2025-10-10, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Ja Julia har ju redan delat med sig av sin version trots förundersökningssekretess.

Om domstolen vill ha betalt för att lämna ut FUP så kommer den kosta drygt 20k.

Gissar att ingen här anser att det är värt att lägga de pengarna på FUP.

100% på säker på att den kommer vara tillgänglig här
Citera
2025-10-10, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det var inte frid och fröjd eftersom Jocke och Chrippa krävde att hon skulle med på resor som hon inte ville åka.
Det var inte frid och fröjd eftersom hon inte ville ha det umgänget med Jocke men pressades till det.

Jag vet inte ens varför du börjar babbla om reseförbudet och att han åkte utomlands. Det är ju en effekt av allt annat skit - där Jocke jobbat hårt för att förstöra för Chrippa på alla möjliga upptänkliga sätt.

Däremot har du helt enkelt fel i att det är resan som gjordes trots reseförbudet som är upphovet till skulderna. Skulder för överkonsumtion och resor hade han redan när han var tillsammans med Julia - vilket också var skälet till att han blev arg när Julia struntade i att gå till jobbet (du vet inspelningen som Julia spridit)

Bara så jag förstår, du menar alltså att allt som Chrippa inom kort kommer stå åtalad inte är saker som han egentligen ska ställas till svar för?
Citera
2025-10-10, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Jocke behöll vilka svarta pengar?
De svarta pengar som nämndes i inlägget jag svarade på
Citera
2025-10-10, 10:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rjevik
100% på säker på att den kommer vara tillgänglig här

Det är jag också säker på.

Jag är lika säker på att det är en kopia av Julias exemplar.
Citera
2025-10-10, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Jocke behöll vilka svarta pengar?
Hittepå.
Citera
2025-10-10, 10:38
Medlem
Citat:
Det är jag också säker på.

Jag är lika säker på att det är en kopia av Julias exemplar.

När fup blir offentlig och kan beställas ut, spelar det då någon roll vems exemplar som laddas upp här? Genuin fråga, inget svammelsvar tack som bara syftar till att klandra någon.
Citera
2025-10-10, 10:39
Medlem
Citat:
Vadå Julia använd?

Julia var medbrottsling och har ett eget ansvar precis som alla andra.

Det var Christofers ekonomi det handlade om och han har använt andra för att tvätta pengar. Sen är de ju självklart skyldiga för sina brott. Men det är inte Julia som fått Christofer att tvätta pengar via sina konton. Det är det jag avser.
Citera
2025-10-10, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleduu
Jocke blandade sig i och behöll de svarta pengarna. Nu ska han fly till Dubai. Där väntar Danjal med tvättmaskin och en lätt väg ut. Akutväskan är redo.

Ska Jocke fly till Dubai? Nu får du förklara dig.
Citera
2025-10-10, 10:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
När fup blir offentlig och kan beställas ut, spelar det då någon roll vems exemplar som laddas upp här? Genuin fråga, inget svammelsvar tack som bara syftar till att klandra någon.

Jag anser att det är fult att Julia delat ut sitt exemplar av FUP till flera personer när det råder sekretess.

Jag hoppas att hon åker på en reprimand för det.
Citera
2025-10-10, 10:44
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleduu
De svarta pengar som nämndes i inlägget jag svarade på

Den s.k "lönen" på 103.000 som gick in på Jocke & Jonna AB? Vad jag förstått fick inte summan betalas ut i sin helhet för att Kronkalle skulle ha sin del, alltså s.k utmätning.

Och om Jocke med familj lämnar landet, så beror det på HELT andra saker.
Senast redigerad av Summer24 2025-10-10 kl. 10:46.
Citera
2025-10-10, 10:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det var Christofers ekonomi det handlade om och han har använt andra för att tvätta pengar. Sen är de ju självklart skyldiga för sina brott. Men det är inte Julia som fått Christofer att tvätta pengar via sina konton. Det är det jag avser.

Tillåter man detta och samtidigt lever på dessa pengar så har man varit medhjälpare och har inte blivit använd.

Förstår inte riktigt det här offergörandet av Julia.
Citera
2025-10-10, 10:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rjevik
Bara så jag förstår, du menar alltså att allt som Chrippa inom kort kommer stå åtalad inte är saker som han egentligen ska ställas till svar för?
Vad pratar du om? Var har jag ens kommenterat det eventuellt kommande åtalet ?
Det är ju väldigt svårt att ta någon som helst ställning till om han borde eller inte borde åtalas utan att ens ha sett fup.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in