2025-10-09, 23:21
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Har du några exempel på barnprogram med bögar och transor? Jag försöker inte spela Allan, utan är bara nyfiken om vad du ser som globo-homo-hbtq-jude propaganda. (Sen om man ska vara objektiv, så finns det ju faktiskt bögar och transor och mörkhyade i verkligheten, så om man vill göra konst som avspeglar verkligheten blir det lite konstigt att helt utelämna alla bögar, transor, mörkhyade och handikappade...).

Sen tycker jag att man bäst skyddar sina barn genom att utsätta dem för verkligheten. Jag är också övertygad om att barn är mycket tuffare än vad många föräldrar tror; det är först när man blir vuxen som man blir mjäkig och prusiluskig!

Se bara på alla oss som växte upp i DDR Sverige, med två TV-kalaler, och där barnprogrammen bestod av Östeuropeiska dockteatrar, John Blund från DDR och Staffan Westerberg... men det blev bra folk av oss i alla fall!

1. Du läser in FÖR mycket i mitt inlägg. Var någonstans skrev jag judepropaganda?

2. Det är inte min uppgift att kompetensutveckla dig. Informera dig själv istället. Har du missat Elon Musks tweets? Flera populära youtubers har hanterat ämnet med tydliga exempel. Jag tänker inte nämna vilka. För då kommer du rapportera dem till youtube för borttagning.

3. Varför vill ni prata sex och kön med andras barn?
Senast redigerad av JagSkaFixaDig 2025-10-09 kl. 23:29.
Citera
2025-10-10, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Jag använder fortfarande netflix. Gillar man inte woke/hbtq propaganda så kan man ju hitta något annat man gillar.
Tänk vad deprimerande att bara kolla på svt😂

Problemet med Netflix är väl att det inte finns så mycket bra att titta på där? Tycker mig åtminstone själv ha märkt att mer och mer är totalt ointressant. Senast alla deras spel som ingår i abonemanget.

Woke skräp kan man ju strunta I men det tycler oftare och oftare att man inte hittar något alls på Netflix om man vill se på film en lördagskväll. Har sagt upp mitt abonemang av den anledningen. Letar efter något att ersätta det med men inte riktigt fastnat för någon annan tjänst heller. Slutar nog med att testa Amazon prime några månader...
Citera
2025-10-10, 12:29
Medlem
Citat:
Användarna på flashback forum, och för den delen gaphalsarna på Twitter, är en väldigt dålig representant för den breda majoriteten... det är lätt att tro att man hör till den breda majoriteten i samhället, men om man har över 1000 inlägg här på flashback så är sannolikheten för det väldigt liten...

Men i alla fall; jag tycker det är bra om det finns ett blandat utbud på en strömningstjänst. Jag väljer själv vad jag tittar på, och Musk ska inte komma och bestämma vilka serier som jag får och inte får kolla på!

Flashback? Det räcker med att se sig om lite på nätet, t,ex Reddit som annars är ett vänsternäste för att få extra bekräftelse på det jag skrev.

Sedan kan du kolla på siffror hur bra det brukar gå för spel, filmer och serier som idag är kraftigt influerade av woke-propaganda. Trenden är rätt tydlig.

Ett annat tydligt tecken att woke är på väg ut är reklamfilmen med Sydney Sweeney som retade gallfeber hos vänsterblivna Karens som kallade det hela för "Nazipropaganda". Blonda vackra kvinnor får inte göra reklam, då går man nazisternas ärenden. Reklamfilmen var en enskild isolerad grej, men hade ett symboliskt värde som ger oss en fingervisning åt vilket håll vindarna blåser.

Men i det stora hela så måste du förstå att privata bolag inte fungerar som på SVT. Dessa bolag är trendkänsliga och gör allt för att maxa sina vinster. De skiter fullständigt i vad du vill se om du tillhör en minoritet. Det kallas för fri marknad.
Senast redigerad av KetaminKajsa 2025-10-10 kl. 12:33.
Citera
2025-10-10, 12:54
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Kom att tänka på en sak; hade "The Wire" klassats som woke om den kommit ut idag?

* En av huvudrollsinnehavarna är mörkhyad och lesbiansk polis.
* Flera av poliserna är mörkhyade, smarta och kompetenta.
* Flera av skurkarna är också mörkhyade och kompetenta, och överlistar i flera fall både ädelvita skurkar och poliser.
* Jag har precis för mig att den elaka polischefen är smygbög, och att man ser honom på en bögklubb i en kort scen.
* "War on Drugs" framställs som ett komplett misslyckande.

Propagandan var mycket mer subtil och smart förr. Någon gång på 10talet drog de upp volymen till 11, till den milda grad att folk reagerade, och det blev en motreaktion.

Nu har det slagit bakut, och ingen orkar se något som ens kan tolkas som woke.
Citera
2025-10-10, 14:09
Moderator
rotadents avatar
Foto, filmproduktion och grafisk design --> Streamingtjänster och mediaföretag
/Moderator
Citera
2025-10-10, 14:16
Medlem
YP4XQs avatar
Fan orkar ens woke folk med woke längre? De verkar ju vara jävligt flippade inombords, många av dem iallafall. När deras pysventil inte ens funkar längre då är det en riktig krutdurk.
Citera
2025-10-10, 18:06
Medlem
bomhulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Problemet med Netflix är väl att det inte finns så mycket bra att titta på där? Tycker mig åtminstone själv ha märkt att mer och mer är totalt ointressant. Senast alla deras spel som ingår i abonemanget.

Woke skräp kan man ju strunta I men det tycler oftare och oftare att man inte hittar något alls på Netflix om man vill se på film en lördagskväll. Har sagt upp mitt abonemang av den anledningen. Letar efter något att ersätta det med men inte riktigt fastnat för någon annan tjänst heller. Slutar nog med att testa Amazon prime några månader...

Jag har inte stött på så mycket woke skräp på netflix men jag kanske är avtrubbad och märker det inte😆
har även amazon prime men vill man se dom bästa gobitarna får man betala extra. Gillar att dom har en del äldre och mindre kända filmer som kan vara bra ändå.
Citera
2025-10-12, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Jag har fortfarande Netflix för det finns guldkorn, blir en hel del 90/00-talsfilmer då de fortfarande har bra moral, musik, handling utan att vara politiska.
Du är bara barnet, kom igen när du insett att film som konstform var ljusår bättre före 1980-talet. Netflix har runt 700 filmer från före 1990-talet, ända bak till 1926, bland dom filmerna hittar du 19 bra för varje dålig. Efter sekelskiftet är förhållandet det helt omvända, en bra per 19 dåliga.

Det äldsta Netflix har är ett antal stumfilmer:

Jean Renoir's Nana (1926)
www.netflix.com/title/81409542

Även Renoir's hjärtskärande version av La petite marchande d'allumettes/Flickan med svavelstickorna (1928)
www.netflix.com/title/81409609

Alfred Hitchcock's Champagne (1928) 63%.
www.netflix.com/title/81409195

Hitchcock's The farmers wife (1928) 91%.
www.netflix.com/title/493605

Brittiska The Flying Scotsman (1929) som har dialog i vissa scener mot slutet eftersom man ändrade sig under produktionens gång om huruvida det skulle vara en stumfilm eller talkie. Innehåller extremt imponerande stuntscener. Rekommenderas för fans av Steven Seagal's Under Siege 2 (1995) eller tågfilms-aficionados överlag.
www.netflix.com/title/81409398

Hitchcock's The Manxman (1929) 92%. Hans sista stumfilm.
www.netflix.com/title/739826

Citat:
Ursprungligen postat av podofil1981
Netflix har en hel del intressant film, bland annat många Franska filmer från 60-talet. Det finns/har även funnits en hel del av Ingmar Bergman.
Dom franska klassikerna på Netflix sträcker sig om synes ovan ända bak till slutes av 1920-talet, och mästerverk har dom i klassikerutbudet från varenda årtionde. Gällande franska klassikerna tror jag dom har mer från 1970-talet än just 60-talet sist jag räknade, men båda årtiondena är fulla med högkvalitativa obskyra franka, italienska och brittiska filmer.

Jag passade på att se om alla Bergman-filmerna och Troell's Utvandrarna/Emigranterna innan dom utgick, Sjunde Inseglet och Troell's två epos är det solklart bästa någonsin från det här landet. Får dagens moderna filmer att framstå som regisserade av hjärntvättade inkompetenta imbeciller.

Citat:
Ursprungligen postat av Proumbra
Jag hänger kvar på netflix, finns mycket där som inte är Woke.
I synnerhet bland klassikerna. Dock gör alla orimliga konsumentfientliga tekniska begränsningar att man lessnar, vårat abonnemang ryker inom kort. Vi har gått ner från 4 streams till 2 och nu 1.

Citat:
Ursprungligen postat av slagskott
Vi har Netflix men jag tycker inte att vare sig film eller dolumentär där håller klass, alltför mainstream
Börja botanisera bland det äldre utbudet. Finns även en del dokumentärer från 1950-talet och framåt.

The conquest of Everest (1953)
Fabulous India (1954)
Blitz on Britain (1960)
Hitler, connais pas (1963) Filmen som fick dom som styr att inse att dom måste börja hjärntvätta människor till att tro att det hände något utstuderat hemskt mot dom judiska krigsfienderna under WWII som inte omnämndes i Churchill's memoarer(han som hade koll på allt som verkligen hände).
All my loving (1968) om 60-talets popmusik(innehåller en våldsam scen med en avrättning av en kommunist).
Stamping ground (1971) musik med bl.a Santana, Jefferson Airplane, Pink Floyd och The Birds.
The world of Liberace (1972)
I am a dancer (1972) om balettdansören Rudolf Nureyev
Hitler, a career (1977)
Mighty good The Beatles (1977)
The lost capital of Atlantis (1979)
Whispers (1980) En libanesisk poet ger sig ut på vägarna.
Telephonepublic (1980) om franska musikgruppen Téléphone
Stravinsky: Once at a border (1982)
In from the cold? A portrait of Richard Burton (1988)

Inte en renodlad dokumentär utan mer en hybrid men värd att nämna för dokumentärintresserade är även fransk/italiensk/spanska samproduktion La passe du diable/Djävulspasset/The Devil's Pass/Savage Orient (1958) som utspelar sig och är filmad i Afghanistan i mycket färgglatt CinemaScope-foto.

Dem ska ha visats på svensk bio 1960, för den finns med i SFDb som granskad och godkänd 1958, men det finns märkligt nog inga visningsdatum där, dock ett premiärdatum på IMDb från 1960.

Grus i maskineriet verkar bestått av att dom fått sandkorn i kullagren då kamerans panoreringar emellanåt är ryckiga, och dom verkar även stött på stor patrull med att hitta lokala läskunniga skådespelare som klarade av att lära sig repliker ur manus eller att uttala dom trovärdigt, för filmens handing förs fram av en fransk berättarröst, som trots att filmen är ett äventyrsdrama huvudsakligen ger intrycket av just en dokumentär. Funkar dock bra ändå, ger en emellanåt oavsiktligt komisk bild av ett land som utvecklingsmässigt verkar stannat upp för långt mer än 500år sedan.

www.netflix.com/title/81409593
www.imdb.com/title/tt0051615

En stor del av handlingen berör spelet Buzkashi som dom flesta nog är mest bekanta med från Rambo 3 (1988) där John J. briljerar i det på hästryggen, så utöver att filmen rekommenderas för dom som uppskattar att se filmer från tidsperioden och mellanöstern, eller gamla CinemaScope-filmer i färg, så kan den även vara intressant för just Rambo 3-fans, eller dom som uppskattar ökenfotot i sagda film och exempelvis Lawrence of Arabia (1962), The Horsemen (1971), The spy who loved me (1977), Encounters of the third kind (1977), Raiders of the lost ark (1981), The Living Daylights (1987) och Star Wars-filmerna.

Även dom som uppskattar när folk blir ihjältrampade av hästar i Ben-Hur (1959) kommer få sitt.

Blir man sugen på mer filmer utav dess dubbla regissörer Jacques Dupont och ganska kända Pierre Schoendoerffer så finns det mer hos Netflix.

Dupont's Les distractions (1960) med Jean-Paul Belmondo..

www.netflix.com/title/81409400

..och följande fem utav Schoendoerffer, vilket utgör mer än halva hans katalog:

Pêcheur d'Islande (1959)
La 317ème section (1965)
Objectif 500 Million (1966)
Le Crabe-Tambour (1977)
Diên Biên Phu (1992) med Donald Pleasence

Citat:
Dom europeiska Klassikerna är nästan det enda sevärda på Netflix ihop med gamla Star Trek TOS/TAS och Dundermusen från 80-talet, men man kan hitta mycket sevärt bland filmerna från Asien och Östeuropa.

Gällande spelen tror jag man slipper dom om man byter till billigaste abonnemanget med en stream och 720p-begränsning? Men jag kan ha fel.
Citera
2025-10-12, 09:19
Medlem
Citat:

Jag har testat Netflix och viaplay och det känns som att titta på vissa italienska sportkanaler där man tydligen klipper bort målen om man har ett för billigt abonnemang. Inte så konstigt kanske,läste för några år sen att Netflix hade ett par tre tusen titlar i sverige men i tex japan var det bortåt tolvtusen film o serietitlar. Inte undra på om det känns urplockat som på ICA när dom rear ost eller dylikt..
Citera
2025-10-12, 09:48
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Du är bara barnet, kom igen när du insett att film som konstform var ljusår bättre före 1980-talet. Netflix har runt 700 filmer från före 1990-talet, ända bak till 1926, bland dom filmerna hittar du 19 bra för varje dålig. Efter sekelskiftet är förhållandet det helt omvända, en bra per 19 dåliga.

Det äldsta Netflix har är ett antal stumfilmer:

Jean Renoir's Nana (1926)
www.netflix.com/title/81409542

Även Renoir's hjärtskärande version av La petite marchande d'allumettes/Flickan med svavelstickorna (1928)
www.netflix.com/title/81409609

Alfred Hitchcock's Champagne (1928) 63%.
www.netflix.com/title/81409195

Hitchcock's The farmers wife (1928) 91%.
www.netflix.com/title/493605

Brittiska The Flying Scotsman (1929) som har dialog i vissa scener mot slutet eftersom man ändrade sig under produktionens gång om huruvida det skulle vara en stumfilm eller talkie. Innehåller extremt imponerande stuntscener. Rekommenderas för fans av Steven Seagal's Under Siege 2 (1995) eller tågfilms-aficionados överlag.
www.netflix.com/title/81409398

Hitchcock's The Manxman (1929) 92%. Hans sista stumfilm.
www.netflix.com/title/739826

Dom franska klassikerna på Netflix sträcker sig om synes ovan ända bak till slutes av 1920-talet, och mästerverk har dom i klassikerutbudet från varenda årtionde. Gällande franska klassikerna tror jag dom har mer från 1970-talet än just 60-talet sist jag räknade, men båda årtiondena är fulla med högkvalitativa obskyra franka, italienska och brittiska filmer.

Jag passade på att se om alla Bergman-filmerna och Troell's Utvandrarna/Emigranterna innan dom utgick, Sjunde Inseglet och Troell's två epos är det solklart bästa någonsin från det här landet. Får dagens moderna filmer att framstå som regisserade av hjärntvättade inkompetenta imbeciller.

I synnerhet bland klassikerna. Dock gör alla orimliga konsumentfientliga tekniska begränsningar att man lessnar, vårat abonnemang ryker inom kort. Vi har gått ner från 4 streams till 2 och nu 1.

Börja botanisera bland det äldre utbudet. Finns även en del dokumentärer från 1950-talet och framåt.

The conquest of Everest (1953)
Fabulous India (1954)
Blitz on Britain (1960)
Hitler, connais pas (1963) Filmen som fick dom som styr att inse att dom måste börja hjärntvätta människor till att tro att det hände något utstuderat hemskt mot dom judiska krigsfienderna under WWII som inte omnämndes i Churchill's memoarer(han som hade koll på allt som verkligen hände).
All my loving (1968) om 60-talets popmusik(innehåller en våldsam scen med en avrättning av en kommunist).
Stamping ground (1971) musik med bl.a Santana, Jefferson Airplane, Pink Floyd och The Birds.
The world of Liberace (1972)
I am a dancer (1972) om balettdansören Rudolf Nureyev
Hitler, a career (1977)
Mighty good The Beatles (1977)
The lost capital of Atlantis (1979)
Whispers (1980) En libanesisk poet ger sig ut på vägarna.
Telephonepublic (1980) om franska musikgruppen Téléphone
Stravinsky: Once at a border (1982)
In from the cold? A portrait of Richard Burton (1988)

Inte en renodlad dokumentär utan mer en hybrid men värd att nämna för dokumentärintresserade är även fransk/italiensk/spanska samproduktion La passe du diable/Djävulspasset/The Devil's Pass/Savage Orient (1958) som utspelar sig och är filmad i Afghanistan i mycket färgglatt CinemaScope-foto.

Dem ska ha visats på svensk bio 1960, för den finns med i SFDb som granskad och godkänd 1958, men det finns märkligt nog inga visningsdatum där, dock ett premiärdatum på IMDb från 1960.

Grus i maskineriet verkar bestått av att dom fått sandkorn i kullagren då kamerans panoreringar emellanåt är ryckiga, och dom verkar även stött på stor patrull med att hitta lokala läskunniga skådespelare som klarade av att lära sig repliker ur manus eller att uttala dom trovärdigt, för filmens handing förs fram av en fransk berättarröst, som trots att filmen är ett äventyrsdrama huvudsakligen ger intrycket av just en dokumentär. Funkar dock bra ändå, ger en emellanåt oavsiktligt komisk bild av ett land som utvecklingsmässigt verkar stannat upp för långt mer än 500år sedan.

www.netflix.com/title/81409593
www.imdb.com/title/tt0051615

En stor del av handlingen berör spelet Buzkashi som dom flesta nog är mest bekanta med från Rambo 3 (1988) där John J. briljerar i det på hästryggen, så utöver att filmen rekommenderas för dom som uppskattar att se filmer från tidsperioden och mellanöstern, eller gamla CinemaScope-filmer i färg, så kan den även vara intressant för just Rambo 3-fans, eller dom som uppskattar ökenfotot i sagda film och exempelvis Lawrence of Arabia (1962), The Horsemen (1971), The spy who loved me (1977), Encounters of the third kind (1977), Raiders of the lost ark (1981), The Living Daylights (1987) och Star Wars-filmerna.

Även dom som uppskattar när folk blir ihjältrampade av hästar i Ben-Hur (1959) kommer få sitt.

Blir man sugen på mer filmer utav dess dubbla regissörer Jacques Dupont och ganska kända Pierre Schoendoerffer så finns det mer hos Netflix.

Dupont's Les distractions (1960) med Jean-Paul Belmondo..

www.netflix.com/title/81409400

..och följande fem utav Schoendoerffer, vilket utgör mer än halva hans katalog:

Pêcheur d'Islande (1959)
La 317ème section (1965)
Objectif 500 Million (1966)
Le Crabe-Tambour (1977)
Diên Biên Phu (1992) med Donald Pleasence

Dom europeiska Klassikerna är nästan det enda sevärda på Netflix ihop med gamla Star Trek TOS/TAS och Dundermusen från 80-talet, men man kan hitta mycket sevärt bland filmerna från Asien och Östeuropa.

Gällande spelen tror jag man slipper dom om man byter till billigaste abonnemanget med en stream och 720p-begränsning? Men jag kan ha fel.

Okej farfar men jag är inte intresserad av stumfilm. Tycker allt sånt är skit också, men ser hellre på det än bögsex. Ser inte varför Netflix skulle ha en massa 1890talsfilmer. Nej, jag håller mig till 80-90-00 där filmer hade mening, bra musik, bra skådespelare, ingen politik.
Citera
2025-10-13, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Okej farfar men jag är inte intresserad av stumfilm. Tycker allt sånt är skit också..
Normalt sett brukar man inte skryta med att man är en imbecill eller intellektuellt otillräcklig, men givetvis är det tragiskt och synd att du är kulturellt anti-intellektuell och saknar kognitiv förmåga att uppskatta högkvalitativ konst från filmens gyllene eror, där i stort sett allt gjordes primärt för konstens skull, ars gratia artis, vilket slår den moderna Mockingbird-hjärntvätten och quick fix-kulturen från 80-talet och framåt med hästlängder.

Citat:
..men ser hellre på det än bögsex.
Det är bra, börja kolla på Netflix klassiker då.

Här har du en sortering som plockar fram alla filmer från före 1982 hos Netflix, och sorterar dom på IMDb-betyg, vilket på filmer från den eran faktiskt ger ett korrekt hum om hur bra filmen egentligen är, något betygen omvänt inte gör på filmer från denna sidan 80-talet, där filmers betyg avsiktligt manipuleras för att haussa upp Mockingbird-hjärntvätten och kulturmarxismen, som med exempelvis Shawhank och liknande hjärntvätt där empatibefriade lågIQ-karaktärer orealistiskt framstalls som trygga, intelligenta och förtroendeingivande.

https://www.justwatch.com/se/leveran..._by=imdb_score

Jag lovar dig, du kommer bli förvånad av hur bra dom flesta är. Gällande bögsex så började hjärntvätten med sådana avarter till karaktärer i roller redan under just 80-talet, långt innan denna sidan sekelskiftet.

Citat:
Ser inte varför Netflix skulle ha en massa 1890talsfilmer.
Anledningen att Netflix har över 700 högkvalitativa klassiker från främst England, Italien och Frankrike hänger ihop med ett EU-direktiv som kräver att streamingtjänster har en viss procent inhemskt utbud. Märklig nog en av få bra saker som kommit ur det annars genomkorrupta EU-träsket, då det gör att det faktiskt finns mängder med bra film att se på hos Netflix och Prime.

Citat:
Nej, jag håller mig till 80-90-00 där filmer hade mening, bra musik, bra skådespelare, ingen politik.
Fast det fanns ju mängder av kulturmarxistisk subversiv hjärntvätt och politik i form av lågIQ-karaktärer, LGBT-karaktärer och andra avarter i orealistiskt trygga/smarta/förtroendeingivande framstående roller i filmer från den inledande eroderande blockbuster-eran likaså, så att påstå att 80-90-00-filmerna saknade politik och hade mening är direkt felaktigt, då dom främst var till för att Mockingbird-hjärntvätta. Att du finner avsiktlig hjärntvätt i skräpkultur på en viss nivå som ok, men inte en annan nivå, när det finns 80 års utbud av fantastiskt bra filmer där sådant är närmast helt frånvarande är märkligt och ledsamt. Försök lita på mig och öppna upp ditt sinne för att du skulle kunna uppskatta äldre filmer likaså, om du bara gav dom en chans.

Citat:
Ursprungligen postat av Femrik
Inte så konstigt kanske,läste för några år sen att Netflix hade ett par tre tusen titlar i sverige men i tex japan var det bortåt tolvtusen film o serietitlar. Inte undra på om det känns urplockat som på ICA när dom rear ost eller dylikt..
Svenska Netflix har ungefär 2.500 serier och 4.800 filmer, i Japan finns det lite mer än 4.300 filmer och 3.000 serier, landar på ungefär 7.300 titlar i båda regionerna.

I sammanhanget intressant är att i Japan har Netflix under 30 filmer från före 1981, förutsatt att JustWatch visar rätt.
Citera
2025-10-13, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Propagandan var mycket mer subtil och smart förr. Någon gång på 10talet drog de upp volymen till 11, till den milda grad att folk reagerade, och det blev en motreaktion.

Nu har det slagit bakut, och ingen orkar se något som ens kan tolkas som woke.

Håller fullständigt med.
I min ungdoms Hollywoodfilmer så fanns det naturligtvis inslag av politik. Främst att de gav en positiv bild av USA och dess värderingar. Och i viss mån kan man väl säga att de hade "vänsterbudskap" om framför allt feminism och antirasism. Det var dock som du säger smart och subtilt. Och det genomsyrade inte alla filmer. Ganska många tycktes vara gjorda enbart för att underhålla/tjäna pengar.

Numera har det däremot blivit som en sjuk parodi på propaganda. Det första man tänker när Disney säger att de skall göra en nyinspelning av någon gammal film är: Vilka av huvudpersonerna blir svarta nu? Och hur kommer de ändra på handlingen för att göra de kvinnliga karaktärerna mer manliga till sättet? Och kommer någon att bli bög eller "trans" nu?

Det är groteskt och har troligtvis peakat. Just hatet mot wokeness och önskan om att det skall vara över är en väldigt vikitg förklaring till Trumps valseger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in