesta.
Citera
2025-10-10, 18:53
Medlem
kyrkstockens avatar
Polisen skulle aldrig kvarhålla mig. Aldrig blivit illa behandlad av dörrvakter och dylikt.

Är det verkligen bara tur?
Citera
2025-10-10, 19:11
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Skribent på Mittuniversitetet, vad gör en sådan?
Ser ut som en drogliberal, frilla typ Anna Lind, klarade inte penntestet och hade små pupiller, konstigt att att hon blev stannad och medtagen på provtagning, 😃.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2025-10-10 kl. 19:14.
Citera
2025-10-10, 19:23
Medlem
Slumlords avatar
För oss som inte har konto på ST: Vad var det som hände och hur gick händelseförloppet till?
Citera
2025-10-10, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Polisen skulle aldrig kvarhålla mig. Aldrig blivit illa behandlad av dörrvakter och dylikt.

Är det verkligen bara tur?

Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Skribent på Mittuniversitetet, vad gör en sådan?
Ser ut som en drogliberal, frilla typ Anna Lind, klarade inte penntestet och hade små pupiller, konstigt att att hon blev stannad och medtagen på provtagning, 😃.

Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
För oss som inte har konto på ST: Vad var det som hände och hur gick händelseförloppet till?

Jaha, så ni är dåliga på att hitta inlägget på facebook?
Antar att jag även behöver länka sånt för att ni är analfabeter som inte hänger med i utvecklingen...
Sorry om ni tar illa vid men va fasen, vuxna som hänger på FB och inte kan söka fakta är väl lite krystat 2025...

https://www.facebook.com/victoooriae...a2jtvALzDfuaPl

Länk som föreskriver den efterfrågade faktan mm...
Citera
2025-10-10, 19:39
Medlem
Horverkets avatar
Jävla lättkränkta töntar, både Vickan själv och alla i tråden som lipar över att polisen sköter sitt jobb. Det är på grund av er som polisen snart inte kan sköta sitt jobb utan att åka på en ”JO-anmälan” från någon idiot som upplever en poliskontroll ”kränkande”.

Kör in i en trafikkontroll- Vickan själv berättar att hon är stressad - Helt rimligt att det upplevs som att hon är påverkad av något- Polisen agerar precis som de ska göra. Sambandet kan inte bli mer logiskt.. Att Sundsvalls skit - journalister inte skrattade ihjäl sig när Vickan ringde in med sitt tips.

Många verkar tro att de plockar folk, helt grundlöst, för att de inte har något annat att göra.
Citera
2025-10-10, 19:52
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pessodel
Jaha, så ni är dåliga på att hitta inlägget på facebook?
Antar att jag även behöver länka sånt för att ni är analfabeter som inte hänger med i utvecklingen...
Sorry om ni tar illa vid men va fasen, vuxna som hänger på FB och inte kan söka fakta är väl lite krystat 2025...

https://www.facebook.com/victoooriae...a2jtvALzDfuaPl

Länk som föreskriver den efterfrågade faktan mm...

Varför länkar du inte till det där inlägget direkt istället för till en låst artikel? En mer än lovligt usel trådstart från din sida och sedan är det vi som inte fattar något tycker du.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in