2025-10-10, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Men poängen är fortfarande att det hade inte inte blivit en spridning om Linnea inte publicerade den om man kollar TikTok tex så sprids denna bild runt lite överallt.
Men blir Anjo dömd för det så är det så.
Ingen här inne kan se om dom blir dömda eller vad dom blir dömda för.

Det är ingen poäng. Det är fortfarande förtal att sprida det eftersom uppgifterna handlar om att Chrippa är brottslig och klandervärd som dopar sig och detta inför ögonen på sin dotter. Det är så enkelt det är. Om jag går runt och berättar för folk att du är en brottsling så förtalar jag dig. Det kan till och med vara du som visat mig att du är brottsling. Det kvittar. Brottet handlar om att uttala sig eller sprida uppgifter om det, och det gör Anjo oaktat att Linnea gjorde det med samma information först.
Citera
2025-10-10, 11:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Du tigger åsikter av andra.

Vad är din egen åsikt om att sprida dokument som omfattas av förundersökningssekretess som Julia gjort?

Jag vet inte om hon gjort det.
Men om hon gjort det så är det ju illa vad jag förstår.
Min fråga var dock vad lagen säger efter att åtal väckts.
Citera
2025-10-10, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Jag vet inte om hon gjort det.
Men om hon gjort det så är det ju illa vad jag förstår.
Min fråga var dock vad lagen säger efter att åtal väckts.

Jag vet inte vad lagen säger efter att åtal väckts. Inte tagit reda på det men tänker att det då kan vara svårt att visa vart FUP då kommer ifrån.

Julia har delat med sig av FUP och enligt Jocke så har han läst den. Det har även delats uppgifter ur den av 400Ben här i tråden.

Chrippa, Linnea och Thomas har de andra exemplaren och att någon av dessa skulle ha delat med sig till Jocke och 400Ben är osannolikt.
Citera
2025-10-10, 11:31
Avslutad
Citat:
Jag vet inte vad lagen säger efter att åtal väckts. Inte tagit reda på det men tänker att det då kan vara svårt att visa vart FUP då kommer ifrån.

Julia har delat med sig av FUP och enligt Jocke så har han läst den. Det har även delats uppgifter ur den av 400Ben här i tråden.

Chrippa, Linnea och Thomas har de andra exemplaren och att någon av dessa skulle ha delat med sig till Jocke och 400Ben är osannolikt.

Då får väl rättsväsendet ta hand om det.
Citera
2025-10-10, 11:31
Medlem
Citat:
När fup blir offentlig och kan beställas ut, spelar det då någon roll vems exemplar som laddas upp här? Genuin fråga, inget svammelsvar tack som bara syftar till att klandra någon.
Ingen alls. Men det blir ett definitivt kvitto på att Jocke i allra högsta grad tvingar sig till att bli inblandad alla Chrippas angelägenheter och ett bevis på att jag har rätt i att han sitter uppe dygnet runt och chattar med anonyma tomtar som ska springa hans illvilliga ärenden på Flashback.

Jocke Eko Lundell
Senast redigerad av Pallal 2025-10-10 kl. 11:34.
Citera
2025-10-10, 11:33
Medlem
Citat:
Då får väl rättsväsendet ta hand om det.

Exakt vad jag skrivit.

Hoppas att Julia får en reprimand för det.
Citera
2025-10-10, 11:53
Avslutad
Citat:
Nej

Var gång du delar något om någon annan så är du själv ansvarig för delningen och den spridning du bidrar till.

Kan aldrig bli Linneas fel vad Anjo väljer att sprida.

Då gäller samma sak för Rask då när Chrippa spred länken på deras film och hans bilder på YouTube? för det delade ju han gladeligen.
Citera
2025-10-10, 11:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det är ingen poäng. Det är fortfarande förtal att sprida det eftersom uppgifterna handlar om att Chrippa är brottslig och klandervärd som dopar sig och detta inför ögonen på sin dotter. Det är så enkelt det är. Om jag går runt och berättar för folk att du är en brottsling så förtalar jag dig. Det kan till och med vara du som visat mig att du är brottsling. Det kvittar. Brottet handlar om att uttala sig eller sprida uppgifter om det, och det gör Anjo oaktat att Linnea gjorde det med samma information först.

Då är det ju precis lika om Rask och det C & L gjorde mot honom? men det tycker du är okej?
Citera
2025-10-10, 12:00
Medlem
Citat:
Jocke Sambandcentralen Lundell och Entreprenör i Lidande
Jocke ”jag underlättar gärna Chrippas ekobrott så länge han vill vara min vän och min bästis är förresten ekobrottsling” Lundell af lillsnorre.

Skämt å sido. Det börjar bli pinsamt tydligt för fler och fler hur insyltad Jocke gör sig i allt, han klarar inte av att inte vara universums mittpunkt. Slog på nån lajv med Skilleras och hör och häpna, i ocensurerade kommentarsfält får även människor som hatar mobbing och tänker själva synas.
Citat:
Ja vad tusan spelar det för roll vart fupen kommer ifrån tänk så många fupar det ligger på Flashback som inte folk betalat för.
Jag skulle verkligen uppskatta att han ser till att den blir läckt till hans anonyma internetbästisar på Flashback, inget skulle kunna göra mig lyckligare.

Jocke ”jag vill inte bli inblandad” Lundell, hade väl slutat lägga energi på Linnea och Chrippa eller hur var det? Han unnade sig ändå att tvinga till sig fup och som besatt läsa mer än han läst i hela sitt liv, bara för att det handlade om Chrippa och Linnea. Att redigera den för att ge ut den utan lagöverträdelser är förmodligen nästan 200 timmars jobb. Tror du verkligen att Jocke prioriterar Linnea och Chrippa över Jonna och barnen?
Senast redigerad av Pallal 2025-10-10 kl. 12:08.
Citera
2025-10-10, 12:00
Medlem
Citat:
Då gäller samma sak för Rask då när Chrippa spred länken på deras film och hans bilder på YouTube? för det delade ju han gladeligen.

Den anmälan är nedlagd.

Hur hör den anmälan hemma i det här caset.?
Citera
2025-10-10, 12:02
Medlem
Citat:
Ingen har laglig rätt att utan samtycke sprida naket innehåll på nån annan. Men Rasks nakenbilder spreds inte och det var väl ändå Terfyboi som gladeligen delade länken till knullfilmen?
Senast redigerad av Pallal 2025-10-10 kl. 12:09.
Citera
2025-10-10, 12:03
Medlem
Citat:
Då är det ju precis lika om Rask och det C & L gjorde mot honom? men det tycker du är okej?

Rent objektivt är det fel. Men sedan är min subjektiva inställning till Baronen att jag föraktar honom från djupet av mitt hjärta. Därför är jag helt OK med att han utsätts för dåliga saker. En liten förtalsvideo är inte ens i närheten av vad Förtalsbaronen faktiskt förtjänar. Där tror jag du kan förstå mig. För ditt försvar av Tjocka grisens och Pellejönsens agerande verkar inte alls grunda sig i någon objektivitet där du har en förståelse för lagstiftningen. Den verkar endast grunda sig i att du föraktar Chrippa och tycker att han har gjort sig förtjänt av drevet.

Sedan kan Förtalsbaronen för all del anmäla dem för förtal för det de spridit. Det finns däremot en markant skillnad mellan Baronen och dem. Det är att Baronen dragit det på sig själv. Det kommer aldrig anses påkallat ur allmän synpunkt att väcka åtal om något han utsatts för av Chrippa och Linnea. Så vill han ha upprättelse, då får han driva det helt på egen hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in